Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 6 oct /Agerpres / - Plafonul de 50.000 de lei pe care l-a stabilit Ministerul Economiei în programul 'Prima Maşină' nu va fi suficient, iar unele mărci de maşini nu se vor încadra în acest program, a declarat, luni, Marius Tudor, secretarul general al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).

El a fost prezent la conferinţa de prezentare a acestui program, unde au participat ministrul Economiei, Constantin Niţă (iniţiatorul proiectului), premierul Victor Ponta li alţi reprezentanţi ai industriei de profil. "Unele mărci nu se vor încadra. Trebuie ca garanţiile să fie mai mari, iar plafonul să crească", a sugerat Tudor. Anterior, în aceeaşi conferinţă, Constantin Stroe, vicepreşedintele Dacia, afirmase că acest program nu încalcă legislaţia din sectorul concurenţei.

"Proiectul nu va ridica probleme de concurenţă, inclusiv Consiliul Concurentei a participat la discuţii, deci lucrurile sunt clare", a arătat Stroe. Statul român va garanta jumătate din valoarea unui credit de maximum 50.000 de lei pe care îl vor putea accesa persoanele fizice pentru achiziţia unei maşini noi, începând cu 1 noiembrie, a declarat, ministrul Economiei, Constantin Niţă, cu ocazia prezentării programului. Creditul maxim care poate fi accesat prin acest program este de 50.000 de lei, plus TVA, la care se adaugă valoarea poliţei CASCO pentru primul an. Pentru un astfel de credit, rata medie ar fi de 150 de euro pe lună, arată calculele iniţiatorilor.

"Acest program are trei obiective strategice: sprijinirea achiziţiei unei maşini noi pentru tineri printr-un credit bancar cu garanţii de stat, stimularea achiziţiei de automobile noi, nepoluante, precum şi stimularea producţiei interne de automobile", a afirmat Niţă. Potrivit acestuia, vor avea prioritate în obţinerea creditului tinerii cu vârsta între 18 şi 35 de ani, dar a subliniat ca şi cei peste această vârstă pot beneficia de acest program.

"Garanţiile de stat vor reprezenta 50% din valoarea creditului, iar diferenţa de colateral va fi reprezentată de autoturismul achiziţionat. Avansul minim va fi între 5 şi 10%, iar costul total va fi ROBOR la trei luni plus 3%. Durata maximă a creditului va fi de 84 de luni, iar maşină nouă poate fi atât din producţia internă, cât şi din import", a explicat Niţă.

Potrivit acestuia, va fi încurajată achiziţia de maşini cât mai puţin poluante. "Ţinem cont de faptul că, în perioada 2008-2014, creditele bancare pentru populaţie s-au redus cu 30%. În plus, vânzările de autoturisme vechi sunt de trei ori mai mari decât cele de maşini noi", a mai spus Niţă. El a adăugat ca, pe an, în România se vând doar 80.000 de maşini noi, din care 25% către persoane fizice. Industria auto locală numără 600 de companii cu peste 200.000 de angajaţi şi contribuie cu 11% din PIB, a mai spus ministrul de resort.

"Avem în vedere prin acest program susţinerea comercializării de 20.000 de autoturisme noi pe an. În decursul a doi ani, vrem ca persoanele fizice să achiziţioneze 40% din maşinile noi, faţă de doar 25% în acest moment. Creşterea anuală a vânzărilor ar putea ajunge până la un miliard de lei, ceea ce ar însemna o creştere economică de 0,1%, cumulând efectele de pe lanţul de producţie, import şi distribuţie, inclusiv serviciile conexe din acest sector", a mai declarat ministrul Economiei.

Propunerea va fi discutată în Guvern în primă lectură în această săptămână, urmând ca decizia finală să fie luată săptămâna viitoare. Plafonul de garanţii va fi stabilit de Ministerul de Finanţe, împreună cu Fondul de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii.

Niţă a adăugat că persoanele fizice care se înscriu în acest program îşi pot cumpăra o maşină în valoare de maximum 50.000 de lei şi nu vor putea folosi creditul pentru a achiziţiona o maşină mai scumpă, plătind ei diferenţa. Până acum, patru bănci şi-au anunţat intenţia de a participa la program.AGERPRES (AS - Florentina Cioaca, editor: Mariana Nica)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.