Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Operatorii din turism ar trebuie să realizeze că nu pot să se adreseze doar unei clientele de lux care cheltuie foarte mult în zona de clubbing din Mamaia şi să găsească mesaje şi pentru familii, pensionari, pentru a-i aduce la mare, a declarat, joi, la o dezbatere pe teme de turism, Călin Ile, manager în turism.

"Pentru noi litoralul este extrem de important ca federaţie hotelieră şi sigur că ne-a atras atenţia toată această discuţie interminabilă despre unde suntem şi unde ne îndreptăm cu litoralul românesc, care şi-a pierdut interesul, şi alte chestiuni de genul acesta.(...) Suntem convinşi că şi acest moment pe care îl traversăm acum, cu o oarecare nemulţumire legată special de zona de nord a litoralului, va genera o acţiune, o reactivitate rapidă din partea noastră. (...) ar trebui să realizăm că nu putem să ne adresăm numai unei clientele de lux care cheltuie foarte mult şi pe care încercam să o ducem în zona de clubbing din Mamaia şi comunicările noastre se adresau cu predilecţie spre acel segment de clientelă: roabe, şampanii, şezlonguri spectaculoase. Nu se poate. Trebuie să găsim mesaje, ceea ce văd că face din ce în ce mai bine sudul litoralului, către familii, către copii, către pensionari, seniorii noştri care îşi doresc să meargă la mare la fel de mult precum îşi doresc aceşti tineri efervescenţi şi cu resurse financiare ridicate. Şi faptul că astăzi avem o oarecare dificultate în a poziţiona litoralul cred că va stârni repede acea reacţie atât din partea operatorilor de turism, cât şi din partea mediului asociativ, în speţă federaţii, asociaţii, patronate, dar şi din partea administraţiilor locale, care ar trebui să se implice mai mult în partea aceasta de comunicare şi cu bugete pentru promovare, dar şi cu semnale", a spus Ile, care este şi preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România.

În opinia sa, momentul pe care îl traversează operatorii de turism de pe litoral reprezintă "un duş rece", care va trezi pe toată lumea, operatori, asociaţii şi administraţii, pentru că e clar că sezonul viitor trebuie gândit în alte coordonate.

"Noi deja trebuie să gândim ce facem în sezonul viitor. Da, avem o competiţie cu ţările din zonă, dar întrebarea este care e segmentul la care se adresează această competiţie? Vorbim de faptul că ne concurăm în atragerea de incoming sau ne concurăm în clientela românească? Atunci ce mesaj dăm către clientela românească?", a mai spus Ile.

El semnalat că, în primăvară, la o întâlnire la Ministerul Turismului, a întrebat de ce nu se alocă pentru turismul românesc sumele economisite prin neparticiparea la târgurile de turism de anul acesta, iar răspunsul a fost că nu e nevoie de alocarea unei sume de promovare pentru intern, pentru că românii oricum merg la mare.

"Asta era premisa noastră iniţială. Din păcate, s-a dovedit a fi una falsă şi contextul pe care l-am traversat, deschiderea graniţelor... aţi văzut că anul acesta se prevede a avea cel mai mare deficit al balanţei de plăţi din turism. N-am avut niciodată şase miliarde de euro ieşiţi din România, cu românii care cheltuie în străinătate. În condiţiile în care la banii aduşi de străini în România nu se întrevede o creştere", a subliniat Ile la dezbaterea organizată de Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC).

Astfel, a adăugat acesta, pentru anul viitor trebuie făcute schimbări, trebuie făcută promovare şi pentru români, să rămână în România, dar trebuie regândit şi programul de incoming, iar primele de incoming trebuie să devină valabile.

Totodată, a mai spus el, OMD-urile (Organizaţii de Management al Turismului) trebuie să devină operaţionale, cu programe de promovare serioase, care să cheltuie bani în media.

" Că asta e o aberaţie, să ne gândim: alte ţări cheltuie, foarte bine, ele cheltuie şi câştigă media. Hai să facem şi noi la fel. Nu putem aştepta să ne dea mass-media românească, doar pentru un patriotism local, să ne dea spaţiu de promovare. Este exclus. Vrem să ne promovăm, haideţi să venim cu resurse şi acest acest lucru trebuie făcut de OMD", a semnalat Călin Ile.

Preşedintele FIHR a subliniat că, nu în ultimul rând, "trebuie să ne blindăm de mesaje serioase, să ştim să scoatem acele avantaje competitive pe care încă le avem" şi care, din păcate, nu sunt aduse în faţa turistului.

"Lăsăm aceste mesaje negative să evolueze, să se viralizeze fără nicio reacţie rapidă, necontrabalansate de mesaje pozitive. Asta este foarte grav, pentru că încă există acel mesaj emoţional pe care le-am putea stârni. Pentru orice familie de români este o emoţie să meargă în vacanţă la mare sau la munte sau în staţiunile balneare, sau în ecoturism. Hai să stârnim partea aia emoţională din structura oricărui român şi să îl facem să se gândească. Da, poţi să mergi în Grecia, poţi să mergi şi în Maldive sau unde vrei tu, dar poţi să ai şi o mică vacanţă măcar în România. Pentru că cei care merg în Maldive au resurse suficiente să mai facă şi trei weekend-uri la mare sau un un weekend prelungit la Poiana Braşov", a punctat Ile. AGERPRES/(AS-autor: Nicoleta Gherasi, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.