Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Bucureşti, 11 mar /Agerpres/ - Fly România va începe să opereze zboruri de linie interne şi internaţionale din 15 mai 2014, mizând pe transportul a 100.000 de pasageri, în primul an de operare.
Pe extern, compania aeriană va acoperi mai multe destinaţii din Italia, Spania, Germania şi Turcia.
"În urmă cu şase ani, am decis să investesc în aviaţie. Am cumpărat o companie aviatică şi aproape cinci ani am avut neşansa să nu am cel mai bun management. (...) Astăzi suntem în postura de a putea demara zboruri comerciale, zboruri regulate sub acest brand - Fly România. Pentru moment, avem zboruri regulate în Europa, urmând ca, pe măsura constatării rentabilităţii, să gândim şi alte zboruri intercontinentale. Al doilea pas pe care şi l-a propus compania aviatică, ca urmare a nominalizării ei de către Guvernul Guineei Bissau ca şi companie naţională a ţării, este începerea zborurilor care să lege Europa de America de Sud. Urmează să facem ce astăzi facem aici din aprilie, prin Guineea Bissau", a declarat, marţi, acţionarul majoritar al companiei Ten Airways, Ovidiu Tender, într-o conferinţă de presă.
Potrivit directorului general al Ten Airways, Cătălin Buţu, începând cu luna mai a acestui an, compania va opera zboruri de pe câteva aeroporturi româneşti - Henri Coandă Otopeni, Traian Vuia Timişoara şi Delta Dunării Tulcea - acestora adăugându-li-se alte şase destinaţii din Italia, Spania, Germania şi Turcia.
"Anul trecut, am transportat peste 300.000 pasageri pentru companii aeriene pasagere în cele 7.000 de ore de zbor efectuate. În această iarnă, echipa noastră a ajuns la concluzia că este necesară, pentru dezvoltarea companiei, înfiinţarea unui departament de vânzări proprii, ca să ne putem asigura o poziţie pe piaţă, nu doar ca partener al companiilor tradiţionale, ci şi ca transportator regulat. Am vizat în special rutele unde este loc pentru încă un operator sau doi sau trei. În egală măsură, am vizat rute neacoperite. Mare parte din destinaţii sunt noi pe piaţa românească, precum aeroportul din Hahn, lângă Frankfurt, sau aeroportul din Reus, lângă Barcelona", a precizat Cătălin Buţu.
Acesta a explicat că Aeroportul Timişoara a fost ales pentru operare pentru că prezintă o oportunitate din punct de vedere trafic-business, fiind acoperit în prezent de doi operatori români, însă existând potenţial de trafic pentru cel puţin încă doi.
În ceea ce priveşte Aeroportul Delta Dunării din Tulcea, Buţu a arătat că, potrivit datelor statistice primite de la tour-operatorii locali, există un potenţial de turişti in-bound pentru zona Delta Dunării în sezon.
"Programul este pe sezonul de vară. Noi avem un parteneriat cu aeroportul din Tulcea, acesta fiind un aeroport mic, care se mulează perfect pe necesităţile noastre. Potenţial de trafic există. Este trafic etnic, în primul rând, către destinaţiile din Bergamo şi din Hahn, unde există conexiuni cu operatorul low-cost Ryan Air. Ei vor fi majoritatea traficului de pe acest aeroport", a spus Cătălin Buţu, argumentând în plus că pista aeroportului va fi mărită la 2.400 de metri.
De asemenea, compania ia în calcul operarea unor curse Tulcea-Bucureşti, ca o alternativă la traficul rutier.
"Pentru început, vom lansa mai multe rute, care vor acoperi atât destinaţii clasice cu o cerere bine determinată, cum e Bucureşti - Timişoara, unde propunem un tarif unic, de 69,90 euro, cât şi destinaţii inedite sau sezoniere, cum va fi cursa Bucureşti - Antalya, operaţională din iunie. În viitor, intenţionăm să extindem rutele şi purtăm deja discuţii avansate cu mai multe aeroporturi pentru a putea deservi noi destinaţii, atât interne, cât şi internaţionale", a adăugat directorul Ten Airways.
