COD PORTOCALIU: 23-06-2021 ora 10 Intre val de căldură și disconfort termic accentuat Interval de valabilitate se va semnala val de căldură și disconfort termic accentuat Interval de valabilitate COD ROSU: 23-06-2021 ora 10 Intre temperaturi extreme și disconfort termic deosebit de accentuat Interval de valabilitate se va semnala temperaturi extreme și disconfort termic deosebit de accentuat Interval de valabilitate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 11 iun /Agerpres/ - Aplicarea Master Planului de Transport ar putea readuce în ţară, în 2-3 ani, un milion de români plecaţi în străinătate, în condiţiile în care, pe această zonă, avem astăzi o capacitate de 1,2 - 1,3 miliarde de euro, dar nu avem roabe, lopeţi, hârleţe şi bărbaţi care să lucreze, a apreciat, miercuri seară, ministrul Transporturilor, Ioan Rus.

"Pe un termen mai lung, acest domeniu ar putea să absoarbă forţă de muncă. Sute de mii ar putea veni să lucreze. Pe această zonă noi avem o capacitate astăzi de 1,2 - 1,3 miliarde de euro, pentru că în rest nu avem roabe, lopeţi, hârleţi şi bărbaţi care să lucreze. Asta e capacitatea noastră. Dacă am vrea să facem un lucru, că noi o să avem mai mulţi bani decât capacitatea - nu este fier beton, ciment şi aşa mai departe, între timp am redus fabricile..Acest document strategic sau acest plan naţional poate să aducă un milion de oameni, poate, acasă în 2-3 ani", a spus ministrul Rus, la postul de televiziune Digi 24.

Potrivit şefului de la Transporturi, documentul are nu numai implicaţii economice, ci şi valenţe sociale "masive", în condiţiile în care circa trei milioane de români sunt plecaţi la muncă în străinătate

"Asta am explicat şi săptămâna trecută (la Bruxelles - n. r.) şi am şi reuşit să grăbesc în discuţia cu comisarii europeni, în special cu cel pentru transporturi, deci ne interesează să grăbim toate aceste procese (de aprobare a Master Planului General de Transport - n.r.) pentru că România are 3 milioane de oameni din forţa activă în acest moment în Occident. Trei milioane. Din care vreun milion sunt fierari betonişti, zidari etc., lucrează în construcţie, autostrăzi prin Europa. Au poate 1.500 de euro salariu. O spun foarte direct: de 700 de euro vin acasă jumătate din ei. În Portugalia, când s-a dat drumul la acest Master Plan, s-au întors vreo 700.000 de portughezi din toată Europa care făceau acelaşi lucru ca şi noi. S-au întors acasă şi au contribuit la acea infrastructură rutieră, feroviară, navală, aeriană, că acelaşi lucru l-au făcut şi ei. Aproape un milion s-au întors portughezii", a explicat Rus.

În plus, întoarcerea românilor plecaţi la muncă în străinătate ar putea echilibra bugetul de pensii, care este în prezent pe deficit, iar 200.000 de salariaţi ar putea rezolva această problemă.

"Dacă vă uitaţi pe bugetul de la pensii, el ar trece pe plus dacă ar avea încă 200.000 de salariaţi. La 200.000 ar fi pe zero. Acum ar trebui să iei ceva din bugetul mare şi să picuri dincoace. Dacă aduc înapoi 300.000 sau 500.000 de români - că au unde lucra - se echilibrează inclusiv acel buget, dă posibilitatea bugetului mare să intervină altundeva, în învăţământ, în sănătate etc. Peste tot poate să intervină. În realitate, nu vorbim de o chestiune meschină, ci de un echilibru mare, care s-ar putea naşte, atâta doar că noi trebuie să lucrăm în continuare ştiinţific", a continuat el.

Ministrul Transporturilor a criticat demersurile făcute la Bruxelles de o serie de parlamentari din Opoziţie împotriva aprobării Master Planului General de Transport, subliniind că "noi nu avem duşmani la Bruxelles, ci colaboratori, iar duşmanii îi avem acasă".

"Noi, de fapt, nu avem duşmani la Bruxelles. Acolo avem colaboratori. Noi avem duşmanii acasă. Adică, noi, în loc să discutăm, 14 parlamentari de la PDL au scris o scrisoare la Comisia Europeană în care făceau praf şi pulbere Master Planul. În loc să le explicăm noi, să bem o cafea la mine la minister - uite, cum, ce, ăsta-i adevărul, trebuie să îl facem aşa, că altfel nu ni-l aprobă ăia dacă-i vreo imixtiune politică - (...) a durat o lună şi ceva până am răspuns la Comisie. Am scăpat de aia, eram cu Master Planul gata, un europarlamentar PDL a depus o altă scrisoare aproximativ la fel la Parlamentul European. Săptămâna trecută am explicat la Bruxelles: 'Domnilor, dacă vreţi, vin eu sau cineva de la minister, specialiştii, să fim audiaţi în Comisia pentru transporturi a PE mâine dimineaţă sau rămân acum încă trei zile să explic'. Ei zic: 'Nu, singura posibilitate ar fi 29 iunie', că ăia au altă agendă decât România. Dar noi, dintr-o prostie extraordinară, în loc să negociem, să discutăm aici, noi între noi, transferăm totul. Dacă mă duc acolo, ce-o să facă? Europarlamentarul din Irlanda o să moară de grija Master Planului meu? Nu, vor sta liniştiţi şi vor asista la scandal între românii din PDL-ul Parlament European şi românii care se vor duce să susţină Master Planul", a arătat Ioan Rus. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.