

COD GALBEN: 18-06-2025 ora 10 Intre 18 iunie, interval orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD GALBEN: 18-06-2025 ora 10 Intre 19 iunie, intervalul orar 12 – 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic
Agenţia Română pentru Investiţii şi Comerţ Exterior îşi propune pătrunderea pe pieţe pe care România nu a fost atât de mult prezentă şi unde are o imagine bună, precum Asia, America Latină sau Africa francofonă, a declarat, joi, Rareş Burlacu, preşedintele Agenţiei.
"Vom pătrunde pe toate pieţele pe care poate până acum nu am fost atât de mult prezenţi şi în care avem o imagine bună. Mă refer inclusiv la Asia şi sunt eforturi deja făcute în acest sens, inclusiv printr-o vizită a premierului, recent. Vorbesc de America Latină, vorbesc de Africa, Africa francofonă (...) Diplomaţia economică astăzi se face prin evenimente de diplomaţie publică, în sensul în care noi, oficialii guvernamentali, ne adresăm direct publicului, aşa cum facem astăzi în faţa dumneavoastră, prin intermediul diferitelor canale de comunicare, prin media sociale, prin evenimente prin care se pot promova toate poveştile de succes pe care le-am putea avea", a spus Burlacu la evenimentul "Aderarea la OCDE-oportunităţi pentru mediul de afaceri din România".
El a subliniat că negocierile şi demersurile care se fac pentru integrarea în Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică aduc două lucruri foarte simple, şi anume inovare şi upgradare.
"Aş începe prin a vă spune 2 lucruri foarte simple: inovare şi upgradare. Asta cred eu că vine în urma acestor negocieri şi a demersurilor care se fac pentru integrarea în OCDE. (...) înainte de toate, a inova este modul cel mai explicit prin care putem să trecem la următorul nivel", a afirmat Rareş Burlacu.
Acesta a semnalat că, în urma studiilor care au fost făcute pentru a releva sofisticarea şi complexitatea economiei, de către Universitatea nord-americană Harvard, prima ţară care reiese întotdeauna pe eşicherul celor care inovează cel mai mult este Japonia.
"Companiile japoneze au luat cu asalt, după cum ştiţi, pieţele vestice în a 2-a parte a secolului trecut. În ciuda tuturor obstacolelor, în ciuda tuturor barierelor comerciale, tarifare, non-tarifare, au înţeles întotdeauna să meargă cumva împotriva curentului şi să-şi promoveze propriul model economic. Un exemplu foarte concret: maşinile japoneze erau la început extrem de criticate pentru faptul că sunt mici, nu sunt viabile, nu rezistă la anumite temperaturi, în special când era vorba despre exportul pe care-l făceau pe piaţa americană. Au continuat însă să investească masiv în centrele de cercetare şi de dezvoltare, au continuat să producă pe o scară largă, au continuat să treacă la un nivel superior, aşa cum vă ziceam, sofisticat, inclusiv prin noi tehnologii, prin noi metode de performanţă managerială, prin noi sisteme de colaborare pe care le-au găsit inclusiv în interiorul companiilor proprii, în a da, după cum ştiţi, muncitorilor şi celor implicaţi în procesul de producţie, posibilitatea de a da feedback-uri din ce în ce mai puternice şi de a lua în considerare la nivel managerial toate aceste recomandări făcute de cei care erau la baza procesului de producţie. Asta vreau să fac în cadrul acestei agenţii. (...) Aşadar, diplomaţie, inovare, upgradare, sofisticare, complexitate a economiei româneşti. Toate astea cu sprijinul colegilor de la OCDE", a afirmat Rareş Burlacu. AGERPRES/(AS-autor: Nicoleta Gherasi, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |