COD GALBEN: 18-05-2025 ora 10 Intre 18 mai, ora 12 – 18 mai, ora 21 se va semnala intensificări ale vântului, instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 19-05-2025 Intre 00:00 si 06:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 90...100 km/h. in Județul Cluj , zona de munte de peste 1800 m;
CFR Călători intenţionează să achiziţioneze firma SIRV Titu de la compania Astra Arad, care, unificată cu SCRL Braşov, să devină o întreprindere de reparaţii de material rulant cu acţionariat deţinut 100% de transportatorul feroviar de călători cu capital de stat.
"Am demarat în premieră achiziţionarea de la un operator privat a unui atelier de reparaţii, să nu mai depindem la reparaţii de întreprinderile reparatoare, măcar pe controlul preţurilor. Intenţionez să achiziţionez SIRV Titu de la Astra Arad. Suntem în proces de evaluare şi, unificată cu SCRL Braşov, să fie o întreprindere de reparaţii material rulant cu acţionariat CFR Călători 100%", a declarat marţi directorul general al companiei, Traian Preoteasa, în cadrul audierilor care au avut loc în Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
Întrebat despre situaţia SCRL Braşov, şeful CFR Călători a spus că speră la o scoatere controlată din insolvenţă a companiei, cu sprijinul ANAF, şi la o reorganizare a acesteia.
"Din nefericire, SCRL Braşov a avut un program de insolvenţă început în 2014, ca şi la IRLU - compania reparatoare a CFR Marfă, şi, când am venit eu (la conducerea CFR Călători - n. r), la 1 octombrie (2021 - n. r.) era aceeaşi situaţie ca în 2014. Practic, o firmă administrator judiciar, formată din mamă-fiu, fără program de reorganizare, fără tabelul creditorilor. Am avut discuţii destul de aplicate cu ANAF, pentru că este în atributul ANAF să ceară schimbarea administratorului judiciar, şi de la 1 octombrie a fost schimbat acesta. Am avut o primă discuţie cu dânşii pe 3 variante de reorganizare. Una, pe care tot eu am aplicat-o când eram director general la Marfă, la IRLU, şi l-am scos din insolvenţă, este accesarea OUG 6, respectiv pe restructurarea datoriei şi plătită în 7 ani. Doi: conversia în acţiuni a datoriei, care este de 150 de milioane de lei, şi a treia, cea mai dură, care nu convine nimănui: falimentul. Aceste trei variante de lucru. Sperăm să ajungem cu prima variantă, respectiv cu restructurarea datoriei şi plătibilă în 7 ani, ceea ce ar însemna o scoatere controlată din insolvenţă, cu acordul ANAF, şi intrarea pe OUG, după care încercăm un program general de reorganizare a companiei, în care partea de exploatare pe care o are SCRL-ul în fiecare depou din ţară să o trecem la depou, respectiv în CFR Călători, iar unitatea mare a SCRL să rămână împreună - şi am demarat în premieră achiziţionarea de la un operator privat al unui atelier de reparaţii, să nu mai depindem la reparaţii de întreprinderile reparatoare, măcar pe controlul preţurilor", a explicat Preoteasa.
CFR Călători are în dotare 1.400 de vagoane şi 1.000 de locomotive.
"Avem alocaţi prin PNRR 210 milioane de euro pentru modernizări care se vor face exclusiv pentru CFR Călători. Partea de achiziţii se va face de către ARF, iar 210 milioane de euro vor fi alocaţi pentru modernizarea a 139 de vagoane, 55 de locomotive electrice şi 20 de locomotive hidraulice, trecerea pe parte electrică pentru manevră. Capacitatea de reparaţii a fabricilor în România a scăzut foarte mult tocmai din cauza nefinanţării CFR Călători şi a imposibilităţii de a accesa şi ei programe moderne. Sperăm şi suntem convinşi că vom face tot ce putem să acţionăm şi să cheltuim toţi banii şi să facem toate vagoanele. (...) Vom face prin SCRL Braşov 20 de locomotive", a susţinut şeful CFR Călători. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Ada Vîlceanu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | may 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |