COD GALBEN: 26-02-2021 Intre 09:00 si 12:00 se va semnala local ceață care determină scăderea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m, ce va favoriza în funcție și de condițiile locale, formarea ghețușului in Județul Cluj; COD GALBEN: 26-02-2021 Intre 09:00 si 11:00 se va semnala local ceață, care determină scăderea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m, ce va favoriza izolat, în funcție și de condițiile locale, formarea ghețușului in Județul Alba, Județul Harghita;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 10 iun /Agerpres/ - Creditele neperformante din sistemul bancar au fost generate de criza financiară dar şi de activitatea băncilor care, în perioada pre-criză, au slăbit frâiele analizei de risc, fiind preocupate doar de vânzarea de credite, a declarat miercuri directorul general adjunct al BRD - Groupe Societe Generale (GSG), Petre Bunescu, în cadrul evenimentului "Summer Banking Academy", organizat de Institutul Bancar Român.

"În foarte mare măsură, criza a venit şi cu o criză extrem de severă în ceea ce priveşte relaţia client-bancă. Acest capital de încredere între client şi bancă s-a năruit dramatic. Au fost foarte multe cazuri de clienţi care nu avea nicio soluţie de a traversa criza, alţii au uita să mai vină la bancă, au închis porţile societăţilor lor, iar mare parte din credite au devenit neperformante. Acestea erau măsurate cu o singură cifră înainte de criză şi s-a ajuns la 22% - 24% - 25% din totalul creditelor, iar dacă se luau în calcul şi creditele sensibile, se ajungea la peste 30% din portofoliul sistemului bancar", a precizat Petre Bunescu.

În opinia sa, acest nivel al creditelor neperformante a fost generat de doi factori: criza în sine şi activitatea băncilor. "În anii de euforie bancară sau exuberanţă iraţională, cum îi spunea Alan Greenspan, am slăbit frâiele analizelor de risc şi nu se punea problema decât să se vândă credite. (...) Cel mai bun credit este cel pe care nu-l dai şi acela pe care îl recuperezi 100%. Restul înseamnă risc de neperformanţă", a mai spus Bunescu.

Potrivit sursei citate, creditarea pentru nevoi personale pe perioada de 9 - 10 ani a constituit o greşeală. "Creditele de retail, poate cu excepţia duratei, nu erau rele, dar calitatea celor care ofereau şi calitatea clientelei, de multe ori, lăsa de dorit. Activitatea de cunoaştere a clientelei era tratată marginal", a subliniat reprezentantul BRD.

În opinia directorului general adjunct al BRD, accentul trebuie să se mute pe o consiliere reală şi corectă a clientului prin oferirea creditului potrivit, nu cu suma cea mai mare, pentru că în trecut au venit clienţi cu "proiecte faraonice", au primit finanţarea şi apoi au abandonat proiectele, creditele devenind neperformante.

Petre Bunescu a mai spus că, pe partea de reglementare, autorităţile din întreaga lume au făcut modificări fundamentale, printre cele mai importante constând în responsabilizarea accentuată a conducerilor băncilor.

În privinţa reluării creditării, Petre Bunescu este de părere că aceasta nu s-a oprit nicicând. În prezent, creditele de consum au început să se reia, pe măsura reducerii dobânzilor dar şi a faptului că împrumuturile vechi au ajuns la scadenţă. Pe partea de IMM-uri băncile au fost nevoite să restructureze masiv finanţările acordate, însă companiile mari nu au fost la fel de afectate.

"Avem credite noi de 15 miliarde de lei în primele patru luni din an, dacă extrapolăm ajungem la 60 de miliarde de lei la finalul anului,şi s-ar putea să avem chiar mai mult", a subliniat directorului general adjunct al BRD - GSC.

El a subliniat, însă, că activitatea de banking înseamnă relaţia cu clienţii, adică acordarea de credite unor clienţi sănătoşi care să poată restitui creditele pe care le-au contractat. AGERPRES/(AS -autor: Ana-Maria Vasile, editor: Mariana Nica)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.