COD PORTOCALIU: 28-05-2025 ora 10 Intre 28 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03 Fenomene vizate: se va semnala 28 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 28 mai, ora 10 – 28 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 28 mai, ora 10 – 28 mai, ora 23Fenomene vizate COD GALBEN: 28-05-2025 ora 10 Intre 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate se va semnala 29 mai, ora 03 – 29 mai, ora 23Fenomene vizate COD PORTOCALIU: 27-05-2025 ora 10 Intre 27 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03 Fenomene vizate: se va semnala ploi însemnate cantitativ

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Câteva zeci de camioane aparţinând a trei asociaţii patronale ale transportatorilor rutieri sunt parcate, miercuri dimineaţă, în Piaţa Victoriei, în cadrul unui miting de protest al transportatorilor faţă de politica Guvernului de impozitare a diurnei şoferilor de transport de marfă, dar şi faţă de preţurile asigurărilor obligatorii auto şi de carantinarea şoferilor.

La manifestaţie participă şoferi şi camioane ale companiilor de transport afiliate Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri din Bucovina.

 



La protest sunt prezente camioane din peste 20 de judeţe, iar alte zeci de camioane sunt aşteptate să sosească în orele următoare.

 



Majoritatea pancartelor afişate pe camioane sunt inscripţionate cu mesajul "Impozitare retroactivă diurnă = moartea transporturilor rutiere".

Traficul rutier în Piaţa Victoriei se desfăşoară în condiţii normale, camioanele protestatarilor fiind parcate în alveola centrală.

 



Protestul asociaţiilor transportatorilor rutieri se va desfăşura până la 16:00.

Potrivit UNTRR, transportatorii sunt nemulţumiţi, printre altele, de politica Guvernului de impozitare a diurnei şoferilor de transport de marfă, susţinând că proiectul de lege menţine riscul reîncadrării diurnei în baza constatărilor Inspecţiei Muncii, cu un impact negativ semnificativ asupra competitivităţii transportatorilor români în UE, deja grav afectată de noile prevederi ale legislaţiei europene aduse de Pachetul Mobilitate 1.

În opinia transportatorilor, nu este clar dacă proiectul înlocuieşte diurna pentru deplasările externe pentru toate domeniile de activitate şi cum va fi afectată diurna pentru naţional. "Dacă astăzi diurna se aplică conceptual şi la naţional şi la internaţional cu valori diferite, noul proiect pare că tratează doar activitatea internaţională, în timp ce pentru naţional rămâne conceptul de diurnă aşa cum este în prezent stabilit prin legislaţie", spun reprezentanţii UNTRR.

 


România este singurul stat european care impozitează diurna, în timp ce state din Europa de Est, precum Polonia, Lituania sau Ungaria, îşi protejează proprii transportatori. Efectele acestei măsuri sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalităţile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.

"Măsura este unică în Europa, şoferii profesionişti fiind exceptaţi de la măsura carantinei în toate ţările, cu scopul de a menţine lanţurile de aprovizionare cu marfă, aşa cum recomandă şi Comisia Europeană, care a creat în acest sens "culoare verzi" şi a îndemnat la exceptarea de la carantinare a şoferilor profesionişti. La acestea se adaugă şi majorarea uriaşă a tarifelor la asigurările RCA în urma falimentului City Insurance, criză la care au contribuit din plin autorităţile române printr-o supraveghere defectuoasă a sectorului RCA", au transmis transportatorii. AGERPRES/(AS - autor: George Coman; editor: Mariana Nica, imagine: Daniel Mihalcea, editor imagine: Traian Arsenescu, editor: Alberta Forgiarini, editor online: Simona Aruştei)

 

Foto: (c) ANGELO BREZOIANU / AGERPRES FOTO

 

* Mai multe imagini pe AGERPRES FOTO

 

Citeşte şi:

 

Dinescu (UNTRR): Aberaţia Guvernului e că impozitarea diurnei şoferilor e exceptată doar la exporturi, ori România nu are exporturi

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.