COD PORTOCALIU: 23-06-2021 ora 10 Intre val de căldură și disconfort termic accentuat Interval de valabilitate se va semnala val de căldură și disconfort termic accentuat Interval de valabilitate COD ROSU: 23-06-2021 ora 10 Intre temperaturi extreme și disconfort termic deosebit de accentuat Interval de valabilitate se va semnala temperaturi extreme și disconfort termic deosebit de accentuat Interval de valabilitate

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 10 iun /Agerpres/ - Contractul pentru autostrada Piteşti - Sibiu se va semna vineri, a anunţat, miercuri seară, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, la postul de televiziune Digi 24.

"Vineri, poimâine, cred că se va putea semna contractul şi după aceea urmează un montaj financiar pe treaba aceasta, după ce durează un an de zile studii geo etc., etapizarea lucrărilor pe tronsoane, astfel încât să începem din multe puncte simultan. S-ar putea ca să începem partea în care nu avem nevoie de atâtea studii geo. Este o porţiune de la Sibiu spre munte şi de la Piteşti spre munte în care am putea începe mai repede lucrările decât în interiorul defileului sau chiar în interiorul strict montan. Dar acolo mai avem de lucru. Vineri se semnează contractul şi considerăm problema încheiată că, odată începută, cineva o va şi termina. Că noi, că următorii...", a spus Rus.

Întrebat când a devenit o prioritate pentru autorităţile de resort această autostradă, ministrul Rus a răspuns că "tot timpul" şi a explicat că, deşi la primele evaluări, Piteşti - Sibiu s-a calificat pentru drum expres, cu exproprieri la nivel de autostradă, Comisia Europeană a solicitat un punctaj mai mare pentru întreaga reţea TEN-T.

"A fost tot timpul o prioritate (autostrada Piteşti - Sibiu - n.r.). Pe primele evaluări pe care le-au făcut specialiştii americani, pentru că am avut o firmă americană care a făcut evaluările acestea de trafic, de eficienţă economică etc., se califica într-o primă instanţă ca drum expres, dar oricum exproprierile urmau să se facă la nivel de autostradă. După aceea, când am evaluat proiectele ca să prioritizăm toate planurile şi Comisia Europeană ne-a cerut să dăm punctaje mai mari pentru tot ce înseamnă reţeaua TEN -T, deci pentru reţeaua europeană, atunci acestea au luat din start un punctaj mai mare. La asta s-a adăugat eficienţa, care a adus un punctaj suplimentar, astfel încât Piteşti - Sibiu a ajuns pe un loc fruntaş în priorităţile pe care noi le avem", a spus Rus.

Potrivit şefului de la Transporturi, finanţarea lucrărilor la această autostradă va fi din fonduri europene, din bugetul de stat, dar şi din fonduri BEI/BERD.

"Finanţarea este europeană. Noi am făcut un montaj financiar ca să putem utiliza lângă bani europeni...Deci, sunt bani europeni, sunt bani de la bugetul statului, cofinanţare la acei bani europeni, după care sunt alocaţi 7 miliarde de euro din bugetul statului - atât spaţiu fiscal am găsit noi, pentru 7 miliarde - pe care să îi utilizăm - nu bani fizici, ci bani de BEI, BERD, astfel ca de la structurarea fiecărui proiect să am asociat BEI şi BERD, că atunci nu greşeşti niciodată, pentru că ei operează cu regulile Comisiei. Negocierile sunt în desfăşurare în acest moment. Şi, la un moment dat, când ai facturi suficiente, poţi să o treci toată pe bani europeni. Ai mai mulţi bani europeni la un moment dat, muţi acolo. Nu ai, laşi pe BEI/BERD. Ne trebuie un montaj financiar", a precizat ministrul.

În context, Ioan Rus a explicat că autorităţile române de resort au construit un mini-plan Juncker pentru finanţarea autostrăzilor.
"Am făcut un mini-plan Juncker. Din 10 miliarde de euro să rostogolesc şi eu şi să fac 30, că Juncker spune că din 20 face 300. Am făcut şi noi un astfel de montaj, astfel încât să utilizăm toate resursele posibile existente în piaţă, inclusiv partea aia de public - privat, dacă va fi să fie'', a adăugat el.

Pe de altă parte, întrebat dacă există vreo garanţie că lucrurile vor merge mai departe aşa cum au fost plănuite în cazul în care el va pleca de la minister, Ioan Rus a răspuns: "Niciuna, în afara structurii Master Planului'', care, odată aprobat, nu mai poate fi modificat decât cu acordul CE.
"E greu de modificat acel document. În rest, montajele acestea le-am conceput şi au nu numai valenţă economică ci şi valenţe sociale masive. Asta am explicat şi săptămâna trecută şi am şi reuşit să grăbesc în discuţia cu comisarii europeni, în special cu cel pentru transporturi, deci ne interesează să grăbim toate aceste procese pentru că România are 3 milioane de oameni din forţa activă în acest moment în Occident. Din care, vreun milion sunt fierari betonişti, zidari etc, lucrează în construcţie, autostrăzi prin Europa. Au poate 1.500 de euro salariu. De 700 de euro vin acasă jumătate din ei. În Portugalia, când s-a dat drumul la acest Master Plan, s-au întors vreo 700.000 de portughezi din toată Europa, care făceau acelaşi lucru ca şi noi. S-au întors acasă şi au contribuit la acea infrastructură rutieră, feroviară, navală, aeriană, că acelaşi lucru l-au făcut şi ei", a mai spus Rus. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.