Zborurile pe ruta Timişoara - Bucureşti vor avea o frecvenţă zilnică exceptând ziua de sâmbătă, iar Tulcea - Bucureşti de trei ori pe săptămână. Rutele internaţionale vor fi acoperite astfel: Bergamo cu două zboruri pe săptămână din Tulcea, Verona cu trei zboruri săptămânale din Timişoara şi Bucureşti, Genova cu trei zboruri săptămânale din Bucureşti, Barcelona cu trei curse săptămânale din Bucureşti, Frankfurt, cu trei zboruri săptămânale din Bucureşti şi unul din Tulcea şi Antalya cu o cursă săptămânală din Bucureşti începând din luna iunie.
"Cursa pentru Antalya este destinată pasagerilor care nu doresc neapărat pachete de şapte zile, ei având astfel posibilitatea unui week-end prelungit într-o staţiune cum este Antalya", a explicat Buţu.
Pentru rutele interne, tarifele vor fi unice, respectiv 69,90 euro/ zbor pentru Bucureşti - Timişoara şi 49,90 euro/ zbor pentru Bucureşti - Tulcea, în vreme ce pe rutele internaţionale, preţurile pornesc de la 29,90 de euro/zbor. În aceste tarife este inclusă o gamă largă de servicii, dintre care transportul unui bagaj de cabină de maximum şapte kilograme şi a unuia de cală de cel mult 20 de kilograme, dar şi servicii de catering la bord.
"Noi încercăm să oferim servicii complete la un tarif rezonabil şi mă refer la un check-in gratuit, chiar şi check-in online, posibilitatea schimbării rezervării sau a numelui, o echipă de stewarzi foarte bine pregătiţi şi foarte tineri, în egală măsură, catering gratuit la bord - sucuri, cafea şi ceai, sandvişuri pe rutele interne, mâncare caldă pe rutele externe, cu posibilitatea achiziţionării, contra cost, de băuturi alcoolice şi alte produse gen duty-free, bagaj gratuit de 20 de kilograme pentru cală şi de şapte kilograme pentru cel de mână. Vrem să ne poziţionăm între companiile low-cost şi companiile legacy", a subliniat el.
Cătălin Buţu a dat asigurări că, pe cursele interne, se va păstra tariful unic, pentru că, în acest caz, costurile sunt clar definite.
"Pentru rutele externe, am optat pentru sistemul de vânzări oarecum similar cu cel de la low-cost, pentru a oferi o flexibilitate mai mare pasagerului, ca şi decizie. Taxele de serviciu sunt în jur de 5 euro. Acestea reprezintă pentru agenţi emiterea de bilete. Cursele interne vor fi, probabil, la un cuantum de 30% din veniturile totale prognozate", a mai spus acesta.
Biletele pot fi achiziţionate online de pe site-ul companiei, www.flyromania.com, care este deja funcţional sau de la agenţiile partenere.
Zborurile Fly România vor fi operate cu aeronave de tip MD-82 şi MD-83 producţie Boeing, aparţinând companiei aeriene Ten Airways şi, anterior, operatorului Alitalia. Capacitatea de transport a acestor aeronave este de 170 de pasageri. Acesta sunt aeronave mediu curier putând să ajungă până la cinci ore de zbor neîntrerupt, spun reprezentanţii companiei, fiind recunoscute internaţional pentru fiabilitatea de care dau dovadă. Printre companiile aeriene care utilizează sau au utilizat acest tip de aeronave se numără Swissair, Austrian Airlines, Alitalia, Delta sau American Airlines.
Ten Airways este o companie aeriană cu capital românesc, care şi-a început activitatea în 2010. Până în prezent, a operat în sistem charter şi wet lease, ceea ce presupune închirierea aeronavei cu tot cu echipaj şi celelalte servicii pentru a opera în numele unei alte companii. Printre clienţii Ten Airways se numără Blue Air, Air Moldova, Aegean Airlines, Roya Maroc, Air Mediterrannee sau Blue Panorama, în sistem wet lease, respectiv Perfect Tour şi Paralela 45 în sistem charter. AGERPRES - FOTO PE FLUX/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Nicoleta Gherasi)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.