COD PORTOCALIU: 25-05-2025 ora 10 Intre 25 mai, ora 20 – 27 mai, ora 10 Fenomene vizate: se va semnala cantități însemnate de apă

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Banca Transilvania se implică în dezvoltarea educaţiei în agribusiness şi în creşterea afacerilor de familie din domeniul agriculturii prin lansarea programului Agro Intergeneration, în parteneriat cu Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca (USAMV), potrivit unui comunicat al băncii.

Astfel, BT şi USAMV pregătesc terenul pentru un viitor cât mai rodnic prin cursuri destinate dezvoltării competenţelor în domeniul tehnologiei, managementului şi marketingului în domeniul agricol.

Angajamentul Băncii Transilvania este să contribuie la repoziţionarea agriculturii în România prin educaţie, finanţare, creşterea tehnologizării şi a specializării. Pentru BT, modernizarea agriculturii înseamnă ca antreprenorii să fie tot mai mult în zona de monitorizare a tehnologiei, iar utilajele şi maşinile să fie cele care lucrează. Efectul este, pe de o parte, productivitate mai mare, iar pe de altă parte, impact mai mic asupra mediului. În acest context, educaţia în agribusiness şi susţinerea spiritului antreprenorial sunt esenţiale pentru creşterea afacerilor de familie.

"Provocările economice, sociale şi de mediu necesită ca fermierii să fie în centrul comunităţilor rurale ale Europei. Acest lucru explică motivul pentru care sprijinul pentru succesiunea generaţională a fermelor şi încurajarea unei noi generaţii de fermieri este un element cheie pentru dezvoltarea agriculturii. În acest context, proiectul îşi propune să contribuie la perpetuarea fermelor familiale şi la dezvoltarea unui plan de succesiune a fermelor care să permită o tranziţie facilă de la o generaţie la alta, cu perturbări minime, atât a business-ului, cât şi a relaţiilor de familie. USAMV Cluj-Napoca poate contribui astfel la creşterea capitalului intelectual al managerilor de fermă - factor determinant în reuşita succesiunii fermelor", a declarat Cornel Cătoi, Rector al USAMV Cluj-Napoca.

Cei 22 de cursanţi care fac parte din programul Agro Intergeneration fac parte din familii care sunt clienţi BT agribusiness, implicaţi în business-ul părinţilor, în 16 judeţe. Programul începe în această săptămână şi se derulează pe parcursul unui an universitar, pe module despre gestiunea fermei, management financiar, leadership, marketing, inovaţie în agricultură etc. Cursurile sunt susţinute de profesori din cadrul USAMV Cluj-Napoca, de specialişti din diferite domenii şi de persoane din echipa băncii.

"Viitorul depinde de cum ne pregătim azi. De aceea, Agro Intergeneration este pentru noi mai mult decât un program, este o abordare nouă pe care vrem să o sădim în familiile româneşti cu afaceri în agricultură. Mai multe generaţii în acelaşi business înseamnă familii mai unite, împărtăşirea experienţelor şi a bunelor practici, complementaritate. Pentru familie şi comunităţile din care fac parte înseamnă un model, un nume dus mai departe, competitivitate mai mare, prosperitatea noii generaţii şi locuri de muncă", a spus Sorin Ignat, Director Agribusiness, Banca Transilvania.

În comunicat se menţionează că migrarea forţei de muncă în străinătate, interesul diminuat faţă de activităţile agricole, îmbătrânirea populaţiei, nevoia de sinergie şi de profesionalizare pentru o abordare modernă a agriculturii sunt câteva dintre cauzele incertitudinii în ceea ce priveşte succesiunea în agribusiness-urile de familie.

Banca Transilvania se implică în susţinerea educaţiei din domeniul agriculturii din 2013, prin burse acordate studenţilor de la USAMV Cluj-Napoca, Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Constanţa şi Craiova. Cu peste 31.000 de clienţi agribusiness, BT are aproape 18% din această piaţă şi este cel mai mare susţinător al agriculturii româneşti. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Mariana Nica, editor online: Ada Vîlceanu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.