Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Un român din doi crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus însă mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puţini bani cash, potrivit unui studiu despre obiceiurile de plată în 2021 realizat de o companie de cercetare de piaţă.

"1 din 2 români crede că banii cash nu contribuie deloc la răspândirea noului coronavirus. În schimb, 29% dintre respondenţi declară contrariul - ei sunt siguri că banii cash pot răspândi virusul. Cei care sunt pasivi în legătură cu acest subiect reprezintă 21% dintre respondenţi. Cei care cred că virusul se poate transmite prin cash sunt cei mai tineri dintre respondenţi - milenialii fară partener - 36%. La polul opus se află 63% dintre tinerii profesionişti, urmaţi de peste jumătate dintre maturii fără partener (55%) - aceste segmente afirmă că folosirea banilor în numerar nu contribuie deloc la răspândirea virusului", se arată într-un comunicat Reveal Marketing Research, autorul studiului, remis marţi AGERPRES.

Aproximativ jumătate dintre familiile moderne (49%) şi jumătate dintre cele tradiţionale (51%) nu se aşteaptă deloc ca banii să influenţeze în vreun fel transmiterea noului coronavirus.

La nivelul întregului eşantion, 21% dintre români nu exprimă nicio părere pe acest subiect. Segmentele pasive în această privinţă sunt seniorii pensionari - 32% dintre aceştia nu sunt siguri dacă banii răspândesc virusul, la fel şi 22% dintre familiile moderne.

Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre români (55%) declară că în următorul an vor folosi din ce în ce mai puţini bani cash, în special maturii educaţi şi cei fară partener. 67% dintre maturii fără partener şi 63% dintre familiile moderne afirmă că în 2021 vor face mai puţine plăţi în numerar. Inclusiv 62% dintre seniorii pensionari sunt de aceeaşi părere. În schimb, o treime dintre români (33%) crede că va folosi la fel de mulţi bani cash şi în următorul an.

Familiile tradiţionale şi tinerii profesionişti sunt la egalitate (aproximativ 40% ambele segmente) în ceea ce priveşte obiceiurile de plată, astfel că ei vor folosi la fel de mulţi bani în numerar. Doar 2% dintre respondenţi spun că vor utiliza în mai mare măsură cash-ul anul acesta, iar 10% au selectat răspunsul "nu ştiu", întrebaţi despre obiceiurile lor de plată din anul următor.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii
sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosită pentru realizarea studiului a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1011 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 6-11 ianuarie 2021. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%. AGERPRES/(AS - autor: Andreea Marinescu, editor: Mariana Nica, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.