Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30%, anul trecut faţă de 2019, iar pentru anul 2021 se preconizează o creştere între 20% şi 30%, reiese dintr-o analiză de piaţă realizată de o companie specializată în soluţii de comerţ integrat.

Conform VTEX, prin comparaţie, vânzările tradiţionale cu amănuntul au scăzut, iar retailerii offline au înţeles că online-ul a devenit o necesitate pentru a securiza un comerţ modern funcţional.

Astfel, concepte precum omnichannel, multichannel, marketplace, mobile shopping, social shopping sunt noile puncte de interes pe harta retailului românesc, toate acestea urmând a fi dezbătute şi radiografiate pe data de 12 mai, în cadrul European Digital Commerce, eveniment organizat de VTEX, ajuns la a doua ediţie.

"Ponderea vânzărilor online din totalul vânzărilor din retail a fost în jur de 10% în 2020, iar în 2021 va creşte spre 15%, susţinută de creşterea accelerată a vânzărilor online, dar şi de stagnarea şi incertitudinea din offline. Pandemia a dat un nou imbold pieţei de ecommerce, forţând retailerii să-şi regândească modelele de business şi să fie acolo unde consumatorii au migrat, în online. Însă lucrul acesta nu a venit de la sine, a presupus energie, înţelegere, resurse importante financiare, implicarea unor specialişti de top, care să îi ajute să înţeleagă o piaţă extrem de dinamică şi efervescentă", a explicat Cristi Movilă, growth leader Eastern Europe VTEX.

Potrivit sursei citate, tot în cadrul European Digital Commerce (EDC) vor fi prezentate concluziile unui prim studiu B2B din e-commerce, realizat de iSense Solutions şi VTEX România.

"Atât pe plan naţional, cât şi global, comerţul electronic este la un nivel record. Blocările graniţelor, interdicţiile de călătorie şi închiderile magazinelor fizice au împins consumatorul în online. Totodată, şi cei mai mari retaileri au fost obligaţi să aplice pentru prima dată comerţul electronic. Dar nu toţi nou veniţii în ecommerce au avut infrastructură la dispoziţie, pentru a oferi experienţa necesară clienţilor. În ceea ce priveşte modul în care retailerii au gestionat provocările generate de contextul pandemic, potrivit Luizei Novac, fiecare jucător a căutat să accelereze eforturile în direcţia optimizării, fie că a fost vorba de investiţii în infrastructură digitală, de consolidarea lanţului de aprovizionare sau de îmbunătăţirea experienţelor oferite online consumatorilor", susţin realizatorii cercetării de specialitate.

VTEX este o soluţie de comerţ end-to-end la nivel global, complet integrată, cu marketplace nativ şi capacităţi OMS. Compania are colaborări cu Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, Nestle şi de peste 2.500 de magazine online din 32 de ţări. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.