COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susţine că a demonstrat, în 8 luni de guvernare, că se pot face investiţii de 4,7 miliarde de euro în toate modurile de transport, respectiv rutier, feroviar, aerian şi naval, iar de la începutul acestui an a lansat în licitaţie 332 de km de autostradă, de 4 ori mai mult decât în 2021.
"Am prezentat astăzi (marţi, n.r.) o viziune integrată în domeniul transporturilor, corelată cu măsurile economico-sociale pe care le luăm la nivel naţional. Infrastructura mare aduce atât beneficii imediate prin crearea de locuri de muncă pe şantiere, cât şi pe termen lung, prin dezvoltarea economică a Regiunilor. Încă de la începutul mandatului am vrut să abordez integrat infrastructură mare de transport. Am demonstrat în 8 luni de guvernare că se pot face investiţii de 4,7 miliarde de euro în toate modurile de transport: rutier, feroviar, aerian şi naval! Mă refer aici la valoarea tuturor contractelor lansate în mai puţin de un an. Numai de la începutul acestui an am lansat în licitaţie 332 de km de autostradă! De 4 ori mai mult decât în 2021!", a semnalat Grindeanu, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Ministrul Transporturilor a subliniat că, în prezent, sunt în construcţie peste 200 de km de autostradă şi peste 61 de km de Drum Expres, iar pentru 130 de km de autostradă au fost semnate contracte.
"În 2022, sunt deja în curs de modernizare 254 km de Cale Ferată, pentru alţi 162 de km au fost desemnaţi câştigătorii, iar pentru 166 de km au fost depuse oferte. Pentru 418 km urmează să se desfăşoare lucrări de reparaţii de tip Quick Wins şi pe alţi 263 de km se vor desfăşura lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii", a notat el.
Potrivit ministrului, peste 1.000 de km de cale ferată care va permite circulaţia trenurilor în condiţii europene de siguranţa şi confort.
"În 2023, voi continua să folosesc toate resursele ministerului şi am să mobilizez în continuare Companiile aflate în coordonarea MTI pentru a finaliza proiecte care trenează de 30 de ani. Din 2023, toate loturile A7, de la Ploieşti la Paşcani (320 km), vor fi în construcţie. A început deja construcţia pentru primii aproape 50 de km ai A7, iar în această săptămână semnăm contracte pentru încă aproape 16 km. Este o investiţie de 26 de miliarde de lei (5,2 miliarde de euro) cu bani asiguraţi prin PNRR. Tot anul viitor, cel mai târziu, vom semna contractele pentru secţiunile din A8, finanţate prin PNRR. Adică secţiunile de capete: Târgu Mureş-Miercurea Nirajului şi Leghin-Târgu Neamţ. Ne propunem şi modernizarea principalelor coridoare feroviare din vestul României: tronsoanele Caransebeş-Timişoara-Arad şi Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor-frontiera ungară (328 km)", a subliniat Grindeanu.
El a precizat că sunt investiţii de peste 16,33 de miliarde de lei (3,26 de miliarde de euro), fără TVA.
"În plus, în 2023 vom finaliza operaţionalizarea completă a infrastructură feroviară din Portul Constanţa. Am alocat, din fondul de rezervă al Guvernului, 200 de milioane de lei pentru a susţine repararea celor aproape 100 de linii de cale ferată din port, care ajunseseră într-o stare tehnică dezolantă şi care erau blocate de vagoane abandonate. Lucrurile se mişcă deja în direcţia bună şi primele 35 de linii vor redeveni operaţionale încă din această toamnă, după aproape 30 de ani de paragină. Cel mai important port maritim al României are o şansă unică să devenim un HUB portuar modern, şansă pe care nu avem voie să o ratăm!", a ma scris ministrul Transporturilor pe pagina de socializare. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Mariana Nica, editor online: Ady Ivaşcu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | may 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |