Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bruxelles, 28 oct /Agerpres/ - Cele 28 de state membre şi Comisia Europeană (CE) au ajuns miercuri la un acord privind parametrii de control al emisiilor autovehiculelor pe şosea, pentru a evita fraudele precum cea făcută de Volkswagen, aceştia fiind însă mai flexibili faţă de cei propuşi de Executivul comunitar, relatează agenţia EFE.

Experţi din statele membre şi din CE au decis, în cadrul unei reuniuni a comitetului Tehnic al Vehiculelor cu Motor, că autovehiculele vor putea depăşi cu 110 %, pe şosea, limitele stabilite, fără a se considera infracţiune, pe parcursul unei perioade tranzitorii, din septembrie 2017 (pentru modele noi) până în septembrie 2019 (pentru toatele autovehiculele noi).

Ulterior, vor putea polua doar cu 50% peste limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx)/kilometru pentru maşinile diesel, din ianuarie 2020, în cazul modelelor noi şi ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi, a explicat CE într-un comunicat.

Cifrele stabilite sunt mai flexibile comparativ cu cele susţinute iniţial de Comisia Europeană. CE dorea o abordare graduală, cu o fază care să se întindă din 2017 în 2018 şi o altă din 2019 în 2020. În prima fază, autovehiculele ar fi putut să depăşească în trafic limitele stabilite de 1,6 ori, fără a se considera infracţiune, adică cu peste 50%, în timp ce, în a doua fază, marja era redusă, la 1,2 ori.

În prezent, emisiile unor autovehicule ajung să fie cu peste 400% superioare limitelor fixate, atunci când se fac verificările în trafic şi nu în laborator, cum sunt probele utilizate în prezent la controalele pe care Volkswagen le-a trecut trucând motoarele.

Decizia a fost luată cu votul 'împotrivă' al Olandei şi cu abţinerea Republicii Cehe, au precizat surse diplomatice.

La reuniune, un grup de ţări fără constructori auto, în frunte cu Danemarca, au cerut să se adopte un nou tip de test de emisii, mai dur, pentru a restabili încrederea consumatorilor, în timp ce altul, în frunte cu Germania, a militat pentru o decizie mai echilibrată.

Înainte de izbucnirea scandalului motoarelor diesel trucate de Volkswagen pentru a arăta emisii poluante mai mici la probele de laborator, faţă de cele din trafic, CE pregătea deja această legislaţie pentru a introduce obligatoriu testul pe şosea şi în condiţii reale de mers, care să le completeze pe cele de laborator.

Comisia speră ca noul sistem de teste reale în trafic să fie adoptat la începutul lui 2016.AGERPRES/(AS-editor:Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.