COD GALBEN: 08-12-2021 ora 23 Intre 23:00 si 05:00 se va semnala local, ceață care determină scăderea vizibilității sub 200 m, izolat sub 50 m, ce va favoriza, în funcție și de condițiile locale, formarea ghețușului in Județul Argeş, Județul Prahova, Județul Buzău;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Companiile manifestă în prezent o tendinţă clară de a ocupa clădiri de birouri în zone mai centrale decât până acum, pentru a fi mai aproape de locuinţele angajaţilor, deoarece în modelul de muncă hibrid actual nu mai este fezabil pentru angajat să petreacă o oră în trafic la dus, apoi o oră la întors, iar la birou să muncească 2 ore, a declarat, joi, directorul financiar al One United Properties, Cosmin Samoilă, într-o dezbatere despre viitorul pieţei muncii.

"Sunt tendinţe foarte clare de a se merge spre zone mai centrale de birouri, asta pentru că în acest mod de lucru hibrid, dacă înainte mergeai la birou şi erai acolo 8-10 ore, poate puteai să investeşti o oră dus şi o oră întors, însă acum, într-un sistem hibrid, dacă ai nevoie să te duci doar o oră-două pe zi la birou, pentru o şedinţă sau pentru un proiect anume, deja nu mai e fezabil să fii o oră pe drum dus şi o oră pe drum la întors doar ca să stai la birou 2 ore. Şi atunci există şi această tendinţă de a se merge spre clădiri amplasate mult mai aproape de locul unde angajaţii locuiesc", a afirmat Cosmin Samoilă.

Directorul financiar al One United Properties a menţionat că alte două tendinţe pe piaţa de birouri sunt concentrarea pe birouri cu densitate mică de angajaţi şi ocuparea clădirilor cu sisteme performante de ventilaţie.

"În acelaşi timp, la partea de birouri există o migrare şi o tendinţă de migrare a angajaţilor şi a organizaţiilor către clădiri de birouri mai noi şi mai moderne. Aici observăm că există un interes extrem de mare pentru sisteme care ajută componenta sanitară a lucrului de la birou - practic sistemele de ventilaţie, foarte multe organizaţii acum sunt foarte interesate de parametri aerului în zona de lucru. Şi sunt interesate de circulaţia în interiorul clădirilor, prin care organizaţiile vor să se asigure, în caz că sunt diverse riscuri epidemiologice, acestea nu se transmit destul de uşor şi există o barieră tehnologică prin care se opreşte transmiterea acestora. Chiar dacă nu este o barieră bullet-proof, cel puţin o parte din transmitere poate fi stopată în acest fel. În acelaşi timp, este un interes foarte mare ca angajaţii să fie cu o densitate mai mică, să nu mai existe această apropiere şi densitatea angajaţilor trebuie să scadă. Este o tendinţă universal-valabilă pe care am observat-o la toate organizaţiile care îşi caută spaţii de birouri", a precizat Claudiu Samoilă, într-o videoconferinţă organizată de Deloitte România şi de Ziarul Financiar.

În ceea ce priveşte evoluţiile de pe piaţa rezidenţială, reprezentantul companiei imobiliare a arătat că trendul actual este de a adapta locuinţa la un spaţiu de lucru.

"Mixul dintre acasă şi birou este un subiect de maximă actualitate. Vedem că, faţă de perioada pre-pandemică, atunci când focusul, atât al organizaţiilor, cât şi al angajaţilor, era să transforme spaţiul de la birou cât mai prietenos, pentru a te simţi la birou cât mai acasă, cu săli de jocuri, cu diverse beneficii, cu foarte multe discuţii despre cum să fie grădiniţa şi creşa aproape de birou, acum, în perioada pandemică, ne aflăm într-un trend exact invers acelui trend, în sensul în care acum începi să-ţi transformi casa într-un mic birou şi să te simţi acasă foarte confortabil pentru a lucra", a explicat Cosmin Samoilă.

Acesta a subliniat că mulţi cumpărători de locuinţe îşi doresc ca aceasta să aibă o cameră în plus, destinată muncii de acasă.

"Într-adevăr, abordarea este foarte diferită: pe segmentul rezidenţial, dacă vorbim de acasă, de case, tendinţa de modificare a spaţiului locativ într-un spaţiu de lucru este foarte pronunţată. Vorbim aici de la o adaptare care poate ţine de la 2-3 metri pătraţi, în care doar îţi amenajezi o masă şi un scaun de unde poţi să lucrezi, până la adaptarea unei camere întregi unde să-ţi creezi un birou cu toate facilităţile, cu sisteme de imprimare, sisteme de videoconferinţă, cu tot confortul pe care l-ai avea şi la biroul fizic. (...) Observăm foarte mult necesitatea de a avea încă o cameră, adică sunt foarte mulţi clienţi care sunt foarte focusaţi să aibă încă o cameră. Este foarte clar că această încă o cameră este de fapt un spaţiu de lucru, care a apărut ca necesitate în această perioadă", a încheiat directorul financiar al One United Properties. AGERPRES/(AS - autor: George Coman; editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.