Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Prima Cameră de Comerţ pentru Diversitate din lume se înfiinţează în România, aceasta având ca scop promovarea principiilor diversităţii şi incluziunii în rândul mediului de business din ţară, potrivit unui comunicat remis joi AGERPRES.

Potrivit sursei citate, Camera de Comerţ pentru Diversitate susţine afacerile româneşti conduse de grupuri minoritare sau care se confruntă cu inegalităţi economice şi sociale precum femei, persoane LGBT, romi, persoane cu dizabilităţi şi alte grupuri, şi îşi propune să fie o punte de legătură între mediul de afaceri şi societatea civilă care luptă pentru drepturi egale şi incluziune socială.

"Astăzi, cu ocazia Zilei Internaţionale a Persoanelor cu Dizabilităţi, mai multe companii, ambasade şi organizaţii din România îşi luminează clădirile în mov, culoarea simbol pentru susţinerea acestor persoane, la iniţiativa Camerei de Comerţ Române pentru Diversitate. Conform statisticilor oficiale, în România trăiesc aproximativ 800.000 de persoane cu dizabilităţi, 60% dintre companiile mari au strategii de diversitate şi incluziune, iar 63% dintre organizaţii abordează incluziunea persoanelor cu dizabilităţi", se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, proiectul este singurul de acest gen din lume, organizat pe modelul unei camere de comerţ, şi care printr-un întreg portofoliu de activităţi, de la mentorat şi coaching, până la traininguri, networking şi certificări, susţine economia şi societatea românească pentru a valoriza cât mai bine potenţialul generat de respectarea principiilor diversităţii şi incluziunii.

Camera de Comerţ Română pentru Diversitate este fondată de Dentons, ING Bank, Mega Image, Raiffeisen Bank şi ONG-ul "Oraşul Meu, Culorile Mele" şi a fost inspirată de proiectul Carta Diversităţii din România. Alţi membri includ Accenture, GKN Fokker Engineering, Roma Entrepreneurial Development Initiative (REDI) şi Visa, cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) ca membru de onoare. Camera de Comerţ Română pentru Diversitate este auditată de PwC.

"Pentru majoritatea afacerilor internaţionale apartenenţa la Camera de Comerţ pentru Diversitate este o extensie naturală a mandatelor lor de responsabilitate socială şi o recunoaştere a faptului că diversitatea şi incluziunea nu sunt doar calea corectă din punct de vedere moral, ci sunt bune şi pentru afaceri. Încurajăm companiile cu idei similare să ni se alăture în această iniţiativă revoluţionară", a explicat Perry Zizzi, partener al Dentons în România şi preşedintele Camerei.

Serge Offers, director financiar al ING Bank şi Adrian Nicolescu, vicepreşedinte pentru Brand Market, Comunicare şi Sustenabilitate la Mega Image, au fost aleşi ca vicepreşedinte şi, respectiv, trezorier al Camerei.

Peste 70% dintre respondenţii studiului "Diversitatea şi Incluziunea în Organizaţiile din România" realizat de Carta Diversităţii din România în parteneriat cu MKOR Consulting consideră că managementul diversităţii şi incluziunii are un impact direct în creşterea motivaţiei şi satisfacţiei în muncă. În plus, mediul incluziv creat, atent la nevoile fiecărui individ, se reflectă în îmbunătăţirea calităţii vieţii şi a stării mintale şi fizice a angajaţilor (51% dintre respondenţi).

Aproximativ 60% dintre companiile mari au strategii de diversitate şi incluziune şi 33% alocă bugete anuale pentru acestea. Pe de altă parte, 47% dintre IMM-uri şi 44% dintre microîntreprinderi au o abordare punctuală şi doar 6% dintre IMM-uri alocă bugete pentru diversitate şi incluziune. Majoritatea instituţiilor publice participante la studiu au o abordare punctuală a practicilor de diversitate şi incluziune (86%).

Totodată, 86% dintre organizaţiile care abordează diversitate şi incluziune au drept focus diversitatea de gen. Cele mai atente la aspectele legate de egalitatea de gen sunt companiile mari şi IMM-urile. Circa 63% dintre organizaţii abordează incluziunea persoanelor cu dizabilităţi şi 54% dintre ele includ incluziunea grupurilor etnice sau religioase. Acestea sunt, în general, instituţii publice.

Mai multe companii, ambasade şi organizaţii din România îşi luminează diseară clădirile în mov pentru a marca Ziua Internaţională Persoanelor cu Dizabilităţi.

În acest context, mai multe companii, ambasade şi organizaţii din România printre care Ambasada Suediei în România, AFI Europe România, Asociaţia Light into Europe, Dell, Dentons, Fundaţia Motivation, Globalworth, ING Bank, Kaufland, Prime Kapital, Raiffeisen Bank, S-Immo, Sky Tower şi Special Olympics România se alătură iniţiativei Camerei de Comerţ Române pentru Diversitate şi marchează astăzi Ziua Persoanelor cu Dizabilităţi prin luminarea în mov a clădirilor de birouri, transmiţând astfel un mesaj de solidaritate cu aceste persoane.

Conform statisticilor oficiale în România trăiesc aproximativ 800.000 de persoane cu dizabilităţi. Cel mai mare număr de persoane cu dizabilităţi se înregistrează în municipiul Bucureşti (69.058 persoane), urmat de judeţul Prahova (37.583 persoane), iar cel mai mic număr se înregistra în judeţul Covasna (6.160 persoane). Femeile reprezintă 53,07% din totalul persoanelor cu dizabilităţi.

Numărul persoanelor cu vârsta de peste 50 ani reprezintă 71,87% din totalul persoanelor adulte cu dizabilităţi. Din centralizarea datelor pe grupe de vârstă rezultă că 54,62% sunt persoane cuprinse între 18-64 ani (418.584 persoane) şi 45,38% au peste 65 ani (347.832 persoane), în total persoane adulte cu dizabilităţi.

Conform Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu dizabilităţi, tipurile de handicap sunt fizic, vizual, auditiv, surdocecitate, somatic, mintal, psihic, HIV/SIDA, asociat, boli rare, iar gradele de handicap sunt grav, accentuat, mediu şi uşor.

Camera de Comerţ Română pentru Diversitate este o organizaţie non-profit al cărei scop este promovarea principiilor diversităţii şi incluziunii în mediul de afaceri românesc, dar şi susţinerea economiei şi societăţii româneşti prin valorizarea aplicării acestor principii. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.