Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Căutările românilor în categoria de livrări online au crescut, în 2020, cu 58% faţă de anul anterior, cu vârfuri în anumite perioade chiar şi de 200%, cum ar fi în luna aprilie, reiese dintr-o analiză prezentată, joi, într-o conferinţă online, de reprezentanţii Google România.

Conform datelor companiei, termenii cu cel mai mare avans, în categoria livrări, au fost: delivery, alimente livrate acasă sau cumpărături online livrate acasă.

Totodată, în timpul carantinei, românii au căutat soluţii online, această categorie înregistrând o creştere, de la an la an, de 21%. În topul acestor căutări regăsim: dex online, filme online 2020, filme online subtitrate, filme online subtitrate în română, table online sau chess online. Luna martie a anului trecut a consemnat cea mai mare creştere a căutărilor de soluţii online, raportat de la un an la altul, respectiv de 65%.

În acelaşi timp, românii au căutat pe Google şi divertisment, pe segmentul hobby-urilor fiind consemnată o creştere de 25%. Preferinţele românilor au vizat: epic games, steam, jocuri online, ps5 sau triviador.

Datele Google relevă faptul că, în 2020, căutările românilor în categoria de livrări online s-au majorat cu 58% faţă de anul anterior, cu vârfuri de 200% raportate în luna aprilie. Clasamentul acestei categorii are pe primele trei locuri: KFC delivery, Anna delivery şi Mc delivery.

De asemenea, căutările ce aveau ca subiect biroul s-au dublat în cursul anului trecut, iar trendul se estimează că va continua şi în 2021. La începutul acestui an, în ianuarie, s-a înregistrat o creştere pe acest segment, de 125%, raportat la perioada de referinţă. Pe acest segment, românii au fost interesaţi de: scaun birou, birou, birou copii scaune birou, dar şi de laptop, laptop emag, laptop altex şi laptop gaming.

Românii au dorit şi să petreacă mai mult timp afară, generând astfel o creştere de 40% pentru căutările de camping şi grădinărit, arată datele raportului întocmit de Google.

La categoria Casă şi Grădinărit, în 2020, a fost consemnat un salt de 39% al căutărilor pe Google, urmate de cele pentru Jucării şi Jocuri (+32%), Electrocasnice (28%), Alimentaţie şi băuturi (27%), Hobby-uri şi timp liber (25%), Îmbrăcăminte şi încălţăminte (20%), Cărţi şi reviste (16%), Frumuseţe şi îngrijire personală (15%) şi Bijuterii (12%),

"Toate tipurile de produse au crescut în căutările pe Google odată cu pandemia. Internetul şi achiziţiile online au fost soluţia pentru mulţi atunci când lucrurile s-au schimbat în jurul nostru, iar odată cu trecerea timpului s-a transformat în obişnuinţă. Vedem la începutul anului 2021 continuarea trendului început în martie anul trecut, cu aceleaşi ritmuri de creştere an la an ridicate, pe toate categoriile de produse", a declarat Oana Dumitrescu, Industry Manager Google Romania.

În acest context, interesul din căutările pe Google s-a reflectat şi în vânzările online.

Astfel, conform datelor Euromonitor, comerţul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu anul anterior, iar cel mai rapid avans s-a înregistrat în primăvară, după impunerea restricţiilor de circulaţie, când retailul online a crescut cu 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

La nivelul întregului an 2020, comerţul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, faţă de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday, arată cercetarea de specialitate.

Google a organizat, joi, evenimentul online cu titlul "Retail în România după un an de Covid: impact şi tendinţe pentru 2021". AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.