Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 15 mar /Agerpres/ - Optimismul reprezentanţilor industriei de turism din România, declarat cu zile bune înainte de începerea Târgului de profil, a fost de bun augur atât pentru ei, cât şi pentru vizitatorii şi micii comercianţi de pe aleile complexului expoziţional Romexpo.
'Am vorbit şi acolo, sus, şi mi s-a promis o vreme excelentă pentru târg', glumea Alin Burcea, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale Agenţiilor de Turism din România (ANAT) cu câteva zile înainte de deschiderea Târgului de Turism al României.
Iar vremea bună a venit odată cu primii vizitatori ajunşi în târg cu mult înaintea oficialităţilor care au dat semnale îmbucurătoare pentru industrie - TVA de 9% pentru întregul domeniu al turismului şi elaborarea grabnică a normelor pentru aplicarea Legii voucherelor de vacanţă.
Domniţe, cavaleri, străjeri, tineri şi mai puţin tineri, se prind în horă la semnalul toboşarului Cetăţii Sighişoara 'Să fie bine pentru toată lumea! Am zis!'. Muzica populară românească răzbate în toate cele şase pavilioane, oamenii se opresc să guste din pâinile şi cozonacii tradiţionali oferiţi la standul Autorităţii Naţionale de Turism şi la cel al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural. Atmosfera incendiară de show ,,Mamaia Style', adusă la târg de Asociaţia Litoral-Delta Dunării, pune stăpânire pe vizitatorii care se văd deja pe plajă.
Rucsacii, trolerele sau sacoşele se umplu cu pliante, astfel că după ora prânzului terasele în aer liber sunt pline-ochi de consumatori. Mirosul micilor îi atrage, deopotrivă, pe vizitatori, figuranţii în costume de epocă, dansatorii şi vânzătorii de la standurile operatorilor în turism. Discuţiile continuă la o halbă de bere, se leagă prietenii ad-hoc, se schimbă păreri despre destinaţii şi preţuri.
'Târgurile de turism sunt din ce în ce mai vizitate de români, motiv pentru care anul acesta am pregătit cea mai mare selecţie de destinaţii. Românii care vin la târgurile de turism se aşteaptă să primească oferte ultra speciale, de aceea anul acesta am oferit un discount de până la 50% la charterele pentru Grecia, Tunisia, Spania, Italia şi nu numai. Estimez că, pe extern, cel mai bine s-au vândut charterele spre Turcia, Grecia, Spania, Italia şi, bineînţeles, Tunisia', spune Alin Burcea.
De altfel, Turcia este o prezenţă foarte bine definită în toate cele şase pavilioane. Standurile care vând destinaţia Turcia sunt prezente peste tot, fie că este vorba de agenţii de turism, hoteluri, linii aeriene sau staţiuni. Cu toate că puţini mai sunt românii învăţaţi cu călătoriile care să nu fi vizitat un loc din Turcia, numărul celor interesaţi de această destinaţie pare să crească de la o ediţie la alta.
Difuzoarele care prezintă ofertele alternează, îmbucurător, reclamele pentru insulele greceşti cu cele pentru Delta Dunării. Ofertele par de nerefuzat: trei zile în Deltă, cu transport, cazare, trei mese şi o excursie pe canale începând cu 399 de lei de persoană; vânzările sunt pe măsură: peste 150 de clienţi pe zi care au achitat integral excursii pentru Deltă!
La standurile staţiunilor balneo, potenţialii turişti sunt interesaţi de hotelurile de patru stele care oferă şi servicii pentru spa şi wellness. Un astfel de pachet complet ajunge la 2.000 de lei de persoană. ,,Este un curent care cuprinde tot mai mult România prin influenţele externe şi pe care încercăm să îl dezvoltăm tot mai mult şi pentru a-i reţine pe români în ţară pentru că sunt foarte mulţi care nu cunosc ce modernizări s-au făcut în ultimii ani. Staţiunile din România rivalizează cu staţiunile de marcă din Europa', afirmă Nicu Rădulescu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România.
Nici Consiliile judeţene nu au ratat ocazia de a-şi prezenta oferta turistică - ,,Judeţul Neamţ-destinaţia ta de vacanţă', Hunedoara, Târgu Jiu, Sighişoara, Cluj, Satu Mare, Constanţa, Iaşi sau Bucovina sunt doar câteva dintre cele mai bine reprezentate zone.
