Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Principalele proiecte ale Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) pentru anul 2021 urmăresc transpunerea în legislaţia secundară a prevederilor Codului european al comunicaţiilor electronice şi organizarea licitaţiei de spectru, stabilită pentru cel de-al doilea trimestru, informează un comunicat al Autorităţii.

ANCOM a publicat vineri spre consultare publică planul său de acţiuni pentru anul 2021.

"Principalele proiecte de anul viitor privesc transpunerea în legislaţia secundară a prevederilor Codului european al comunicaţiilor electronice şi organizarea licitaţiei de spectru pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecvenţelor în benzile vizate pentru furnizarea de reţele publice şi servicii de comunicaţii electronice de bandă largă, stabilită pentru cel de-al doilea trimestru. De asemenea, planul de acţiuni prevede proiecte legate de implementarea Legii infrastructurii şi revizuirea cadrului legislativ secundar aplicabil pieţei serviciilor de comunicaţii electronice şi serviciilor poştale", se menţionează în comunicat.

Aceste acţiuni vor avea un impact semnificativ asupra pieţei de comunicaţii electronice, în primul rând, dar şi asupra altor sectoare ale economiei. În acest sens, ANCOM va colabora cu toate instituţiile a căror activitate va fi impactată de schimbările preconizate, dar şi cu reprezentanţii mediului de afaceri, pentru a asigura transparenţa tuturor acţiunilor pe care le va întreprinde anul viitor.

Potrivit ANCOM, după transpunerea în legislaţia primară a prevederilor Directivei privind instituirea Codului European al Comunicaţiilor Electronice, va fi necesară o actualizare a cadrului legislativ de la nivel secundar.

În acest sens, pe parcursul anului viitor, ANCOM şi-a propus revizuirea reglementărilor referitoare la regimul de autorizare generală privind furnizarea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, la procedura de acordare a drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio, la administrarea şi gestionarea resurselor de numerotaţie, la realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă, precum şi la stabilirea măsurilor de securitate ce trebuie luate de către furnizori şi raportarea incidentelor cu impact semnificativ asupra reţelelor sau serviciilor de comunicaţii electronice.

De asemenea, până la finalul primului trimestru al anului viitor, Autoritatea şi-a propus adoptarea deciziei privind organizarea procedurii de selecţie pentru acordarea drepturilor de utilizare a spectrului radio disponibil în benzile de frecvenţe de 700 MHz, 800 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz, 3400-3800 MHz pentru furnizarea de reţele publice şi servicii de comunicaţii electronice de bandă largă, care implică stabilirea condiţiilor de acordare a drepturilor de utilizare şi a regulilor de desfăşurare a procedurii de selecţie.

Această acţiune va fi urmată de desfăşurarea propriu-zisă a procedurii de selecţie pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecvenţelor, stabilită a avea loc în trimestrul al II-lea al anului viitor.

Pentru continuarea implementării prevederilor Legii Infrastructurii, în prima parte a anului următor Autoritatea are în plan stabilirea tarifelor orientative de acces la stâlpii unui operator de reţea, proiectul contribuind la facilitarea dezvoltării reţelelor de comunicaţii electronice şi a elementelor de infrastructură fizică necesare susţinerii acestora.

Pentru implementarea atribuţiilor instituţiei ce sunt prevăzute de Legea Infrastructurii, ANCOM şi-a propus continuarea acţiunilor necesare în vederea realizării inventarului reţelelor publice de comunicaţii electronice şi al elementelor de infrastructură fizică asociate acestora (Proiectul ATLAS), ce va fi elaborat, în principal, pe baza datelor primite de la furnizorii de reţele publice de comunicaţii electronice din România.

Totodată, ANCOM va analiza condiţiile de acces la infrastructurile fizice realizate cu participarea sau sprijinul autorităţilor administraţiei publice centrale ori locale sau finanţate, total ori parţial, din fonduri publice.

În afara reglementărilor viitoare ca urmare a transpunerii codului comunicaţiilor, ANCOM şi-a propus revizuirea pieţei de gros a serviciilor de acces la puncte fixe de calitate superioară pentru a reevalua necesitatea impunerii unor măsuri de reglementare, dar şi a deciziei privind colectarea datelor statistice în domeniul comunicaţiilor electronice şi aplicarea acesteia.

De asemenea, pentru fructificarea beneficiilor progresului tehnologic în favoarea utilizatorilor, Autoritatea are în vedere actualizarea deciziei privind frecvenţele radio ori benzile de frecvenţe radio exceptate de la regimul de licenţiere şi a reglementării serviciului de amator.

Nu în ultimul rând, actualizarea regimului de autorizare generală privind furnizarea serviciilor poştale, evaluarea Strategiei de reglementare în domeniul serviciilor poştale în perioada 2017-2020 şi elaborarea Strategiei de reglementare pentru perioada 2021 - 2024 sunt printre principalele proiecte care vizează sectorul serviciilor poştale.

În ceea ce priveşte serviciul universal, ANCOM intenţionează actualizarea actului normativ privind stabilirea condiţiilor şi procedurii de evaluare a respectării obiectivelor de calitate de către furnizorul de serviciu universal, actualizarea valorii costului mediu ponderat al capitalului pentru acesta şi analiza costului net aferent furnizării serviciului universal poştal în anul 2019.

Persoanele interesate sunt invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri la planul de acţiuni pentru anul 2021 până la data de 4 ianuarie 2021. AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Andreea Marinescu, editor online: Irina Giurgiu)

 

Sursa foto: ANCOM/facebook.com

 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.