Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 29 aug /Agerpres/ - Sindicaliştii de la ROMATSA au intrat, sâmbătă, la o nouă rundă de negocieri cu reprezentanţii Consiliului de Administraţie şi ai Ministerului Transporturilor, după o noapte în care discuţiile s-au axat pe semnarea unui contract colectiv de muncă (CCM) care să cuprindă organigrama anterioară celei promovate de fostul director general al ROMATSA, Ion-Aurel Stanciu.

"Am stat vineri noaptea până la ora 2,00, la negocieri cu reprezentanţii Consiliului de Administraţie şi cei ai Ministerului Transporturilor şi am stabilit să începem din nou sâmbătă negocierile. Nu am face toate aceste eforturi, un maraton incredibil, dacă nu ar fi deschidere din partea celor din CA. În principiu, am rezolvat cel mai grav lucru, respectiv să nu trecem în CCM acea organigramă ilegală, abuzivă şi care ne-ar fi dus in faliment în doi ani de zile. Trebuie găsite soluţii aici pentru că vrem un CCM cu organigrama veche, celei care era înaintea organigramei care a intrat în vigoare la 1 martie. A fost un lucru greu de rezolvat, dar am reuşit azi noapte ca CA să aprobe vechea organigramă", a declarat sâmbătă, pentru AGERPRES, Gabriel Tudorache, preşedintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR).

Liderul sindical a afirmat că în prezent se caută soluţii pentru solicitarea referitoare la angajaţii puşi pe diferite funcţii de fostul director general, cu salarii mult mai mari, dar şi la cea privind vârsta de pensionare a controlorilor de trafic.

"Mai avem divergente şi pe punctul 14, care este extrem de greu. El vizează sporurile pentru acele persoane care s-au lăsat mituite, care au fost puse în diferite funcţii şi au fost angajate cu contracte de muncă individuale, pe salarii mult mai mari şi deţin acte adiţionale semnate de Ion Stanciu şi nu este normal să se ducă până la pensie cu aceste sume. Rămâne şi punctul cu vârsta de pensionare de 55 ani. Din câte am văzut, există deschidere din partea CA, iar acest lucru înseamnă că discuţiile sunt pe drumul cel bun", a adăugat liderul Tudorache.

De asemenea, Gabriel Tudorache a adăugat că lupta sindicală va continua până la depolitizarea instituţiei, chiar dacă se va semna un CCM, iar greva va fi oprită.

"Chiar dacă vom semna un contract colectiv de muncă ceea ce ne dorim şi în mod cert va fi oprită greva, lupta va continua până la depolitizarea, demilitarizarea şi decăpuşarea instituţiei. Aceşti oameni care l-au ajutat pe fostul director general trebuie să plece, el nu putea face singur toate aceste lucruri. Oamenii aceştia nu mai au credibilitate, pentru că au pus în pericol, doar pentru scaunele lor, libertatea salariaţilor, imaginea ROMATSA şi inclusiv viaţa pasagerilor. Faptul că nu au existat evenimente în tot acest timp se datorează numai şi numai profesioniştilor din regie, respectiv controlorilor de trafic, meteorologilor, tehnicieni care au făcut eforturi supranaturale", a adăugat Tudorache.

Sindicaliştii de la ROMATSA au anunţat luni că vor declanşa grevă generală pe 1 septembrie 2015, de la ora 11,00, dacă autorităţile nu vor rezolva până atunci solicitările salariaţiilor legate de directorul general al ROMATSA şi încheierea CCM.

Regia ROMATSA a depus, în data de 25 august, la Tribunalul Bucureşti, solicitare pentru constatarea nelegalităţii grevei angajaţilor, solicitare care însă a fost respinsă vineri de Tribunal. Decizia nu este definitivă şi poate fi atacată cu apel.

Vineri, Ion-Aurel Stanciu şi-a dat demisia din funcţia de director general al ROMATSA, motiv pentru care ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a solicitat sindicatului şi conducerii regiei continuarea negocierilor, semnarea contractului colectiv de muncă şi renunţarea la grevă.

'În urma demisiei din funcţia de director general, prezentate astăzi (vineri - n.r.) de domnul Ion-Aurel Stanciu, în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie - ROMATSA, solicit atât sindicatului cât şi conducerii regiei continuarea negocierilor pentru încheierea şi semnarea Contractului Colectiv de Muncă şi mai ales renunţarea la greva generală. Consider că în condiţiile actuale este inutil acest protest care afectează activitatea din domeniul aerian şi confortul cetăţeanului', a declarat Iulian Matache.

Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanţată de importanţă naţională, deţine monopolul natural al serviciilor de trafic aerian şi nu primeşte de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectului de activitate sau pentru realizarea programului de investiţii şi dezvoltare. AGERPRES/(AS-autor: Mariana Nica, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.