COD PORTOCALIU: 27-05-2025 ora 10 Intre 27 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03 Fenomene vizate: se va semnala ploi însemnate cantitativ COD GALBEN: 27-05-2025 ora 10 Intre 27 mai, ora 10 – 28 mai, ora 03 se va semnala intensificări ale vântului
La Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii nu sunt foarte multe de spus, ci sunt multe de făcut şi mi-aş dori să am un mandat care să înceapă să se vadă în lucruri concrete, a declarat, vineri, ministrul de resort, Sorin Grindeanu, la preluarea mandatului de la ministrul interimar Dan Vîlceanu.
"Am preluat mandatul de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii ştiind că românii au mari aşteptări de la acest minister şi ştiind că 30 de ani de democraţie, aşa cum am avut-o, au dus la o datorie imensă a statului faţă de cetăţeni, iar datoria asta imensă este tot ceea ce cuprinde dezvoltarea reţelei de infrastructură de transport. Cauzele au fost multiple în aceşti 30 de ani. Nu am venit la acest minister să caut vinovaţi, dar asta nu înseamnă că dacă voi găsi nu vor fi spuşi. Am venit în primul rând să încercăm să deblocăm, să facem lucruri bune pentru români, să începem să plătim din datoria pe care statul în aceşti 30 de ani o are faţă de cetăţenii săi. Mi-aş dori să am un mandat care să fie unul care să înceapă să se vadă în lucruri concrete", a spus Grindeanu.
Noul şef al Transporturilor a dat asigurări că va merge pe şantiere pentru a vedea "cu ochii lui" cum se desfăşoară lucrurile.
"Cred că la acest minister nu sunt foarte multe lucruri de spus, ci sunt multe lucruri de făcut şi, dacă o să aveţi timp, dacă o să aveţi disponibilitate, să ştiţi că sunt un om căruia îi place foarte mult să meargă să vadă cu ochii lui cum se desfăşoară lucrurile. Aşa am făcut şi când eram viceprimar la Timişoara, aşa am făcut şi când eram preşedinte de Consiliu Judeţean Timiş şi ştiu şi când se anunţă din timp vizitele ministrului, doar că ştiu şi tehnicile de a se ocoli - m-am învăţat în timp - de a se ocoli acele vizite anunţate", a susţinut el.
Sorin Grindeanu a făcut referire şi la planul pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, de aproape 73 de miliarde de euro, care se află în negocieri la Comisia Europeană, precizând că va merge la Bruxelles pentru a grăbi aprobarea sa.
"Sunt lucruri foarte importante de făcut în următoarea perioadă pentru a debloca sau a face actele normative, acele repere din PNRR. Sunt cumva rămase câteva dintre ele în urmă, pe acest interimat şi pe un guvern interimar care nu a putut să dea ordonanţe de urgenţă. Acesta este un lucru pe care va trebui să îl recuperăm imediat în perioada următoare. De asemenea, acel plan investiţional de aproape 73 de miliarde (de euro - n. r.) este la Bruxelles - şi o să merg la Bruxelles, o să am discuţii şi cu doamna comisar Adina Vălean - încât să primim rapid acea aprobare, să putem să dăm Hotărârea de Guvern, astfel încât lucrurile să intre în normal, atât din punct de vedere al PNRR, cât şi din punctul de vedere al viitorului exerciţiu bugetar 2021-2027", a afirmat ministrul.
Miercuri, la Parlament, acesta a arăta că planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României, pe următorii 10 ani, în valoare de aproape 73 de miliarde de euro, se află în faza de negocieri la Comisia Europeană şi speră ca până la sfârşitul anului să fie aprobat prin Hotărâre de Guvern.
Potrivit lui Sorin Grindeanu, acest plan, elaborat în 2020 la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, are un rol triplu legat de o prioritizare a investiţiilor, o actualizare a Master Planului General de Transport al României, fiind totodată un document cadru de referinţă pentru politicile relevante.
"Având în vedere că ne aflăm într-o perioadă de tranziţie între două exerciţii bugetare 2014 - 2020, respectiv 2021-2027, şi pentru că avem un Master Plan General de Transport aprobat în 2016, precum şi analizând necesitatea corelării tuturor acestor politici relevante în vederea realizării obiectivelor de infrastructuri necesare, acest plan investiţional are un rol triplu. După datele pe care le am în acest moment, el a fost elaborat în interiorul Ministerului Transporturilor în anul 2020, urmând etapele pe care vi le-am spus. Acest rol triplu este legat de o prioritizare a investiţiilor, ceea ce este extrem de important pe această decadă 2020 - 2030, de asemenea înseamnă o actualizare a strategiei de implementare a Master Planului General de Transport şi, totodată, reprezintă un document cadru de referinţă pentru politicile relevante. În esenţă, acest plan investiţional vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor şi politice şi instituţionale şi financiare ale României pe un set clar de priorităţi care să ducă în 2030 la crearea unei reţele naţionale de transport, care să reprezinte ceea ce ne dorim cu toţii, coloana vertebrală de dezvoltare a economiei naţionale", a explicat el la audierile din Parlament. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Citeşte şi:
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | may 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |