COD GALBEN: 23-05-2025 ora 10 Intre 23 mai, ora 10 – 24 mai, ora 06 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Eventualitatea unei pensii mici, posibilitatea producerii unui accident sau lipsa unor economii pentru nevoi urgente reprezintă principalele riscuri care îi determină pe români să ia în calcul încheierea unei asigurări facultative, însă decizia de cumpărare ţine în general de costuri, relevă un studiu realizat de către IRSOP pentru Groupama Asigurări.

Barierele care ar putea interveni în decizia de cumpărare ţin de costuri, pentru 28% dintre respondenţi sau, pentru 24% dintre aceştia, de nevoia de prioritizare a altor urgenţe de ordin financiar. Dacă în anii anteriori lipsa încrederii în asigurători era de asemenea un criteriu care influenţa în mod negativ decizia de cumpărare, anul acesta se observă o scădere notabilă în rândul celor sceptici, de la 22% în 2018, la 14% în 2020.

"Analizăm constant nevoile clienţilor noştri şi tendinţele legate de comportamentul lor de consum, pentru a putea răspunde cu produse şi servicii flexibile, personalizabile, adaptate nevoilor lor reale. Pe fondul crizei sanitare, asistăm la schimbări în obiceiurile de consum, la o grijă mai mare faţă de lucrurile care contează cu adevărat - sănătatea noastră şi a celor dragi, siguranţa locului pe care îl numim "acasă" sau viitorul copiilor noştri. Noi am răspuns cu produse flexibile, cu o decizie contrară practicii standard, aceea de a acoperi riscurile asociate COVID-19 şi cu o paletă largă de servicii uşor de accesat, de la distanţă - notificarea daunelor online, inspecţii de risc online. Recent, am introdus şi opţiunea de semnare electronică a poliţelor şi documentelor de asigurare. Este o modalitate simplă, funcţionează de pe dispozitivele mobile, fără a fi necesară instalarea unei aplicaţii şi le permite clienţilor să stocheze toate documentele într-un singur fişier, pe dispozitivul personal", a declarat Georgiana Miron, director marketing, comunicare şi servicii clienţi Groupama Asigurări.

În ceea ce priveşte asigurările de locuinţă, 77% dintre respondenţii cu venituri mari declară că au o asigurare obligatorie a locuinţei, în timp ce 46% dintre aceştia deţin şi o poliţă facultativă. În cazul clienţilor cu venituri mici, doar 22% dintre ei au ales să îşi asigure locuinţa extra faţă de asigurarea PAD obligatorie, deţinută de 40% dintre ei.

Studiul arată şi faptul că tinerii cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani, în special femeile, sunt mai preocupaţi de încheierea unei asigurări de locuinţă. În topul regiunilor cu cele mai multe poliţe de locuinţă, obligatorii sau facultative, se află Bucureştiul, urmat de Transilvania, regiunea de Sud a României şi Moldova.

O tendinţă asemănătoare se observă şi în cazul asigurărilor CASCO, unde 23% dintre clienţii cu venituri mari au o astfel de poliţă facultativă, spre deosebire de doar 12% dintre cei cu venituri sub 4.000 lei/lunar. De această dată, segmentul de vârstă 45-55 de ani este mai interesat de încheierea unei asigurări facultative a autoturismului, capitala ţării fiind în continuare în top, urmată de Moldova.

Potrivit sursei citate, la nivelul asigurărilor de călătorie se observă o creştere a ponderii clienţilor cu venituri mici, astfel că 45% dintre aceştia aleg să plece în vacanţe cu o asigurare de călătorie. Şi în acest caz, clienţii cu venituri mari sunt cei care aleg cel mai des să încheie o astfel de poliţă - 79%, în special cei cu vârste cuprinse între 35-55 de ani.

În ceea ce priveşte tendinţele generale ale pieţei, studiul arată faptul că, pe segmentul analizat, asigurările de sănătate generează cel mai mare interes şi un potenţial de creştere care poate fi însă puternic influenţat de evoluţia crizei sanitare.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru populaţia cu vârste cuprinse între 22-55 de ani, din mediul urban, în perioada 14 septembrie - 9 octombrie 2020. Datele au fost colectate utilizând metodologia CATI (interviuri telefonice asistate de computer).

Groupama Asigurări, lider pe piaţa de asigurări din România, oferă produse şi servicii pentru mai mult de un milion de clienţi individuali şi peste 80,000 de companii. Parte a unui grup internaţional de asigurări şi servicii financiare, mutualist si cu o istorie de peste 100 de ani, Groupama Asigurări are 32.600 de angajaţi şi deserveşte peste 13 milioane de clienţi la nivel global. AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.