COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 5 iunie, ora 12 – 5 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 05 iunie, ora 12 – 05 iunie, ora 23 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD PORTOCALIU: 05-06-2025 ora 18 Intre 18:55 si 20:00 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, grindină dimensiuni mici și medii, intensificări ale vântului. in Județul Arad; COD GALBEN: 05-06-2025 ora 18 Intre 18:35 si 20:00 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Județul Vrancea; COD GALBEN: 05-06-2025 ora 18 Intre 18:15 si 19:30 se va semnala Averse care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină de dimensiuni mici. in Județul Bacău;

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Şase din zece români (61%) aleg să îşi schimbe locul de muncă pentru un salariu mai mare, iar mai mult de 80% caută constant noi oportunităţi pe site-urile de specialitate, relevă rezultatele unui studiu publicat marţi.

Astfel, conform cercetării realizată de D&D Research pentru BestJobs, majoritatea angajaţilor (73,1%) din categoria white collar ("gulerele albe" sau angajaţii de la birouri) afirmă că BestJobs este platforma cea mai accesată de către ei şi primul site online la care ar apela atunci când se gândesc să-şi schimbe locul de muncă.

În acelaşi timp, aceeaşi platformă de recrutare online este preferată într-o mai mare măsură şi de gold collar ("gulerele aurii" sau angajaţii cu specializări superioare), precum şi de către persoanele pragmatice, care valorizează numărul mare de joburi relevante şi calitatea acestora, cum ar fi poziţii superioare în companii de prestigiu.

"Când vine vorba de mobilitatea angajaţilor pe piaţa muncii, motivele sunt diferite în funcţie de nivelul de specializare. Astfel, pentru categoriile white şi blue collar, motivul principal care determină schimbarea jobului este salariul. Secundar, angajaţii din aceste categorii aleg să plece dintr-o companie atunci când apar nemulţumiri privind relaţia cu colegii sau cu superiorii. În schimb, angajaţii din categoria gold collar aleg să facă o schimbare în parcursul profesional atunci când apar diferenţe între viziunea şi valorile personale şi cele ale companiei, în primul rând, dar şi când simt nevoie de dezvoltare profesională, iar compania nu le poate oferi noi provocări", se menţionează în concluziile studiului.

Potrivit sursei citate, atunci când evaluează site-urile cu locuri de muncă, românii se uită în special la numărul de joburi disponibile în oraşul unde locuiesc (64,5%), la numărul de joburi pe domeniul de interes (61,8%), la claritatea şi detalierea anunţurilor (60%) şi la numărul de joburi pentru nivelul de pregătire (59,5%).

În acelaşi context, aproape jumătate dintre români (43,9%) au observat că nivelul de muncă a crescut, în timp ce salariile au stagnat.

Totodată, 71,6% dintre respondenţi au observat că oferta de locuri de muncă este mult mai bună pe anumite domenii, dar 57% consideră că este dificil să îşi găsească un post, iar 31,9% consideră că salariile oferite sunt atractive.

De asemenea, tinerii, în special absolvenţii cu studii superioare, nu îşi găsesc uşor un loc de muncă potrivit studiilor sau aşteptărilor salariale pe care le au, în ciuda numeroaselor oferte disponibile.

Studiul cantitativ şi calitativ privind comportamentul de mobilitate a candidaţilor şi percepţia acestora despre evoluţia pieţei muncii a fost realizat de către D&D Research la solicitarea BestJobs, în luna august, pe baza unui chestionar online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.058 de persoane.

D&D Research este o echipă de psihologi şi sociologi pasionaţi de analiza comportamentelor sociale şi de aplicaţiile psihologiei în sfera de business. De peste 18 ani explorează motivaţiile consumatorilor români şi aduc în toate proiectele o abordare ştiinţifică, susţinută de expertiza pe care o au în psihanaliză, antropologie şi comunicare. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Simona Aruştei)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.