Daedalus: 70% dintre români interesați de Black Friday; numai 11% au cumpărat cel puțin un produs

 •  Economie
190 afişări

Aproape 70% dintre români au fost interesați de campania promoțională Black Friday, desfășurată în penultimul week-end din luna noiembrie 2012, însă numai puțin peste 11% dintre aceștia au cumpărat cel puțin un produs de la retailerii care au avut reduceri, relevă un studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown și remis, vineri, AGERPRES.

8aa29324-a821-4210-8b33-4ff76b5ab2e4

Pe fondul unei atenții crescute din partea mass media, interesul pentru Black Friday în România a crescut de două ori și jumătate, de la 27,2% la 69,8% din populație, se notează în studiul citat.

Cercetarea realizată în perioada 4-6 decembrie 2012 arată că 11,1% dintre românii care au aflat despre acest eveniment au cumpărat ceva în weekendul 23-25 noiembrie. În plus, rezultatele studiului post-Black Friday au indicat faptul că 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online.

Cei mai mulți români (44,4%) s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-și completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie. Pe locul doi și trei în preferințele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) cu 30% dintre achiziții, respectiv electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) cu 24,3% dintre cumpărături.

În perioada promoțională, românii au optat și pentru alte categorii de produse, precum segmentele de fashion, cosmetic sau food (23,2%), jucăriile (2,4%) și produsele de bricolaj (2%).

Topul magazinelor preferate cu acea ocazie de către români este condus de eMag (21,1%), urmat de Flanco (18,4%) și Altex/Mediagalaxy (12,3%). Clasamentul este completat de Domo (9,4%), Carrefour (8,6%), Metro (2,8%), evomag.ro (2,2%), PCGarage.ro (1,6%), Kaufland (1%), Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro (0,6%).

Studiul Daedalus Millward Brown a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de 2.000 de repondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 50 de ani. Marja de eroare este de +/-2,2%.

Daedalus Millward Brown, parte a grupului Daedalus, are peste 15 ani de activitate în România și se află în topul companiilor de cercetare de marketing din țară.

Compania este membră a rețelei globale Millward Brown, care deține 82 de locații în 52 de țări, fiind unul dintre liderii cercetării de marketing și expert în cercetări legate de advertising, comunicare de marketing, media și brand equity.AGERPRES

Etichete:
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comentează


Articole recomandate


Știrile momentului

Știri recente din Economie

Cele mai citite din Economie

Tu actualizezi lumea.

Ai filmat sau fotografiat un eveniment ieșit din comun? Noi îţi publicăm știrea.

Află mai multe