COD GALBEN: 08-05-2025 ora 10 Intre 8 mai, ora 14 – 9 mai, ora 03 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD PORTOCALIU: 08-05-2025 ora 22 Intre 22:00 si 23:00 se va semnala Grindină de medii și posibil mari dimensiuni, vijelie, averse torențiale (15...20 l/mp), frecvente descărcări electrice. in Județul Giurgiu;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 16 ian /Agerpres/ - Ministrul delegat pentru Dialog Social, Liviu Pop, anunţă, într-un interviu acordat AGERPRES, că instituţia pe care o reprezintă va face demersurile necesare pentru ca Oficiul de Mediere şi Arbitraj al Conflictelor Colective de Muncă să devină operaţional în cursul acestui an.

Pe de altă parte, ministrul susţine că va continua aplicarea la nivel instituţional a dialogului social prin implicarea partenerilor sociali - sindicate, patronate, ONG-uri - în actul decizional.

Liviu Pop a precizat, totodată, că vor fi derulate acţiuni pentru stimularea ocupării forţei de muncă, cu precădere în rândul tinerilor.

AGERPRES: Care sunt proiectele şi priorităţile dumneavoastră pentru perioada următoare, în calitate de ministru delegat pentru Dialog Social?
Liviu Pop: Un prim obiectiv îl reprezintă consolidarea rolului instituţiei dialogului social drept componentă fundamentală a statului de drept şi a democraţiei, precum şi consolidarea legăturilor de încredere dintre guvernanţi şi guvernaţi. Dialogul social trebuie să se apropie cât mai mult de cetăţean. Voi continua aplicarea la nivel instituţional a dialogului social prin implicarea partenerilor sociali - sindicate, patronate, ONG-uri - în actul decizional. Un alt obiectiv îl reprezintă operaţionalizarea Oficiului de Mediere şi Arbitraj al Conflictelor Colective de Muncă de pe lângă MMFPSPV. Totodată, printre priorităţi, se numără modificarea Legii 62/2011 privind dialogul social şi funcţionarea Consiliului Economic şi Social (CES). Consider că ar trebui elaborat un regulament prin care ministerele, companiile de stat să fie obligate să organizeze periodic comisii de dialog social, întrucât în multe dintre aceste structuri dialogul social nu există sau nu funcţionează aşa cum ar trebui. Totodată, se impune implementarea dialogului social la nivelul prefecturilor, consiliilor judeţene şi la nivelul consiliilor locale.

AGERPRES: Când ar putea deveni operaţional Oficiul de Mediere şi Arbitraj al Conflictelor Colective de Muncă de pe lângă Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice?
Liviu Pop: Aşa cum am spus, operaţionalizarea Oficiului de Mediere şi Arbitraj al Conflictelor Colective de Muncă reprezintă un obiectiv al mandatului meu. Sper ca acest lucru să se întâmple cât mai curând posibil. Este prevăzut în programul nostru de activitate să facem demersurile necesare pentru ca în cursul acestui an Oficiul de Mediere şi Arbitraj al Conflictelor Colective de Muncă să devină operaţional.

AGERPRES: În ce stadiu se află procedurile de modificare a Legii dialogului social?
Liviu Pop: O să vă prezint stadiul în care se afla la momentul preluării mandatului de ministru pentru Dialog Social, aşa cum probabil l-aţi putut regăsi şi în bilanţul prezentat de fostul ministru Aurelia Cristea.

În urma dezbaterilor din cadrul şedinţei CNTDS din octombrie 2013, premierul a precizat că amendarea Legii nr. 62/2011 este posibilă doar în urma unui consens tripartit, astfel că au fost organizate întâlniri cu liderii confederaţiilor sindicale şi patronale reprezentative, în cadrul cărora au fost dezbătute revendicările acestora cu privire la Legea Dialogului Social. A fost constituit un grup de lucru la nivelul Direcţiei Dialog Social, format din reprezentanţi ai confederaţiilor patronale şi sindicale reprezentative. Grupul de lucru a avut cinci întâlniri în decursul anului 2014. Propunerile de modificare venite din partea sindicatelor se referă la: protecţia suplimentară a liderilor de sindicat, reintroducerea contractului colectiv de muncă unic la nivel naţional, modificarea criteriilor de reprezentativitate şi declanşarea conflictelor colective de muncă pe perioada derulării unui contract colectiv de muncă în vigoare. Au avut loc dezbateri consecvente pe aceste teme, ultimul termen agreat de partenerii sociali a fost decembrie 2014, pentru prezentarea unei poziţii comune. Propunerile de amendamente au fost transmise către Organizaţia Internaţională a Muncii pentru obţinerea unui punct de vedere. Alte două proiecte de Lege pentru modificarea şi completarea Legii Dialogului Social se află în dezbatere la Comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor şi vizează: obligativitatea angajatorului de a reţine pe statul de plată cotizaţia sindicală şi stabilirea unor modalităţi concrete de negociere colectivă a contractelor ce se vor încheia la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice.

Pe termen scurt, voi propune creşterea frecvenţei şedinţelor Consiliului Naţional Tripartit şi sper să ajungem la un consens pentru a opera cât mai curând posibil modificările care se impun. Discuţiile cu partenerii sociali pe marginea modificării Legii Dialogului Social 62/2011 rămân deschise. Periodic, voi informa opinia publică cu privire la stadiul modificărilor Legii 62/2011.

AGERPRES: În ce măsură poate reprezenta dialogul social o soluţie pentru evitarea disponibilizărilor din marile companii cu capital majoritar de stat? Cum consideraţi că pot fi rezolvate problemele de la Combinatul Oltchim, în condiţiile în care acesta are datorii foarte mari şi există riscul disponibilizărilor de personal?
Liviu Pop: Identificarea soluţiilor tehnice pentru rezolvarea oricărei situaţii, precum cea de la Oltchim, şi punerea lor în practică este de competenţa specialiştilor în domeniu. În mod cert, identificarea unor soluţii viabile se poate face numai printr-un dialog social între toţi actorii implicaţi, prin cooperare şi printr-o abordare constructivă. Susţin cu tărie că dialogul social este o componentă esenţială a vieţii sociale şi economice care are ca scop asigurarea unui climat de pace şi garantarea stabilităţii sociale.

AGERPRES: Ce măsuri trebuie luate în perioada următoare pentru protecţia angajaţilor, în condiţiile în care un studiu recent al Organizaţiei Internaţionale a Muncii (OIM) arată că numărul contractelor colective de muncă înregistrate la nivel de unitate în România s-a redus la aproximativ jumătate, după reformele legislative produse în anul 2011?
Liviu Pop: Dimpotrivă, numărul contractelor colective de muncă înregistrate la nivel de unitate a crescut după reformele legislative produse în anul 2011. Am sesizat OIM cu privire la datele prezentate în acel studiu şi le-am comunicat situaţia reală.

AGERPRES: Cum apreciaţi că va evolua în acest an piaţa muncii din România?
Liviu Pop: Vă pot asigura că împreună cu partenerii sociali vom derula acţiuni pentru stimularea ocupării forţei de muncă, cu precădere în rândul tinerilor. Totodată, vă reamintesc că Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice - Departamentul pentru Dialog Social a organizat, la sfârşitul anului trecut, conferinţa de lansare a proiectului de tip strategic 'Pro Juvenes - Parteneriat transnaţional pentru o piaţă inclusivă a muncii pentru tineri' (ID 146751) cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 Investeşte în oameni!

Obiectivul general al proiectului îl constituie consolidarea politicilor şi practicilor în ceea ce priveşte ocuparea şi dezvoltarea la nivel european, precum şi consolidarea capacităţii actorilor pieţei muncii (organizaţii sindicale şi patronale, autorităţi publice, ONG-uri) de a se implica activ în promovarea ocupării şi incluziunii sociale a tinerilor prin implementarea politicilor ce vizează ocuparea lor.

Tot la sfârşitul anului trecut, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, prin Direcţia Dialog Social, a lansat proiectul 'România suntem noi!', care are ca obiectiv general promovarea transferului de expertiză la nivel naţional şi transnaţional pentru crearea unei pieţe a muncii incluzive şi pentru promovarea ocupării printr-un dialog social de calitate, capabil să genereze o acţiune sinergică între actorii acesteia. Fondurile europene, pe toate axele de implementare, vor duce la crearea de noi locuri de muncă. În încheiere, aş vrea să mai subliniez un lucru foarte important: anul 2014 a adus cea mai mică inflaţie a României din 1990.AGERPRES/(AS-autor: Magdalena Tănăsescu, editor:Nicoleta Gherasi)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.