COD PORTOCALIU: 28-05-2025 ora 10 Intre 28 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03 Fenomene vizate: se va semnala 28 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 28 mai, ora 10 – 28 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 28 mai, ora 10 – 28 mai, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 15 Intre 15:00 si 18:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 50...70 km/h. in Județul Cluj; COD GALBEN: 28-05-2025 ora 15 Intre 15:00 si 17:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 50...70 km/h. in Județul Alba, Județul Mureş;
Românii se pregătesc pentru al doilea an consecutiv să-şi petreacă sărbătorile în condiţii de pandemie: mai mult acasă, decât în deplasări şi cu bugete în scădere, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank.
Potrivit unui comunicat al băncii, 92% dintre români spun că vor petrece sărbătorile acasă, cu familia, şi doar 3,5% au planuri să plece în vacanţă, în timp ce 4,6% plănuiesc ieşiri în oraş.
Bugetul mediu pe care românii vor să-l cheltuie cu ocazia sărbătorilor - incluzând cadouri şi masa de Crăciun - este de 1.017 lei, în condiţiile în care 29% dintre respondenţi spun că vor cheltui sub 500 de lei şi doar 4,13% îşi permit să cheltuie de sărbători mai mult de 3.000 de lei. 48% dintre respondenţi spun că îşi vor reduce cheltuielile de sărbători faţă de anul trecut, iar la polul opus doar 18% îşi permit cheltuieli mai mari comparativ cu anul trecut.
Pentru masa de Crăciun, 42,5% dintre români sunt dispuşi să cheltuiască mai puţin de 300 de lei, 33,8% între 300 şi 600 de lei şi doar 23,6% alocă un buget mai mare de 600 de lei.
Bugetul mediu alocat cadourilor este 509 lei, iar 65% dintre respondenţi vor să se încadreze sub acest plafon, în timp ce doar 9,5% plănuiesc să cheltuiască mai mult de 1.000 de lei. În ceea ce priveşte bradul de Crăciun, 13% spun că nu vor împodobi un brad, 56% vor folosi bradul artificial din anii trecuţi, iar 30,5% spun că şi-ar cumpăra un brad, cu un buget maxim de 150 de lei.
De asemenea, 64% dintre respondenţi plătesc cash pentru cumpărăturile de sărbători, iar cardurile de debit şi de credit au o pondere de puţin peste 24%.
Mall-urile rămân destinaţia preferată pentru cumpărăturile de sărbători (39% dintre respondenţi), iar producătorii locali urcă pe locul doi (circa 27% dintre respondenţi), devansând cumpărăturile online (18,5%).
Conform sondajului, românii nu obişnuiesc să plănuiască din timp bugetul de sărbători: marea majoritate suportă cheltuielile mai mari din salariul lunii curente (42%) şi doar 36% fac economii din timp. 9,5% dintre români speră că vor primi prime cu care să-şi finanţeze aceste cheltuieli, iar 12,5% apelează la împrumuturi sau carduri de credit.
Sondajul privind obiceiurile financiare de sărbători a fost realizat online, de comparatorul financiar-bancar Finzoom, la cererea CEC Bank, în luna noiembrie, pe un eşantion de peste 1.800 de respondenţi din toată ţara.
CEC Bank este instituţia financiară cu cea mai lungă tradiţie din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă reţea naţională, cu peste 1.000 de sucursale şi unităţi teritoriale şi cu active de peste 45,1 miliarde lei, la sfârşitul lui septembrie 2021. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Andreea Lăzăroiu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | may 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |