COD GALBEN: 17-06-2025 ora 10 Intre 17 iunie, interval orar 12 – 21 Fenomene vizate se va semnala 17 iunie, interval orar 12 – 21 Fenomene vizate COD GALBEN: 17-06-2025 ora 10 Intre 17 iunie, interval orar 12 – 21Fenomene vizate se va semnala 17 iunie, interval orar 12 – 21Fenomene vizate COD GALBEN: 17-06-2025 ora 16 Intre 16:35 si 17:15 se va semnala averse torențiale care vor acumula 20...25 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină de mici dimensiuni in Județul Hunedoara; COD PORTOCALIU: 17-06-2025 ora 16 Intre 16:35 si 17:30 se va semnala Grindină de dimensiuni medii, averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului . in Județul Neamţ; COD GALBEN: 17-06-2025 ora 16 Intre 16:20 si 17:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Județul Hunedoara;
Jumătate dintre români susţin că, dacă ar reuşi să economisească trimestrial câte 350 de lei, i-ar depune într-un cont bancar, iar o treime ar păstra economiile într-un plic în şifonier, se arată într-un studiu al Reveal Marketing Research, remis, marţi, AGERPRES.
Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre atitudinea românilor faţă de economisirea banilor şi faţă de investiţii pentru a afla care sunt principalele lor metode de a gestiona resursele financiare.
Astfel, jumătate dintre români susţin că, dacă ar reuşi să economisească trimestrial câte 350 lei, i-ar depune într-un cont bancar, iar 32% dintre respondenţi au declarat că ar prefera să păstreze banii economisiţi într-un plic în şifonier.
Doar 8% dintre respondenţi au menţionat că ar alege să investească într-o asigurare de viaţă şi numai 4% dintre români ar investi la bursă prin intermediul unui broker.
Ce ar face românii cu 350 lei economisiţi? Tinerii profesionişti sunt printre cei cei mai dispuşi să apeleze la o bancă atunci când se gândesc la metodele de economisire a banilor, 57% dintre aceştia menţionând că i-ar depune într-un cont bancar.
Peste 70% dintre seniorii pensionari ar face acelaşi lucru. Conform datelor Reveal Marketing Research, în mediul urban şi mediul rural, preferinţa pentru păstrarea banilor la bancă este prima opţiune a românilor atunci când vine vorba de economisire - 49% dintre cei din urban şi 51% dintre cei din rural au optat pentru această variantă.
Pentru mai mult de o treime dintre respondenţi, banii ţinuţi în propria locuinţă reprezintă o soluţie pentru economisire. 40% dintre familiile tradiţionale, întrebate cum ar proceda dacă ar reuşi să strângă trimestrial o sumă de 350 lei, au afirmat faptul că ar pastra banii într-un plic în şifonier.
O treime dintre adulţii fără partener sunt în asentimentul familiilor tradiţionale şi recunosc că ar păstra acasă banii economisiţi. Pentru aceştia, contactul direct cu banii şi certitudinea că îi pot vedea oricând oferă sentimentul de control asupra resurselor financiare.
Într-o perioadă în care asigurările de sănătate sunt în creştere, pentru asigurările de viaţă doar 8% dintre români manifestă interes. Investiţia prin intermediul unei asigurări de viaţă este o variantă la care ar apela, în special, familiile moderne, aşa cum arată datele Reveal Marketing Research. 13% dintre familiile moderne ar alege să investească banii în acest fel. Doar 9% dintre mileniali, întrebaţi cum ar proceda cu o sumă de 350 de lei economisită, au menţionat varianta investiţiei într-o asigurare de viaţă.
Procentele sunt scăzute în ceea ce priveşte tendinţa românilor de a investi la bursă cu ajutorul unui broker. Din totalul eşantionului, doar 4% dintre români ar alege acest tip de gestionare a economiilor. Comparativ cu restul segmentelor, maturii fără partener se arată mai interesaţi de acţiunile la bursă - 8% dintre ei au selectat această opţiune. Totuşi, procentele sunt foarte mici, iar românii nu se arată deschişi la a investi banii economisiţi la bursă. Doar 6% dintre respondenţi au menţionat că ar opta pentru alte metode de gestionare a banilor puşi deoparte, faţă de cele listate în sondaj.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1.017 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 4-10 septembrie 2020. Eroarea de eşantionare este de +/- 3%, iar nivel de încredere, 95%. AGERPRES/(Autor: Florentina Cernat, editor: Andreea Marinescu, editor online: Andreea Lăzăroiu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |