Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Perioada de perturbare pe care o traversează industria hotelieră europeană va continua până cel puţin la jumătatea anului 2021, iar intervalul necesar pentru redresare va fi semnificativ mai lung, potrivit celei mai recente ediţii a studiului Deloitte European Hotel Industry.

Conform unui comunicat al companiei, jumătate (51%) dintre proprietarii, creditorii, dezvoltatorii şi investitorii activi în domeniul ospitalităţii se aşteaptă ca, începând din 2023, să ajungă din nou la nivelurile de performanţă din 2019, iar 20% dintre ei consideră chiar că revenirea la nivelul anterior pandemiei se va înregistra abia începând din 2024 şi mai târziu. Pe lângă provocările cauzate de pandemia de COVID-19, industria hotelieră europeană trebuie să gestioneze şi alţi factori de risc, cum ar fi fluctuaţiile cererii (72% din respondenţi) şi lipsa creşterii economice (60%). Respondenţii din Marea Britanie au menţionat şi Brexitul ca fiind un element de risc ridicat pentru industria hotelieră locală (40%), arată studiul.

În contextul crizei sanitare, apetitul investitorilor pentru industria hotelieră a scăzut cu 25% în 2020 faţă de anul precedent. Cu toate acestea, oraşe europene precum Amsterdam, Londra şi Paris sunt considerate în continuare promiţătoare pentru investiţii în 2021. Amsterdam, care a condus clasamentul în ultimii patru ani, continuă să fie cel mai atractiv oraş pentru investiţiile din domeniul hotelier, urmat de Londra şi Paris, în timp ce Berlinul avansează pe poziţia a patra de pe locul 16, ocupat anul trecut. În plus, studiul evidenţiază faptul că apartamentele închiriate în regim hotelier - care sunt complet mobilate, disponibile pentru sejururi pe termen scurt şi lung şi care oferă facilităţi similare hotelurilor - devin cele mai interesante active europene pentru investiţii în 2021, datorită creşterii cererii şi costurilor flexibile.

"Industria hotelieră europeană a fost puternic afectată de criza sanitară şi s-a confruntat cu o scădere a apetitului pentru investiţii anul trecut, arată studiul, iar gestionarea lichidităţii a devenit prioritară. Şi România trece printr-o perioadă fără precedent pentru această industrie, marcată de o scădere a numărului de turişti cu aproximativ 60% în decembrie 2020 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică", a spus Zeno Căprariu, Partener Audit, Deloitte România, şi liderul industriei produselor de consum.

În ceea ce priveşte sursele de capital pentru achiziţii în domeniul ospitalităţii, participanţii la studiu preconizează că investiţiile fondurilor de capital privat vor rămâne opţiunile preferate, atitudinea respondenţilor îmbunătăţindu-se semnificativ în 2020 faţă de anul precedent (creştere de 22%). La polul opus, interesul pentru achiziţii din partea investitorilor instituţionali şi a trusturilor de investiţii imobiliare s-ar putea tempera în 2021, având în vedere scăderea acestuia cu 9% şi, respectiv, cu 10% în 2020 faţă de 2019.

Studiul subliniază, de asemenea, că împrumuturile bancare vor rămâne cea mai frecventă sursă de finanţare pe piaţa hotelieră europeană, potrivit a două treimi (66%) dintre respondenţi, urmate de fondurile de investiţii imobiliare (40%) şi de fondurile interesate de achiziţia de credite neperformante (36%).

Cea mai recentă ediţie a studiului Deloitte European Hotel Industry se bazează pe răspunsurile a mai mult de 100 de lideri din domeniul ospitalităţii, inclusiv proprietari, creditori, dezvoltatori şi investitori, şi îşi propune să sondeze opiniile lor cu privire la principalele tendinţe ale industriei. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.