Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Peste 60% dintre angajaţii români care îşi caută un alt loc de muncă se consideră subapreciaţi de angajator, iar într-o pondere similară (61%) s-ar gândi să accepte un post în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanţă, reiese din rezultatele ediţiei de toamnă a studiului Randstad Workmonitor, publicat vineri.

Media globală a salariaţilor care se simt subapreciaţi la locul de muncă actual este de 54%. Procentul minim este înregistrat în Luxemburg (34%), iar cel maxim în India (76%), în timp ce, la nivelul Europei de Est, în Turcia acesta este de 67%, iar în Republica Cehă de 47%.

Pentru angajaţii români, pachetul de compensaţii rămâne cel mai important criteriu în alegerea unui loc de muncă, dar elementele non-financiare vor fi cele care îi vor diferenţia pe angajatori în strategia lor de atragere a forţei de muncă. Astfel, 48% dintre cei chestionaţi declară că sunt mulţumiţi de situaţia lor actuală, dar rămân deschişi la noi oportunităţi. Alţi 15,7% caută activ un alt loc de muncă, plănuiesc să se pensioneze în curând şi-au schimbat recent locul de muncă, s-au mutat într-o altă industrie ori şi-au luat o pauză.

În acelaşi timp, doar o treime (33%) dintre aceştia s-au declarat mulţumiţi de situaţia curentă şi nu intenţionează să îşi schimbe locul de muncă, chiar dacă aproape jumătate din angajaţii români se simt mai stresaţi de când a izbucnit pandemia de COVID-19.

Cercetarea Randstad Workmonitor mai arată că 49% dintre români se simt inspiraţi de colegi şi/sau prieteni să facă o schimbare în cariera lor, faţă de 51%, media globală, peste 60% îşi caută un alt job, pentru că se consideră subapreciaţi la locul de muncă actual, 79% ştiu mai bine ce vor referitor la cariera lor, ca urmare a pandemiei, iar 61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanţă.

Conform sursei citate, peste 80% dintre angajaţii români îşi doresc mai multă flexibilitate la locul lor de muncă şi, în general, în cariera lor (faţă de media globală, de 76%). Totodată, 70% simt nevoia unor teste de evaluare, din partea angajatorului sau a instituţiilor statului, pentru a înţelege mai bine asupra căror abilităţi să pună accentul, în dezvoltarea lor, în vreme ce media globală înregistrează un pondere de 66% în această direcţie, marjă în care cea mai ridicată rată se regăseşte în China (94%).

De asemenea, aproape 19% din totalul celor intervievaţi consideră că, în ultimul an, şi-au îmbunătăţit abilitatea de a atrage venituri, peste 15% au fost promovaţi, în perioada pandemiei, primind, în acelaşi timp, o mărire de salariu şi doar 7,2% dintre salariaţi au fost avansaţi fără ca acest lucru să se reflecte asupra câştigurilor.

Alte aspecte de care românii ţin cont atunci când iau o decizie legată de cariera lor sunt, printre altele: pachetul de compensaţii şi beneficii (66%); un mediu de lucru sigur (51%); flexibilitatea programului, pentru a avea timp pentru responsabilităţi extra-profesionale (50%); un job cu un nivel de stres acceptabil (43%); oportunităţile de dezvoltare a carierei (37%); lucrul pentru un angajator respectat, căruia îi pasă de angajaţi (34%); opţiunile de lucru la distanţă (27%); oportunităţile de a-şi dezvolta abilităţi pe termen lung, valoroase pentru piaţa muncii (25%); o activitate cu sens (18%); un loc de muncă unde să se poată conecta cu alte persoane (17%); lucrul pentru o companie în dezvoltare şi/sau inovatoare (17%); un şef/superior care le reprezintă interesele (14%); un loc de muncă unde angajaţii manifestă grijă şi atenţie unii faţă de alţii (14%).

Lansat în anul 2003, Randstad Workmonitor include în prezent 34 de pieţe din Europa, Asia-Pacific, America de Nord şi America de Sud. Studiul este realizat online, în rândul angajaţilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Rezultatele ediţiei locale din noiembrie au la bază interviuri realizate în trimestrul al III-lea al anului 2021, pe baza unui eşantion format din 800 de angajaţi români.

Liderul mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, Grupul Randstad este specializat în soluţii în domeniul serviciilor flexibile de muncă şi resurse umane. În 2020,compania a ajutat peste două milioane de candidaţi să îşi găsească locul de muncă potrivit cu valorile lor şi a instruit mai mult de 313,600 de specialişti şi 568,800 de candidaţi care lucrează în fiecare zi.

Randstad este prezentă în România sub forma a două sucursale, în Bucureşti şi în Slatina, judeţul Olt. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Gabriela Badea) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.