România are nevoie de stimularea consumului, nu doar de susţinerea investiţiilor, pentru că nu e de ajuns să spunem că, de mâine, deschidem terasele şi acestea vor fi pline, a declarat, vineri, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Jianu, într-o videoconferinţă de specialitate.
"Pe lângă stimularea investiţiilor, noi considerăm că trebuie stimulat şi consumul, pentru că în această perioadă s-au schimbat foarte multe comportamente. Nu e de ajuns să spunem că, de mâine, deschidem terasele, iar terasele vor fi pline. Un exemplu este cel al municipalităţii din Viena care a dat 50 de euro fiecărui vienez să-i folosească la terasele şi restaurantele din Viena. Eu nu cred că nu-şi permiteau vienezii 50 de euro, dar a fost o măsură de a stimula şi a relua nişte obiceiuri. Lucrurile astea trebuie să le facem şi noi, nu e de ajuns să facem investiţii, pentru că întreprinderile mici şi mijlocii vor face investiţii şi vor produce pentru consumatorul care nu mai cumpără maşini, care nu mai consumă casnic la acelaşi nivel. Trebuie să fim foarte atenţi în a echilibra toate aceste lucruri, nu a spune că susţinem numai investiţiile, şi nu reluarea consumului. Noi am venit cu o serie de propuneri de măsuri. De exemplu, voucherele de consum, care este un produs ce se foloseşte în SUA, vouchere care ajung la oamenii care şi-au pierdut locurile de muncă, sunt în şomaj şi care prin folosire fie în turism, fie în consumul casnic sprijină şi întreprinderile mici şi mijlocii şi reluarea acestui motor economic", a afirmat Jianu.
În viziunea preşedintelui CNIPMMR, închiderea a 467.000 de contracte de muncă în România reprezintă primul element care arată venirea crizei.
"Revenirea economică nu va fi într-o perioadă scurtă de timp. În primul sondaj pe care l-am făcut, undeva în luna aprilie, întreprinderile mici şi mijlocii spuneau că vor reveni la nivelul cifrei de afaceri anterior crizei în medie într-un an de zile, că au nevoie între 6 şi 12 luni pentru a reintegra la nivelul anterior personalul pe care îl aveau. Dacă ne uităm pe cifre, vedem de exemplu că s-au închis 467.000 de contracte de muncă. Atenţie, contracte de muncă, nu locuri de muncă, pentru că sunt mult mai puţine persoane, de tip part-time, persoane cu mai multe contracte pe un singur nume. Acesta este primul element care arată venirea crizei, pentru că angajatorii se dispensează în primul rând de aceste contracte - part-time sau pe perioadă determinată. Cu cât intervenim mai rapid în economie, cu atât consecinţele sunt mai mici şi putem controla această revenire economică. I-am spus asta prim ministrului, i-am spus preşedintelui României că va fi mai uşor să recâştigi competenţe pentru firme, competitivitate, e mai uşor să reintegrezi personalul decât să o iei de la zero cu companii închise, cu şomeri foarte mulţi ş.a.m.d", a atras atenţia Florin Jianu.
Acesta a adăugat că, deşi Guvernul a identificat 1 miliard de euro care să ajute IMM-urile, acţiunile de sprijinire a acestora nu au fost puse în practică.
"Pe noi ne interesează ca sumele de care vorbeşte Guvernul, acel miliard de euro care au fost identificaţi în această perioadă 2014 - 2020, să ajungă imediat la întreprinderile mici şi mijlocii. Vorbim deja de două luni de zile şi nu vedem acţiunile puse în practică. De aceea, spun că timing-ul e foarte important. Ar trebui găsite soluţii", a subliniat oficialul CNIPMMR.
Repornirea economiei României, soluţii imediate la problemele momentului şi programul guvernamental vs propunerile mediului de afaceri sunt doar câteva dintre temele dezbaterii online "Upgrade Romania - Investiţiile, motorul de pornire a economiei", organizată vineri. AGERPRES/(A - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Ada Vîlceanu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |