Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 29 iul /Agerpres/ - România se menţine în primele 50 de ţări în clasamentul mondial al numărului de evenimente găzduite (locul 45), iar Capitala a făcut un salt spectaculos, de pe locul 98 pe locul 74, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, Radu Cimponeriu, consultant MICE (Meetings, Incentives, Conventions, Exhibitions).

,,Statisticile internaţionale pentru 2014 arată o continuare a creşterii, la nivel mondial, a industriei MICE. Statistica International Congress and Convention Association (ICCA) relevă un fapt îmbucurător pentru noi: România se menţine în primele 50 de ţări în clasamentul mondial al numărului de evenimente găzduite (locul 45), iar Bucureştiul a făcut un salt spectaculos, de pe locul 98 pe locul 74. Evident, este vorba despre evenimente MICE înregistrate în baza de date a ICCA, conform criteriilor acestei organizaţii internaţionale, care sunt destul de restrictive, dar acceptate de toată lumea. La noi, din ce se poate observa până acum, 2015 pare să fie unul mai bun decât anul trecut', precizează Radu Cimponeriu.

Evenimentele corporate îşi fac simţită, din nou, prezenţa în piaţă, conferinţele şi seminariile incluse în diverse proiecte finanţate din fonduri europene tind să intre pe un făgaş normal iar expoziţiile par a se bucura de un număr mai mare de participanţi şi de vizitatori, după cum observă specialiştii din industrie.

,,Deocamdată, sunt doar observaţii rezultate din discuţiile cu colegii de breaslă şi opinii personale. Nu am remarcat organizarea vreunui eveniment MICE major în acest an şi parcă revăd, cu regret, o situaţie similară celei din anii '90, din timpul conflictului din fosta Iugoslavie, când nu am ştiut, nu am vrut sau nu am reuşit să transformăm România într-un pol MICE regional. Acum se întâmplă la fel: reuniunile importante, fie politice, fie economice sau de altă natură, care vizează găsirea unor soluţii fie pentru situaţia din Ucraina, fie pentru cea din Grecia, se organizează prin alte părţi ale Europei', observă Cimponeriu, care este şi director general al CongrExpo Service - Professional Congress Organizer.

Pe de altă parte, potrivit specialiştilor în domeniu, pe timpul verii nu se poate vorbi despre o activitate MICE propriu-zisă (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), nici în România, nici în alte părţi din emisfera nordică.

,,În timpul verii, segmentul MICE este în scădere, cele mai multe reuniuni, congrese, târguri fiind în perioadele februarie - mai, respectiv septembrie - noiembrie. De remarcat, însă, că a început să-şi revină segmentul de team building-uri şi de conferinţe, segment care înregistrase scăderi o dată cu izbucnirea crizei economice. Deşi vara nu este o perioadă de business, există şi o serie de avantaje, precum tarifele mai flexibile oferite de hotelurile din marile oraşe, care au un grad de ocupare mai redus', a precizat pentru AGERPRES şi Traian Bădulescu, consultant de turism şi pe segmentul MICE.

În 2014, media cheltuielilor per participant/zi la nivel mondial a fost de 684 dolari, conform datelor publicate de ICCA. Nu există un studiu pe fiecare ţară în parte, ci se efectuează calcule globale. Marea majoritate a ţărilor cu o industrie MICE puternică îşi realizează propriile statistici, cele mai multe croite pe criterii similare ICCA.

,,Noi ne numărăm printre ţările care nu au un sistem de raportare statistică specific pentru acest domeniu, astfel încât calculele şi imaginea asupra activităţii MICE din România pot fi mai mult sau mai puţin apropiate de realitate. Pe de altă parte, piaţa evenimentelor din România (şi din alte câteva ţări central şi sud-est europene) este caracterizată prin ponderea foarte ridicată a evenimentelor finanţate din fonduri europene sau din surse guvernamentale iar tipologia acestor evenimente nu le face eligibile pentru introducerea lor în statisticile ICCA. În ţările aflate în fruntea clasamentului mondial, ponderea o deţin evenimentele organizate de diverse asociaţii, naţionale sau internaţionale, precum şi cele organizate de marile corporaţii. Bugetele acestor evenimente sunt incomparabil mai consistente decât bugetele evenimentelor care se organizează preponderent la noi', a precizat Radu Cimponeriu.

În general, un participant MICE cheltuie de trei ori mai mult decât un turist obişnuit, venit la relaxare, ţinând cont că are asigurate serviciile de cazare şi transport plus diurnă de către compania pentru care lucrează. În context, Traian Bădulescu a arătat că un turist de business cheltuieşte circa 300 euro/zi în România.

,,Este, în general, acceptat faptul că nivelul cheltuielilor medii per participant/zi la evenimentele organizate în România se situează între 130-150 euro, fără cheltuielile de transport internaţional. Aparent, nivelul relativ redus al cheltuielilor ar trebui să ne transforme într-o destinaţie extrem de solicitată, dar, în realitate, nu este aşa. Motivele sunt mult prea multe şi prea extinse pentru a fi abordate aici. Un singur exemplu, doar: deşi sunt destinaţii mai scumpe decât România, atât Cehia cât şi Ungaria şi Croaţia se situează în faţa noastră în clasamentul ICCA, pe locurile 27, 31 şi 40, în vreme ce Bulgaria, considerată mai accesibilă ca preţuri, se află în urma noastră, pe poziţia 55', afirmă Radu Cimponeriu.

Hotelierii sunt printre cei mai importanţi beneficiari ai activităţii MICE şi totodată unii dintre principalii actori din acest domeniu. Potrivit unor statistici, cea mai mare parte a veniturilor pe care le obţin hotelurile din Bucureşti şi din principalele oraşe din România rezultă din organizarea congreselor, conferinţelor şi a altor tipuri de reuniuni.

,,75% dintre oaspeţii hotelurilor din oraşe sunt veniţi pentru a particiapa la evenimente MICE şi în scop de afaceri. De aceea, tarifele sunt mai ridicate, iar gradul de ocupare este mai mare primăvara şi toamna, perioadă destinată evenimentelor', spune Traian Bădulescu. AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Andreea Marinescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.