Modifică dimensiunea fontului:
Bucureşti, 3 iul /Agerpres/ - Policolor, parte a grupului Policolor - Orgachim, este una dintre puţinele companii autohtone care au trecut cu succes testul capitalismului. Înfiinţată în anul 1965, sub denumirea de Întreprinderea de Lacuri şi Vopsele Bucureşti, fabrica a fost singura în care se producea vopsea destinată industriei din România şi unica din care ieşea de pe linia de producţie emailuri auto OEM (Original Equipment Manufactory).
Istoric de aproape 50 de ani
Imediat după Revoluţie, în anul 1990, Întreprinderea de Lacuri şi Vopsele Bucureşti se transformă în societate pe acţiuni şi îşi schimbă denumirea în Policolor. Este momentul în care se intră într-un program de retehnologizare şi modernizare. Şapte ani mai târziu, Policolor este listată la Bursa de Valori Bucureşti /BVB/, cu simbolul PCL, şi suscită interes în rândul investitorilor, deşi piaţa de capital din România se afla încă în stadiu incipient.
'Anul 1998 poate fi considerat un an de cotitură în istoria de aproape 50 de ani a celui mai mare producător de vopsea din România. În 1998, pachetul majoritar de acţiuni al companiei este achiziţionat de către Fondul Român de Investiţii împreună cu RAEF. La scurt timp de la privatizare compania începe un program masiv de investiţii în modernizarea capacităţilor de producţie. Tot în 1998, ca parte a programului puternic de investiţii demarat de noul acţionar majoritar, Policolor devine acţionar majoritar al companiei Orgachim, cel mai puternic jucător din industria de răşini şi vopseluri din Bulgaria', povesteşte Marius Văcăroiu, CEO al Policolor - Orgachim.
Începând cu anul 1999, compania intră pe piaţa de vopsele decorative de calitate, lansând unul dintre cele mai longevive branduri de succes: Spor. În plus, portofoliul de produse decorative creşte şi se diversifică de la un an la altul pentru ca, la începutul anilor 2000, compania să intre şi pe piaţa vopselelor destinate industriei auto.
În 2003, Policolor lansează gama KLAR Professional, destinată vopsitorilor auto profesionişti, iar un an mai târziu, prin lansarea gamei DEKO Professional, ce are în componenţă sistemul de termoizolare Dekotherm, tencuieli decorative şi vopsele structurate, Policolor începe să se adreseze segmentului profesional al pieţei construcţiilor.
'În 2005, Klar Professional începe un program amplu de formare profesională a vopsitorilor auto şi este creat KLAR'ART, patronat de KLAR Professional, club ce reuneşte toţi aerografiştii din ţară. Policolor a fost şi continuă să fie un trend-setter în industria de profil. Departamentul de cercetare-dezvoltare al companiei este unul dintre cele mai cunoscute, apreciate şi premiate departamente. După mai mulţi ani de cercetare, Policolor lansează în 2010 un produs cu adevărat revoluţionar: Spor cu ioni de argint şi Spor Kids, o marcă dedicată copiilor', spune Văcăroiu.
'Responsible Care' şi politici de mediu adecvate
Politica de mediu a companiei Policolor s-a axat pe mai multe direcţii, respectiv produse de calitate superioară cu impact minim asupra mediului, reducerea consumului de energie, a emisiilor de noxe şi substanţe poluante în procesul de producţie şi reciclarea deşeurilor industriale.
În urma investiţiilor realizate în acest domeniu, din anul 2001 s-au actualizat şi se derulează o serie de proiecte, precum: reciclarea deşeurilor industriale, în interiorul companiei, şi sistemul de reducere a emisiilor şi pierderilor în procesul de fabricare a vopselelor şi răşinilor, prin care se urmăreşte recuperarea de solvent, reducerea conţinutului organic şi de noroi în apa evacuată, diminuarea conţinutului de deşeuri organice eliminate.
Din anul 2011, compania Policolor a aderat la 'Responsible Care', o iniţiativa voluntară, globală, care promovează dezvoltarea produselor din industria chimică. De altfel, compania este cel mai important producător de vopseluri din România, care a primit dreptul de a utiliza logo-ul organizaţiei internaţionale Responsible Care.
'Certificarea atestă adeziunea Policolor la principiile ce stau la baza programelor de îmbunătăţire continuă a sănătăţii, securităţii şi protecţiei mediului derulate de Consiliul European al Industriei Chimice. Una dintre cele mai importante investiţii dedicate protecţiei mediului înconjurător, realizate în ultimele 15 luni este investiţia în cel mai modern sistem de avertizare şi stingere a incendiilor, amplasat în fabricile de răşini şi emailuri alchidice ale Orgachim din Bulgaria', explică şeful Policolor - Orgachim.
Portofoliu de produse şi de clienţi, pe plus
În ceea ce priveşte rezultatele Policolor din anul 2013, acestea sunt caracterizate de înnoirea portofoliului de produse, dar şi de clienţi.
'(...) cel mai bun cuvânt pentru a descrie anul 2013 este 'dinamism'. În prima jumătate a anului doar, am lansat patru produse noi în piaţă. 2013 a însemnat pe lângă produse noi şi clienţi noi, dar în acelaşi timp a fost un an de restructurare a unor activităţi ale grupului. A fost un an al inovaţiilor dar şi al dezvoltării de soluţii optime pentru consumatori. Ca prim pas al unui proiect complex de redesenare a grupului, o parte dintre activităţile Policolor au fost transferate către una dintre subsidiare', explică Marius Văcăroiu.
Pentru industria auto, Policolor, prin Klar Professional este singurul producător din România de soluţii auto-refinish şi unul dintre principalii furnizori pentru distribuitorii de produse auto, alături de service-urile de marcă şi cele independente. De asemenea, Policolor este furnizor de vopsea pentru marii jucători din industrie, români şi străini, prin Divizia Klar de vopsele industriale. În plus, Orgachim, divizia din Bulgaria a Policolor, este furnizor de materie primă pentru companii din întreaga Europă care activează în industrii dintre cele mai diverse, de la auto până la eoliene.
Aşteptări pentru 2014
Pentru anul în curs, oficialii companiei estimează o creştere a afacerilor derulate cu 10%. 'Este aşteptată o uşoară revenire a pieţei construcţiilor, unul dintre principalii noştri clienţi şi, dacă şi vremea se va îmbunătăţi, atunci ne vom menţine aceste aşteptări. La începutul lunii viitoare, pentru piaţa auto, Klar Professional a pregătit o nouă gamă de produse extrem de competitivă. Această lansare va fi încă un semn vis-a-vis de competitivitatea produselor auto româneşti şi durabilitatea proiectelor Policolor în acest segment', a afirmat şeful companiei.
Recent, Policolor a redeschis fabrica de răşini de la Ruse, iar în acest context se aşteaptă creşterea portofoliului de clienţi direcţi ai fabricii Orgachim. În prezent, numărul salariaţilor Policolor în România se apropie de 400.AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.