COD GALBEN: 29-11-2020 ora 12 Intre 30 noiembrie, ora 05:00 - 30 noiembrie, ora 20:00Zone afectate se va semnala 30 noiembrie, ora 05:00 - 30 noiembrie, ora 20:00Zone afectate COD GALBEN: 30-11-2020 ora 10 Intre 10:30 si 13:30 se va semnala - intensificări ale vântului, cu viteze la rafală de 55 - 60 km/h in Județul Constanta, Județul Tulcea;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 30 iun /Agerpres/ - Societăţile feroviare private sunt nevoite să acţioneze pe o piaţă care nu este reglementată la fel pentru toată lumea, iar Ministerul Transporturilor se implică în mod vădit în favorizarea companiilor de stat şi în dezvoltarea afacerilor acestora, a declarat, marţi, preşedintele Organizaţiei Patronale a Societăţilor Feroviare Private din România, Vlad Nichita, într-o conferinţă de presă.

"Autoritatea Feroviară Română este în subordinea Ministerului Transporturilor şi atunci riscă să aibă un comportament subiectiv faţă de operatorii feroviari. Credem că un for de supraveghere precum AFER trebuie să fie independent, lipsit de orice formă de subordonare ca să poată să-şi facă treaba în mod nediscreţionar. Ministerul Transporturilor se implică în mod vădit în favorizarea companiilor de stat, în dezvoltarea afacerilor acestora şi este frustrant atunci când operatorii feroviari constată că ei trebuie nu doar să facă concurenţă companiilor de stat, ci şi întregului aparat de stat reprezentat de Ministerul Transporturilor", a spus Nichita.

Potrivit acestuia, organizaţia solicită ca Autoritatea Feroviară să devină independentă şi autonomă în raport cu Ministerul Transporturilor, tocmai pentru a se asigura că "arbitrul" este imparţial şi le cere "cu fermitate" reprezentanţilor Ministerului Transporturilor să lase competiţia economică liberă, guvernată doar de principiile pieţei şi nu de ingerinţe politice.

În opinia societăţilor feroviare private din România, mediul concurenţial este viciat şi dezechilibrat în favoarea companiilor de stat, acest lucru aducând prejudicii economiei româneşti, deoarece productivitatea sectorului privat este afectată, putându-se încasa mai mult de pe urma lor, iar pe de altă parte pentru că societăţile de stat nu îşi plătesc datoriile.

"Suntem nemulţumiţi şi de faptul că societăţile feroviare sunt nevoite să subvenţioneze concurenţa din sectorul auto în condiţiile în care supra-acciza de 7 eurocenţi se aplică şi la motorina folosită pe calea ferată şi doar transportatorii rutieri o recuperează parţial", afirmă reprezentanţii societăţilor feroviare private. AGERPRES/(AS - autor: Florin Bărbuţă, editor: Oana Tilică)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.