Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

O analiză realizată de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a arătat că Agenţiei i-a lipsit expertiza în domeniul IT pentru a duce la bun sfârşit reforma din perspectiva digitalizării, a declarat, miercuri, preşedintele instituţiei, Mirela Călugăreanu, la o conferinţă de specialitate.

"Uitându-ne în trecut, apropo de procesul de digitalizare, am început în anul 2019 o analiză extrem de sinceră în interiorul Agenţiei, ce a lipsit ANAF ca să poată duce la bun sfârşit reforma din perspectiva digitalizării. Cel mai important lucru pe care l-am constat este faptul că a lipsit o pregătire a procesului de reformă din perspectiva digitalizării. Lucrurile nu sunt simple şi ştiţi la fel de bine ca şi mine că implementarea nu începe pur şi simplu. Ea trebuie pregătită. Trebuie să ai o foaie de parcurs clară, să ai obiectivele bine marcate, responsabilităţile dar şi beneficiile de asemenea clar definite. Şi nu în ultimul rând, să dezvolţi în interiorul organizaţiei, să extinzi acele locomotive ale reformei pentru că ele te vor ajuta să depăşeşti rezistenţa la schimbare pe care orice organizaţie, de altfel, o manifestă. Cu siguranţă că un număr restrâns de 70-80 de oameni este insuficient să dezvolte un proiect de astfel de anvergură şi să fie locomotivele acestei reforme. Dar cel mai mult a lipsit Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală expertiza în domeniul IT. Expertiza internă, mă refer de data asta. Ne-au lipsit specialiştii în zona IT şi mă refer la specialişti care să cunoască noile tehnologii şi care împreună cu direcţiile de business să poată implementa proiectele majore în domeniul digitalizării", a spus Călugăreanu, la dezbaterea online cu tema: 'Viitorul începe azi: De la supravieţuire la reconstrucţie. Noua politică fiscală, la ce ne aşteptăm?', organizată de PwC România.

Şeful ANAF a precizat, în context, că, o dată cu eliminarea restricţiilor cu privire la recrutarea de personal de specialitate, foarte curând instituţia va avea angajaţi calificaţi în domeniul IT.

Totodată, Mirela Călugăreanu consideră că este nevoie ca Agenţia să înceapă un proces de întinerire a personalului.

"Reformarea agenţiei prin digitalizare este calea esenţială, dar de asemenea, avem nevoie de o strategie, de un management corespunzător al resurselor umane. Şi am afirmat de curând că Agenţia are în prezent 22.000 de angajaţi. Are 2.600 de posturi vacante, dar anii care vin ne vor crea din această perspectivă o reală problemă pentru că în circa 3-5 ani peste 3.000 de angajaţi din Agenţie se vor pensiona, ceea ce ne conduce la concluzia că la un anumit moment vom ajunge la un gol de 6.000 de angajaţi. În mod evident, procesul de digitalizare ne va aduce în situaţia în care de aceste posturi vacante, menţionez şi subliniez, nu va mai fi nevoie la această dimensiune, dar totuşi, de oameni noi, de oameni tineri, de un proces de întinerire pe care trebuie să-l derulăm la nivelul Agenţiei este nevoie şi lucrul acesta trebuie să-l începem cât mai curând pentru că fiind în discuţie la un nivel ridicat de expertiză în domeniu fiscal cunoaşteţi şi dumneavoastră care este perioada medie în care îţi formezi un specialist în fiscalitate", a explicat Călugăreanu.

De asemenea, ea a spus că instituţia a încercat să valorifice toată expertiza şi consultanţa obţinute în proiectul realizat împreună cu Banca Mondială. Pornind de la acel proiect şi ţinând cont de nevoile actuale al Agenţiei s-a realizat strategia de digitalizare a ANAF pentru 2021 - 2024 care vizează atât partea de hard, cât şi partea de soft şi cuprinde 40 de proiecte. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)

 

Citeşte şi:

 

VIDEO Călugăreanu (ANAF): În primul semestru al acestui an e clar că vor fi interconectate casele de marcat

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.