Secretarul de stat la Ministerul Transporturilor Ionuţ Cristian Săvoiu susţine că optimizarea transportului feroviar se poate face şi prin introducerea unui sistem modern de management al traficului feroviar care să fie raliat la standardele europene.
"Optimizarea transportului feroviar se poate face şi prin introducerea unui sistem modern de management al traficului feroviar care să fie la standardul european. Noi avem încă gări care sunt adevărate muzee în aer liber. Macazele şi toate mecanismele de dirijare a traficului sunt manuale, sunt de când s-a înfiinţat gara. Gările au programe de automatizare, care costă şi astea bani. Şi ele trebuie corelate cu sistemele de management al traficului", a declarat, pentru AGERPRES, secretarul de stat.
Potrivit acestuia, România nu va avea "un trafic feroviar modern, atractiv şi flexibil până nu va face reforme care ţin de infrastructura de cale ferată".
"Lumea are tendinţa să se uite în primul rând la vagoane şi la curăţenia din vagon şi vechimea locomotivei. Dar nu aceasta este toată problema. Problema este mult mai amplă şi mai complexă. Degeaba cumperi locomotive noi şi vagoane şi le pui să meargă pe nişte şine pe care există risc de deraiere", a mai declarat Săvoiu.
În ceea ce priveşte creşterea vitezei de trafic, acesta a explicat că este în strânsă corelaţie cu managementul traficului, îmbunătăţirea managementului traficului, introducerea unor sisteme şi a unor standarde moderne care sunt deja implementate la nivelul UE "dar care trebuie instalate şi la nivelul infrastructurii feroviare la nivel de instalaţii".
"Aceste lucruri se dezvoltă pas cu pas şi coridor cu coridor, pe priorităţile fixate de UE. Important e că lucrurile se mişcă, există finanţare, sunt programe, sunt proiecte, şi sunt acţiuni concrete care se iau şi sunt în curs de implementare", a conchis secretarul de stat Ionuţ Cristian Săvoiu.
Acesta s-a aflat la Iaşi, pentru a lua parte la evenimentele organizate, în perioada 15-19 noiembrie, în cadrul "Săptămânii Geodeziei Româneşti", manifestarea organizată de Uniunea Geodezilor din România (UGR) şi Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iaşi (TUIASI). Manifestările au reunit profesionişti din domeniul cadastrului, geodeziei, topografiei, cartografiei şi din domenii apropiate. AGERPRES/(A, autor: Daniela Malache, editor: Antonia Niţă, editor online: Irina Giurgiu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |