COD GALBEN: 18-05-2025 ora 10 Intre 18 mai, ora 12 – 18 mai, ora 21 se va semnala intensificări ale vântului, instabilitate atmosferică temporar accentuată COD PORTOCALIU: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:50 si 17:30 se va semnala Grindină de medii dimensiuni, averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului/vijelie. in Județul Caraş-Severin, Zona de munte a județului Timiş, respectiv zona de munte a localităților, Județul Timiş, Județul Hunedoara; COD GALBEN: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:50 si 17:50 se va semnala Vijelie, viteza vântului la rafală de 50…60 km/h, local averse și descărcări electrice, izolat grindină. in Județul Prahova, Județul Dâmboviţa; COD PORTOCALIU: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:35 si 17:30 se va semnala Grindină de dimensiuni medii, averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului/vijelie. in Județul Caraş-Severin, Județul Timiş; COD GALBEN: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:30 si 17:30 se va semnala Vijelie, viteza vântului la rafală de 50…60 km/h, local averse și descărcări electrice, izolat grindină. in Județul Brăila, Județul Buzău; COD GALBEN: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:20 si 17:30 se va semnala Vijelie, viteza vântului la rafală de 50…70 km/h, local averse şi descărcări electrice, izolat grindină. in Județul Gorj, Județul Olt, Județul Vâlcea, Județul Dolj, Județul Mehedinţi; COD PORTOCALIU: 18-05-2025 ora 16 Intre 16:10 si 17:15 se va semnala Grindină de medii dimensiuni, averse torențiale, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului/vijelie. in Județul Alba;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Următoarele şase până la 12 luni vor fi critice pentru companiile aeriene de transport şi producţie de aeronave, pentru a-şi pregăti recuperarea după criza generată de pandemia COVID-19, care a dus la cea mai mare contracţie din istoria acestui sector, estimează raportul global PwC "Tendinţe în industria aerospaţială 2020: Cum îşi poate reveni sectorul comercial după criza COVID-19".

"Industria aerospaţială a cunoscut o expansiune puternică în ultimii zece ani care, pe segmentul comercial, s-a datorat în mare măsură avântului companiilor aeriene low-cost care au contribuit la creşterea accelerată a cererii de zboruri. Chiar dacă este devreme pentru o evaluare completă a impactului pandemiei, devine cert că tocmai operatorii din acest segment au cel mai mare risc de lichiditate în următoarele 6 - 12 luni", se arată în raport.

Impactul va fi resimţit atât de industria aerospaţială, cât şi de alte industrii a căror evoluţie depinde de călătorii. Totuşi, riscul poate fi atenuat de avantajul pe care s-a fundamentat creşterea, acela de a opera curse scurte şi care, în actualul context, rămâne important pentru că reduce expunerea pasagerilor la infecţie.

În schimb, transportatorii mari au şanse mai mari să depăşească criza pentru că au sprijinul guvernelor sau pentru că pot face restructurări în cadrul proceselor de insolvenţe. Chiar şi aşa, rămâne o mare provocare să găsească modalităţi de a ajuta pasagerii să se simtă suficient de siguri pentru a zbura.

Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) estimează că veniturile globale ale companiilor aeriene vor scădea la aproximativ jumătate în 2020, la 419 miliarde de dolari, iar industria în ansamblu va suferi pierderi de peste 84 miliarde dolari. IATA a prevăzut, de asemenea, că veniturile pe kilometri parcurşi de pasageri (RPK) pentru cursele interne nu vor reveni la nivelurile din 2019 decât în 2022, iar RPK pentru cursele internaţionale abia în 2024.

Aceste prognoze pornesc de la premisa că suspendarea totală sau parţială a activităţii în transporturile aeriene au fost la minime istorice în perioada de lockdown.

Astfel, în luna aprilie, potrivit datelor Ascend/Cirium, companiile aeriene par să fi atins apogeul inactivităţii la nivel global, având aproape 60% din flota aeriană la sol, în timp ce traficul de pasageri a coborât la aproape 10% din nivelurile anterioare. În mai, conform raportului PwC "COVID-19: Impactul asupra flotelor de linii aeriene comerciale", aproape 18.000 de companii aeriene comerciale erau inactive cu 15.000 mai multe decât în luna ianuarie.

În acest context, încasările operatorilor aerieni au avut o scădere puternică faţă de nivelul planificat acumulând şi datorii către pasagerii cărora le-au fost anulate zborurile, dar şi către furnizori. După perioada de lockdown, companiile au reluat zborurile, cu campanii de reduceri ale biletelor şi investiţii în măsuri de igienă pentru a asigura sănătatea şi siguranţa clienţilor şi ale echipajului. Cu toate acestea, nivelul zborurilor rămâne mult scăzut comparativ cu cel dinaintea crizei.

Potrivit studiului, chiar dacă acest nivel dramatic a fost depăşit în vară, dificultăţile rămân din cauza evoluţiei impredictibile a pandemiei pe măsură ce statele impun sau ridică restricţiile de călătorie. Prin urmare companiile aeriene se confruntă cu mari provocări atunci când planifică modalităţile de recuperare.

Industria aerospaţială ar putea face acum schimbările necesare spre eficientizare. În loc să se concentreze doar pe reduceri, transportatorii, producătorii şi furnizorii mari ar trebui să facă investiţii în cinci domenii-cheie: utilizarea tehnologiei pentru a accelera transformarea, stabilizarea lanţului de aprovizionare, eficientizarea forţei de muncă, concentrarea pe sustenabilitate în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2 şi ajutor de stat, strâns corelat însă cu măsuri pentru reducerea costurilor şi îmbunătăţirea performanţei operaţionale.

COVID-19 a avut un impact devastator asupra industriei aerospaţiale, dar poate fi un catalizator pentru schimbare. Pe măsură ce situaţia va reveni la normal, câştigătorii vor fi doar cei care au luat măsurile necesare pentru a ieşi mai puternici din această criză fără precedent. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea) 

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.