Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Organizarea Registrului central electronic pentru conturile bancare se integrează perfect în procesul de informatizare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi reprezintă transpunerea unei directive europene, dar Fiscul avea acces la informaţii despre conturi şi până acum, a declarat, joi, preşedintele ANAF, Mirela Călugăreanu, într-o conferinţă de specialitate.

"Aş dori să clarific două aspecte care au prezentat interes public în această perioadă. Şi mă refer la Registrul central electronic pentru conturi bancare şi la activitatea de executare silită. În legătură cu Registrul central electronic pentru conturile bancare aş vrea să subliniez, aşa cum marea majoritatea a dumneavoastră cunoaşteţi, faptul că Fiscul avea acces la informaţii privind conturile, soldurile aflate în aceste conturi şi rulajele conturilor bancare şi până acum, de mulţi ani, de multă vreme. Modificarea legislativă ce a fost adoptată reprezintă transpunerea unei directive europene care vizează toate statele membre ale Uniunii. Vorbim deci despre un instrument mult mai eficient de prevenire a spălării banilor şi a combaterii finanţării terorismului. Organizarea Registrului central electronic pentru conturile bancare se integrează perfect în procesul de informatizare al ANAF şi de aceea legiuitorul a ales ca Agenţia Naţională de Administrare Fiscală să administreze acest Registru. Pe această cale vreau să liniştesc contribuabilii români corecţi subliniind încă o dată că domeniul vizat este cel al spălării banilor şi al combaterii finanţării terorismului, iar interesul din această perspectivă este atât al autorităţilor statelor membre ale Uniunii Europene, dar şi al cetăţenilor", a susţinut Călugăreanu, la conferinţa "Bugetul de stat şi bugetele economiei reale: Fiscalitatea 2021".

Un alt subiect de mare interes a fost executarea silită după data de 28 decembrie, şeful ANAF menţionând că activităţile de administrare fiscală au fost reluate treptat, iar după această dată şi până în prezent nu a fost înfiinţată nicio proprire nouă. În această perioadă s-au desfăşurat operaţiuni specifice închiderii anului de stingere şi de distribuţie a plăţilor efectuate de contribuabili. În schimb, în cursul săptămânii trecute şi al acestei săptămâni toţi contribuabilii care pot beneficia de eşalonarea simplificată au primit prin SPV sau prin alte canale de comunicare materiale informative cu privire la posibilitatea accesării acestor facilităţi ca alternativă la procedura de executare silită.

"Contribuabilii care accesează eşalonarea simplificată - şi aşa cum deja am făcut public - a reprezentat şi pentru noi un mare succes, pentru că numărul contribuabililor care au accesat eşalonarea simplificată este de peste 31.000, în timp ce eşalonările clasice acordate în perioada 2011 şi până în prezent sunt de 13.000, cum spuneam eşalonarea simplificată reprezintă pentru contribuabili o posibilitate de a nu face obiectul executării silite. Şi cum prea bine cunoaşteţi deja, vorbim de o simplă cerere. Doar o cerere pe care contribuabilul trebuie să o depună. Nu mai vorbim de documente stufoase, de garanţii şi de alte elemente de birocraţie din această perspectivă", a spus Mirela Călugăreanu.

Ea a fost întrebată despre impactul informatizării ANAF asupra eficientizării activităţii.

"Dacă ne gândim la măsurile pe care deja le-am luat în Agenţie, cuplate cu ceea ce înseamnă digitalizare, adică operaţionalizarea SAF-T-ului, interconectarea caselor de marcat şi implementarea facturii electronice, estimările noastre, ca de altfel şi ale experţilor externi cu care am colaborat şi anul trecut şi colaborăm şi în acest an, sunt că vor contribui la creşterea ponderii veniturilor în PIB între 2,5 şi 3%. Asta doar din perspectiva eficientizării ANAF, fără să discutăm alte probleme", a răspuns preşedintele ANAF. AGERPRES/(A - autor: George Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Alexandru Cojocaru)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.