Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Majoritatea angajaţilor români (84%) consideră că pandemia de Covid-19 le-a afectat parţial sau chiar mai mult parcursul profesional, peste jumătate (57%) dintre aceştia fiind absolvenţii de studii vocaţionale, relevă rezultatele unui sondaj de specialitate, publicate joi.

Conform Happy Recruiter şi Şcoala Informală de IT, doar 2% dintre cei chestionaţi au afirmat că pandemia a avut un aport pozitiv asupra carierei lor.

În privinţa celor care şi-au schimbat locul de muncă de la începutul crizei sanitare şi până în prezent, cei mai mulţi au fost cei cu vârste cuprinse între 25 şi 34 de ani (23,3% din respondenţi), urmaţi de cei cu vârste între 18 şi 24 de ani (21,8%) şi din categoria 35 - 44 de ani (17,4%).

Jumătate dintre persoanele care muncesc de acasă (50%) se consideră demotivate sau foarte demotivate şi doar 7,42% dintre respondenţi se declară foarte motivaţi.

Principalele provocări întâmpinate de angajaţi în telemuncă sunt: echilibrul între muncă şi familie, indicat de 31,4% dintre respondenţi, şi lipsa interacţiunilor sociale (17,9%). Alte răspunsuri vizează aspecte de ordin logistic: acces la tehnologie (14,7%), restricţii de spaţiu (9,32%) sau utilizarea anumitor aplicaţii (6,3%).

Pe de altă parte, munca de acasă cu instrumente online a scos la iveală multe dezechilibre la nivelul pregătirii digitale a angajaţilor şi o nevoie de îmbunătăţire a competenţelor acestora. Potrivit sondajului, nevoia de a dobândi abilităţi noi este mai degrabă importantă pentru cei cu studii universitare (27,9%) şi postuniversitare (20,45%), în timp ce, în zonele cele mai expuse digitalizării rapide, la angajaţii cu studii vocaţionale/liceale interesul este mult mai scăzut, de doar 13,76%.

Sondajul a fost realizat de HappyRecruiter.com prin Dora, Robotul de Recrutare, pe un eşantion la nivel naţional de 2.345 persoane.

HappyRecruiter.com este o platformă de recrutare digitală în social media, cu Dora, robotul de recrutare; un ecosistem digital care ajută companiile să crească performanţa recrutării. Înfiinţată în anul 2018, compania a realizat peste 750.000 de interviuri în primii doi ani şi jumătate. Printre clienţii locali se află: Banca Transilvania, Rewe România (Penny Market), First Bank sau McDonalds. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.