Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Autoritatea de concurenţă a alocat mai multe resurse pentru a monitoriza comerţul online, însă trebuie să se înţeleagă faptul că autorităţile statului nu sunt un bau-bau care vin să dea neapărat sancţiuni pe această piaţă, a declarat, joi, Sorin Lungu, directorul Direcţiei Bunuri de Consum din cadrul Consiliului Concurenţei, la prima ediţie a evenimentului Ziua Naţională a Comerţului Electronic.

"Autoritatea de concurenţă din România nu este specializată aparent pe domeniul online, dar, de fapt, în practică, suntem specializaţi în toate domeniile. Pentru noi nu s-a schimbat foarte mult situaţia în ceea ce priveşte online-ul. Ne uităm de ani bun pe acest domeniu. Singurul lucru care s-a schimbat a fost, într-adevăr, faptul că am intensificat eforturile şi am alocat mai multe resurse în sprijinul intervenţiilor pe acest domeniu. Asta a venit şi ca urmare a creşterii numărului de sesizări din piaţă, plângeri care vizau acest domeniu. Totuşi, trebuie să se înţeleagă faptul că autorităţile statului nu sunt un bau-bau care vine să dea neapărat sancţiuni pe această piaţă. Până la urmă, noi suntem aici ca să educăm consumatorul şi agenţii economici listaţi pe aceste platforme online", a spus Lungu.

Referitor la zona transfrontalieră unde platformele online ar putea să-şi deruleze activitatea, reprezentantul Consiliului Concurenţei a punctat faptul că nu se întrevede o explozie a numărului de comercianţi online din străinătate pe piaţa locală şi nici a celui de comercianţi români care să se extindă în afara ţării.

"În ceea ce priveşte impactul transfrontalier al acestor platforme, într-adevăr noi nu vedem o răspândire a business-urilor care sunt prezente în România. La momentul acesta, noi vedem o piaţă doar naţională pentru aceste servicii de intermediere, dar totul se poate schimba, având în vedere noile prevederi la nivel european. Nu vedem o explozie a numărului de comercianţi care folosesc platforme din afara teritoriului României sau invers", a menţionat Sorin Lungu.

Reprezentanţi ai autorităţilor şi mediului de afaceri dezbat pe tema viitorului comerţului electronic din România în cadrul primei ediţii a Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, organizată joi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).

Potrivit organizatorilor, evenimentul cuprinde trei paneluri: "Potenţialul şi provocările comerţului electronic în România - cadrul de reglementare naţional şi european", "Plăţile digitale, temelia unei economii sănătoase" şi prezentarea rezultatelor studiului sociologic şi cercetării realizate de Institute for Global Digital Policies (IGDP) şi Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS) despre comerţul electronic din România din perspectiva politicilor publice şi percepţia românilor cu privire la digitalizare.

Totodată, la finalul evenimentului, ARMO va premia Ambasadorii Digitalizării, persoane aflate în funcţii publice care, prin acţiunile pe care le-au întreprins anul acesta, au contribuit la dezvoltarea economiei digitale în România.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este partener media al evenimentului.

Parlamentul României a adoptat, în acest an, Legea nr. 144/2020 prin care data de 15 octombrie a fost instituită drept Ziua Naţională a Comerţului Electronic. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Simona Aruştei)

 

Citiţi şi:

 

Sărmaş (ADR): Ghişeul.ro reprezintă un indicator puternic al digitalizării în România; platforma, accesată de 1.000 de utilizatori/zi

 

Şeful Mastercard România: Numărul tranzacţiilor cu cardul a ajuns, în România, la 395 de milioane, în T2

 

Vladimirescu (Mastercard România): Bugetul României pierde anual o treime din TVA; grad de colectare de 26%, în 2018

 

Georgescu (DGAF): Există foarte multe societăţi care importă cantităţi importante de bunuri şi apoi îşi încetează activitatea

 

Burduja (MFP): Procesul de conectare a caselor de marcat inteligente se va încheia în prima parte a anului 2021

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.