COD GALBEN: 16-10-2021 ora 10 Intre 16 octombrie, ora 10 – 17 octombrie, ora 08 se va semnala ploi însemnate cantitativ

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Peste o treime (37%) dintre părinţii români din comunităţile vulnerabile aflate în mediul rural nu au reuşit să asigure alimentele necesare familiei sau le-au cumpărat doar parţial, conform datelor colectate din comunităţile sărace, în 2020, în plină pandemie, de World Vision România.

Potrivit sursei citate, 41% dintre cei chestionaţi au fost nevoiţi să adopte strategii de reducere a cheltuielilor familiale, iar una dintre principalele cauze este că foarte mulţi dintre părinţii din mediul rural (27%) au rămas fără locuri de muncă şi, implicit, fără venituri din cauza concedierii, a şomajului şi imposibilităţii de a lucra cu ziua din cauza restricţiilor.

După declanşarea pandemiei de coronavirus, 60% dintre părinţii din mediul rural nu au lucrat în acea perioadă, iar 19% şi-au văzut veniturile diminuate ca urmare a concedierii, a şomajului tehnic şi a imposibilităţii de a lucra cu ziua. Iar preţul îl plătesc mai ales copiii.

"Aproape unu din zece copiii de la ţară adoarme flămând, uneori sau întotdeauna. Chiar şi înainte de 2020, potrivit datelor colectate de World Vision, în peste 11% dintre gospodăriile de la ţară copiii mâncau numai două mese pe zi. La nivelul întregului rural, proporţia acestora a crescut de la 5% în 2016 la 9% în 2018, ajungând la 11% în 2020. Această pondere urcă la 30% în cazul familiilor celor mai nevoiaşe. Circa trei sferturi dintre familiile din mediul rural cumpără alimente mai ieftine, mai puţine sau amândouă la un loc. Din ce în ce mai mulţi copii de la ţară mănâncă mai puţin. În 2016, 66% dintre familii limitau cantităţile de alimente achiziţionate, iar în 2019, ponderea lor urca la 74%. Aproape jumătate (46%) dintre familiile de la ţară cumpără alimente pe datorie sau pe credit", se menţionează în raportul publicat marţi.

Un alt rezultat relevă faptul că trecerea orelor de şcoală în mediul online a atras după sine pierderi mari de învăţare. Astfel, cei fără posibilităţi materiale, fără acces la internet, echipamente şi programe de educaţie remedială, fără profesori calificaţi în metodologia predării digitale au fost cel mai afectaţi, iar 40% dintre elevii din mediile cele mai defavorizate nu au făcut deloc şcoală online şi au pierdut până în prezent circa 24 de săptămâni de şcoală.

De asemenea, un sfert dintre copiii aflaţi în comunităţile vulnerabile din rural nu primesc niciun fel de ajutor atunci când au dificultăţi, pentru că nu au în preajmă pe nimeni care să ştie sau să aibă timp de ei. Statisticile arată că aproape un milion de copii învaţă la sat.

Pe fondul acestor date, World Vision România anunţă lansarea campaniei "Porţia de bunătate", în care toţi cei care vor să facă o faptă bună cadou pot să doneze pentru copiii din proiectul "Pâine şi Mâine" al organizaţiei, printr-un SMS la 8844 cu textul PAINE (cost 2 euro) sau pe site-ul Fundaţiei: https://bit.ly/2PVoMW4. Donaţiile se vor transforma în mese calde şi ore de ajutor la teme printr-un program de educaţie remedială, după un an în care foarte mulţi copii nu au avut acces la educaţie, iar situaţia familiilor din mediul rural este critică.

World Vision România, organizaţie care desfăşoară programe de intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului, face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări. În 30 de ani de prezenţă în România, organizaţia a ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.