Grapini: Cred că am pierdut foarte mult pe partea de turism pentru că nu am promovat ceea ce numai noi avem

 •  Economie
128 afişări

Autoritățile trebuie să meargă, pentru a atrage turiști în România, pe ceea ce se găsește doar în țara noastră, pe ce este autentic, a declarat duminică, la Realitatea TV, ministrul delegat pentru IMM-uri, Turism și Mediul de Afaceri, Maria Grapini.

4e4b7b0e-ce10-45c3-934b-255f40064515

'Turistul este un om curios. Cred că pentru a atrage turiști în România, trebuie să mergem pe promovarea a ceea ce se găsește doar în România, fiindcă altfel turistul poate să meargă în altă țară, poate să se ducă la altă mare, la alt munte, la altă pârtie... Cred că am pierdut mult pentru că nu am promovat ceea ce numai noi avem, mă refer la ce ne-a dat natura, la toate rezervațiile naturale pe care le avem numai noi, la Delta Dunării, Delta Neajlovului...', a afirmat Maria Grapini.

Aceasta subliniat că, atunci când a preluat portofoliul turismului, a găsit o strategie și un master plan pentru prezentarea oportunităților din țara noastră și, conform datelor statistice, anul trecut circa 4,6 milioane turiști au venit în România din diverse destinații.

'Problema este ca la orice alt business. Strategia nu este suficient să o ai și să o ții în dulap. Punerea în aplicare a strategiei poți să o faci prin diverse mijloace, metode, măsuri, acțiuni etc. Acum, când aștept să văd studiul de impact ai primilor doi ani, doi ani și jumătate de aplicare a acestei strategii, spun că, dacă e să compar cheltuielile pentru promovare pe turism cu rezultatele, deoarece indicatorul relevant este numărul de turiști și procentul pe care îl aduc acești turiști în PIB, acestea nu corespund. Venind din mediul privat, merg pe calculul economic: cheltuieli pentru promovare și cum mi se întoarce înapoi cheltuiala', a explicat Grapini.

Ministrul delegat pentru turism a menționat că a fost înființat un consiliu consultativ, din care fac parte reprezentanți ai ministerului, cu consilieri de specialitate, ai Autorității Naționale pentru Turism, dar și operatori, specialiști din mediul privat și aceștia au în vedere o modificare, mai ales a mijloacelor și modurilor de aplicare a strategiei.

'Și în strategia pe care am găsit-o se dorea o creștere a numărului de turiști în România, a promovării României. Nu am avut rezultate. Încercăm altfel. Avem câteva elemente foarte precise. Am găsit nouă reprezentanțe turistice ale României în lume. Personal, la analize nu am fost mulțumită cu ce fac, cum fac și cât fac. Vrem să schimbăm această strategie de funcționare a reprezentanțelor turistice, de la țara în care se află până la ce fac. În ceea de privește direcțiile de acțiune, nu poți să nu mergi pe ce ai autentic, pentru că un turist este considerat, așa cum am mai spus, un om curios', a mai spus Maria Grapini. AGERPRES

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe