Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 12 sep /Agerpres/ - Tânărul antreprenor Silviu Iordache, acţionar unic al unei societăţi buzoiene de panouri solare, ţinteşte cu ajutorul programului 'Casa Verde' o cifră de afaceri de un milion de euro pentru 2014, în creştere de peste 2,5 ori faţă de suma de 400.000 de euro obţinută în anul 2013.
Cu o cotă estimată de 40%, panourile solare realizate la fabrica din localitatea Sapoca din judeţul Buzău iau calea exportului către ţările europene, la preţuri competitive cu cele ale produselor venite din China, care reprezintă adevărata concurenţă pentru producătorul român.
Fabrica de panouri solare este un 'start-up' realizat din fondurile europene pentru dezvoltare rurală pe un proiect în valoare de 300.000 de euro, fără TVA, din care 70%, respectiv circa 200.000 de euro au venit de la Uniunea Europeană, proiectul fiind depus pe măsura 312 "Sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de micro-întreprinderi" din PNDR.
"În 2013 am reuşit să avem o cifră de afaceri de 400.000 de euro, iar anul acesta ţintim un milion de euro cu ajutorul programului 'Casa Verde'. Suntem membri ANEIR şi participăm în standurile româneşti la târgurile internaţionale de prestigiu din Frankfurt, Kiev sau Milano din domeniul instalaţiilor termice şi sanitare şi aşa am reuşit, în urma acestor târguri, să exportăm 10-15% din producţia noastră, în Grecia, Italia, Croaţia şi Moldova", a declarat Silviu Iordache unei delegaţii de jurnalişti din presa centrală, care se află într-o vizită la mai multe proiecte finanţate prin PNDR 2007-2013 din judeţele Buzău şi Prahova, organizată de Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale.(AFIR).
Societatea produce două tipuri de instalaţii, respectiv colectori solari, care funcţionează pe toată perioada anului, indiferent de temperatura de afară şi panouri solare compacte presurizate, care produc apă caldă menajera timp de nouă luni pe an, atâta vreme cât nu sunt temperaturi de îngheţ. O astfel de investiţie îi ajută pe cei care instalează astfel de panouri să îşi reducă costurile cu încălzirea apei calde menajare cu 90%.
Tânărul antreprenor afirmă că fără fondurile europene nu ar fi reuşit să dezvolte această afacere, mai ales că societatea a reuşit să creeze şi şase noi locuri de muncă pentru oamenii din zonă. El intenţionează să mai atragă fonduri europene pentru dezvoltarea de noi produse, însă de această dată prin programul POS-CCE.
"Intenţionam să mai luăm fonduri europene pe Cercetare-Dezvoltare, să dezvoltăm produse noi pe un proiect de 100.000 de euro, dar pe programul POS-CCE. De asemenea, suntem în derulare, în faza de achiziţii a unor utilaje şi dotări, pe un alt proiect mai mic, de 30.000 de euro, tot prin PNDR, dar prin Grupul de Acţiune Locală (GAL), pentru diversificarea gamei de produse. Vrem să producem, pe lângă panouri solare, şi boilere termice, respectiv nişte recipiente pentru stocarea apei calde. Aici vor fi fonduri europene în proporţie de 85%", a adăugat Iordache.
Acesta afirmă că societatea activează pe o piaţă relativ virgină pentru astfel de produse, concurenţa reală venind însă din China, care aduce "produse foarte ieftine şi de calitate îndoielnică".
"În România nu mai există producători pentru astfel de produse, iar în Europa sunt mai puţini de 30, însă concurenţa reală şi puternică vine de pe piaţa chineză de unde ajung produse foarte ieftine, de calitate îndoielnică şi nu din Europa, unde preţurile produselor de acest tip sunt cu 50-60% mai mari. Din păcate, nu exista nicio reglementare şi nicio taxare antidumping. Noi importăm o parte din materia primă necesară, respectiv sticla pentru panouri solare, o aducem din China pentru că nu se face nicăieri în Europa şi partenerii chinezi ne-au spus că ei primesc subvenţii la exporturile pe care ni le fac nouă, iar acest lucru distorsionează piaţa europeană. Am reuşit însă, în ultimul an, printr-un parteneriat direct pe partea de materii prime să aducem produsele noastre la preţuri competitive cu cele de pe piaţa chineză. Estimez că deţinem o cotă de 40% din piaţă şi lucrăm la 50% din capacitate, adică 300 de unităţi pe schimb", a spus antreprenorul buzoian.
Potrivit sursei citate, vânzările acestor produse se fac în general prin distribuitori în oraşe cu un nivel mai ridicat din punct de vedere financiar, respectiv Bucureşti, Iaşi, Constanţa sau Râmnicu Vâlcea, şi ajung ulterior în magazinele de bricolaj. Un procent de 5% din produse se vinde prin magazinul online, dar nu direct, la clientul final, ci tot distribuitorilor. În prezent, compania a livrat unui distribuitor 40 de unităţi mari pentru un parc solar din Iaşi, necesar producerii apei calde pentru o fabrică de procesare a cărnii, dar şi Spitalului din Slobozia, 30 de unităţi mari. Cel mai mic panou solar produs de companie are 12 tuburi şi costă în jur de 1.100 de lei (un tub are 10 litri), iar cel mai mare cu 30 de tuburi se vinde cu circa 3.000 de lei.
Cum a reuşit tânărul de nici 30 de ani să deţină în cinci ani o afacere de un milion de euro? Analizând foarte bine piaţa, intuind oportunitatea şi venind cu un produs unic, la un raport calitate/preţ excelent.
"Ideea mi-a venit când se anunţa programul Casa Verde, care încă mai funcţionează, deşi cu carenţe grave, şi mai ales pentru că se anunţa o creştere a consumului de astfel de produse pe fonduri creşterii preţurilor la gaze. Eu vin din zona telecom, unde am lucrat 6-7 ani. Sunt antreprenor de la 20 de ani. Acesta este al doilea proiect pe care îl fac, primul a fost în zona serviciilor de telecomunicaţii. Am încercat să fiu şi angajat o perioadă de 2-3 ani şi mi-am dat seama că nu este de mine această îndeletnicire şi am încercat din nou să fiu antreprenor. Deşi nu am avut deloc experienţă în acest sector, eu am scris proiectul, după consultarea ghidului de finanţare care este bine scris, proiect care a fost eligibil din prima şi acum nu mă pot plânge în privinţa beneficiului. În acest moment mi se pare oportun, ca să ne diferenţiem de concurenţii noştri, să dezvoltăm produse noi, dar să venim şi cu tehnici mai avansate pentru această gamă de produse", a menţionat Silviu Iordache.
Ce sfaturi ar da tinerilor care vor să pornească pe acest drum al antreprenoriatului?
"Îi sfătuiesc pe tineri să îşi facă foarte bine temele, să analizeze foarte bine piaţa şi produsul, ca atunci când vor scoate pe piaţă un produs, acela să fie unic şi să aibă un raport calitate/preţ excelent. Altfel, nu vor reuşi să aibă succes. Acesta este secretul: să faci produse pentru care cerere există, concurenţa este relativ slabă, iar tu să reuşeşti să faci ceva mai bun decât ceilalţi, ceva competitiv în raport cu ceilalţi producători", a adăugat Silviu Iordache.AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.