Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Berlin, 23 sep /Agerpres/ - Directorul general al Volkswagen (VW), Martin Winterkorn, şi-a prezentat miercuri demisia, după o reuniune de urgenţă a conducerii şi principalilor acţionari, pe fondul scandalului emisiilor, transmite DPA.

Cel mai mare producător auto din lume vrea 'un nou început credibil', a afirmat şeful Board-ului de supervizare, Berthold Huber. Un succesor al lui Martin Winterkorn va fi anunţat vineri.

Winterkorn a declarat că demisionează pentru a-şi asuma 'deplina responsabilitate' pentru scandalul care a afectat compania germană. Berthold Huber a afirmat că VW regretă profund scandalul precum şi pierderea încrederii clienţilor.

Înaintea scandalului, Board-ul de supraveghere al VW intenţiona să extindă cu doi ani contractul lui Winterkorn, la reuniunea prevăzută pentru vineri.

Martin Winterkorn, în vârstă de 68 de ani, este din 2007 director general al companiei germane şi Board-ul de supervizare al VW ar fi urmat să-i extindă contractul până la sfârşitul lui 2018.

Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).

Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen şi Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunţat EPA.

Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.

Economiştii au început să-şi exprime îngrijorarea privind impactul scandalului Volkswagen (VW) asupra creşterii PIB-ului Germaniei, cea mai mare economie europeană, transmite AP.

Economia germană a înregistrat un avans de 0,4% în trimestrul doi din 2015, după o creştere de 0,3% în primele trei luni ale acestui an. Comparativ cu cel de-al doilea trimestru al anului trecut, PIB-ul Germaniei a crescut cu 1,6%.

Carsten Brzeski, economist şef la ING Germania, a apreciat că actuala criză a refugiaţilor şi 'şocul Volkswagen' reprezintă noi riscuri la adresa economiei germane. Este neclar care va fi impactul crizei VW dar economia va fi afectată, ţinând cont de mărimea companiei. VW este 'unul dintre cei mai importanţi campioni globali ai Germaniei şi un motor de creştere semnificativ al economiei', susţine Brzeski.

Şi Jennifer McKeown de la Capital Economics a apreciat că scandalul Volkswagen reprezintă un nou risc la adresa activităţii economice din Germania, alături de încetinirea din China.

După ce au scăzut sub 100 de euro, pentru prima dată în aproape patru ani, miercuri titlurile VW înregistrau o creştere de 2,5%, la 108,5 euro. Luni şi marţi, acţiunile celui mai mare producător auto din lume au scăzut la Bursa de la Frankfurt cu 20% şi, respectiv, 17%. Din cauza declinului acţiunilor, VW a pierdut săptămâna aceasta aproape 25 de miliarde de euro (28 miliarde de dolari) din capitalizarea de piaţă.

Reprezentanţii landului german Saxonia Inferioară, care deţine o participaţie de 20% în Volkswagen, au anunţat marţi că investigaţiile demarate de autorităţile din SUA au sporit îndoielile referitoare la acurateţea datelor privind poluarea publicate de toţi producătorii auto. În 2007, Saxonia Inferioară a cumpărat acţiuni Volkswagen în valoare de 41 de milioane de euro pentru a-şi menţine participaţia la 20%, în urma căreia îşi păstrează nivelul maxim al drepturilor de vot.

Marţi, publicaţia 'Tagesspiegel' scria că Winterkorn va fi demis în urma acuzaţiilor autorităţilor din SUA, citând surse din Board-ul de supraveghere al companiei germane. Potrivit publicaţiei citate, Martin Winterkorn urmează să fie înlocuit cu şeful diviziei Porsche, Matthias Mueller. Un purtător de cuvânt al VW a descris informaţiile din 'Tagesspiegel' drept 'ridicole', în timp ce un purtător de cuvânt al Porsche a anunţat că Matthias Mueller este în prezent la reuniunea Boardului Volkswagen, de la sediul central din Wolfsburg.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunţat miercuri că analizează cu mare atenţie scandalul în care este implicată compania germană Volkswagen (VW) dar acesta ar putea fi un caz izolat, transmite Reuters. 'Nu există dovezi că este o problemă la nivelul industriei auto', se arată în declaraţia ACEA.

Marţi, cel mai mare producător auto din lume a anunţat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării.AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Mariana Nica)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.