'Românii preferă, în prezent, vacanţele mai scurte dar mai dese. Se vând vacanţe de 5-7 zile şi nu cele de 12-14 zile. Românii au înţeles nevoia de a pleca într-o vacanţă la 3-4 luni. Sperăm ca, de anul viitor, ediţia de primăvară a târgului să fie undeva pe la sfârşitul lunii februarie pentru ca românii să se poată bucura de ofertele de early booking care ţin până la 1 martie. Oricum, este un mare plus să vezi cum se vinde litoralul românesc în noiembrie şi decembrie', subliniază Alin Burcea.
Iar dacă Mamaia a avut a avut propriul show, sudul litoralului românesc a mizat pe spectacole folclorice pentru a-şi atrage vizitatorii în stand.
Folosind drept mascotă o familie de suricate vesele, una dintre companiile de turism prezente la târg a prezentat vizitatorilor oferta unei vacanţe de un euro. 'Pe toată durata târgului, reduceri de 650 euro pe cameră sunt valabile pentru destinaţiile Zakynthos, Creta - Chania, Corfu, Rodos, Santorini, Mykonos, Kos, Parga, Lefkada, Antalya, Bodrum, Marmaris, Kusadasi, Mallorca, Tenerife, Madeira, Costa Brava, Costa del Sol, Sicilia, Sardinia şi Napoli - Sorrento. Bonusurile pentru rezervări se acordă în funcţie de numărul de persoane ('Plăteşti 1, merg 2!') şi de durata sejurului ('Plăteşti 7, stai 9 nopţi!','Plăteşti 7, stai 14 nop?i!')', spune Marius Pandel, managerul general al companiei.
Apreciate de vizitatorii târgului au fost şi circuitele în Insula Paştelui, Patagonia şi Ţara de Foc. Costă 3.850 de euro de persoană, iar operatorii din turism spun că numărul celor care le cumpără nu este mic. Cei care aleg pachetul Venezuela, Ecuador, Panama, Galapagos plătesc până la 5.000 de euro de persoana. India rămâne şi ea printre preferinţele românilor.
,,Operăm în acest an curse charter către 14 destinaţii, noutăţile fiind charterele către Bodrum - Turcia, Lefkada - Grecia şi Tunisia. Noi înregistrăm vânzări destul de mari la târgurile de turism, iar la această ediţie estimăm vânzări de aproximativ 500.000 de euro, în special datorită ofertelor de pachete de servicii turistice charter şi a celor pentru destinaţiile exotice. O vacanţă all inclusiv porneşte de la 500 de euro de persoana, şapte nopţi, transport cu avionul, taxe de aeroport, transferuri. Recomandarea principală pentru tineri este Insula Mykonos, unde există o viaţă de noapte foarte intensă şi care are toate ingredientele pentru o vacanţă memorabilă. Pentru destinaţii exotice, Thailanda este iarăşi o destinaţie care se potriveşte tinerilor', a precizat spus Cosmin Marinof, director naţional de vânzări în cadrul unei companii de turism.
Compania Naţională a Sării a profitat de traficul mare de vizitatori din cele patru zile ale Târgului de Turism al României şi a prezentat, în cadrul unui stand special amenajat, o ofertă pentru salinele României.
Pentru românii care preferă vacanţele în zonele rurale, ANTREC a lansat, în cadrul târgului, catalogul ,,Pensiuni în România', grupate pe cele nouă regiuni istorice ale ţării. Comunitatea turismului de pensiune cuprinde peste 3.000 de unităţi de cazare şi peste 400 de afaceri conexe.
La cea de a 33-a ediţie a Târgului de Turism al României au participat peste 260 de firme care au expus pe o suprafaţă de 11.700 metri pătraţi. Circa o treime din firmele prezente au fost din străinătate, reprezentând 14 ţări, printre care Bulgaria, Croaţia, Grecia, Israel, Italia, Ucraina, Republica Moldova, Polonia, Serbia, Turcia, Ungaria.AGERPRES/(AS - autor: Carmen Marinescu, editor: Andreea Marinescu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.