Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României, pe următorii 10 ani, în valoare de aproape 73 de miliarde de euro, se află în faza de negocieri la Comisia Europeană şi sperăm ca până la sfârşitul anului să fie aprobat prin Hotărâre de Guvern, a declarat, miercuri, la Parlament, Sorin Grindeanu, propus pentru preluarea portofoliului de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

"România are nevoie de un salt de dezvoltare în infrastructura de transport pentru următorii 10 ani. Cu toţii avem nevoie de resurse financiare şi de un management profesionist al proiectelor şi un plan strategic pe termen lung şi de reforme totodată administrative, în conformitate inclusiv cu PNRR. Avem o strategie care a parcurs deja câţiva paşi, şi anume Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport 2020 -2030. Acest plan în acest moment a fost elaborat, trimis către Comisia Europeană şi se află încă în faza de negocieri, urmând ca până la sfârşitul anului acest plan investiţional pe următorii 10 ani să fie aprobat printr-o Hotărâre de Guvern. Acest plan a fost creat în corelaţie cu politicile actuale ale Comisiei Europene, ceea ce înseamnă finalizarea coridoarelor europene, protecţia şi conservarea mediului, implementarea de soluţii de digitalizare şi inovare în transport", a afirmat Sorin Grindeanu, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate reunite.

Ministrul propus a precizat că acest plan, elaborat în 2020 la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, are un rol triplu legat de o prioritizare a investiţiilor, o actualizare a Master Planului General de Transport al României, fiind totodată un document cadru de referinţă pentru politicile relevante.

"Având în vedere că ne aflăm într-o perioadă de tranziţie între două exerciţii bugetare 2014 - 2020, respectiv 2021-2027, şi pentru că avem un Master Plan General de Transport aprobat în 2016, precum şi analizând necesitatea corelării tuturor acestor politici relevante în vederea realizării obiectivelor de infrastructuri necesare, acest plan investiţional are un rol triplu. După datele pe care le am în acest moment, el a fost elaborat în interiorul Ministerului Transporturilor în anul 2020, urmând etapele pe care vi le-am spus. Acest rol triplu este legat de o prioritizare a investiţiilor, ceea ce este extrem de important pe această decadă 2020 - 2030, de asemenea înseamnă o actualizare a strategiei de implementare a Master Planului General de Transport şi, totodată, reprezintă un document cadru de referinţă pentru politicile relevante. În esenţă, acest plan investiţional vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor şi politice şi instituţionale şi financiare ale României pe un set clar de priorităţi care să ducă în 2030 la crearea unei reţele naţionale de transport, care să reprezinte ceea ce ne dorim cu toţii, coloana vertebrală de dezvoltare a economiei naţionale", a explicat el.

Planul investiţional are o valoare totală de aproape 73 de miliarde de euro, o parte din sumă urmând să vină de la bugetul statului, iar o parte să fie atrasă din fonduri europene.

"Acest plan investiţional are o valoare totală pe această decadă de 10 ani de 72,77 miliarde de euro şi acoperă toată această problematică, parte din această sumă putând fi accesată din fonduri europene, dacă ştim să facem acest lucru, iar cealaltă parte trebuie să constituie o prioritate pentru bugetul naţional. Ştiu că acest domeniu cel al transporturilor a constituit o piatră de moară pentru oricine. Eu cred că toţi, într-o mică sau mai mare măsură suntem vinovaţi că România a ajuns la stadiul pe care îl vedem cu toţii. Înţeleg acest posibil mandat pe care aş putea să îl primesc ca pe o sarcină foarte grea. Nu vreau să critic pe nimeni, indiferent de managementul de la Ministerul Transporturilor, dar cert este un lucru: că dacă vorbim despre cei 30 de ani de după Revoluţie avem o mare datorie faţă de poporul român", a susţinut Grindeanu.

El le-a promis membrilor celor două comisii de specialitate că va veni în faţa lor pentru a discuta acest program, deoarece acest lucru nu s-a făcut în mandatul fostului ministru al Transporturilor.

"S-au cheltuit în aceşti ani zeci, dacă nu sute de milioane de euro, pentru hărţi, studii, desene, carioci etc., iar rezultatul îl vedem cu toţii. Nu vreau să îmi iau angajamente măreţe în faţa dumneavoastră pentru că nu cred că este potrivit să fac acest lucru, dar vreau să îmi iau un angajament cât se poate de clar şi care cred că era datoria, poate, a celor dinainte: cu acest plan investiţional să vin în faţa dvs. până la sfârşitul anului, înainte de a avea Hotărârea de Guvern, şi să îl discutăm, Este un program extrem de serios, care cred că trebuie discutat în aceste comisii", a spus Sorin Grindeanu.

Sorin Grindeanu a primit miercuri aviz favorabil pentru portofoliul de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, din partea comisiilor de specialitate ale Parlamentului, reunite. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ada Vîlceanu) 

 

Citeşte şi:

 

LIVE UPDATE Parlament/ Miniştrii propuşi în Cabinetul Ciucă - audiaţi în comisiile reunite 

 

Audieri miniştri/ Sorin Grindeanu - aviz favorabil pentru funcţia de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.