Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană şi zona euro au înregistrat o creştere anuală peste aşteptări în luna februarie, graţie vânzărilor de carburanţi şi produse non-alimentare, arată datele publicate joi de Eurostat, transmite Reuters.

Conform acestor date, vânzările cu amănuntul au crescut cu 5% în zona euro şi cu 5,4% în Uniunea Europeană, în luna februarie 2022 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. Economiştii intervievaţi de Reuters mizau pe o creştere de 4,8% în ritm anual a vânzărilor cu amănuntul în zona euro.

Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul în UE au fost influenţate de creşterea cu 12,7% a vânzărilor de combustibili, precum şi de creşterea cu 9,6% a vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 1,5% în ritm anual.

În rândul statelor membre, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în Slovenia (21,7%), Slovacia (16,5%) şi Portugalia (15,9%). În România vânzările cu amănuntul au crescut cu 5,6% în ritm anual, peste media din UE.

De la o lună la alta, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,3% atât în zona euro cât şi în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, vânzările cu amănuntul în România au înregistrat o creştere peste media din UE, 0,4%, după ce în ianuarie au scăzut cu 0,7%. În Uniunea Europeană, vânzările cu amănuntul au fost influenţate de creşterea cu 3,9% a vânzărilor de combustibili, precum şi de avansul cu 0,4% al vânzărilor de produse non-alimentare. În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,4% comparativ cu luna ianuarie.

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat anterior că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna februarie a anului trecut, a crescut, pe ansamblu, cu 5,5%. Pe serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, afacerile din comerţ au crescut pe ansamblu cu 8,5% în ritm anual.

De asemenea, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2022, comparativ cu luna ianuarie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,1%.Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 0,3%, de la o lună la alta. AGERPRES/(AS - autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.