Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Cercetătorii Kaspersky au descoperit în ultimele luni trei noi aplicaţii cu conţinut adware pe Google Play store, ele fiind potenţial dăunătoare pentru milioane de utilizatori, informează într-un comunicat compania.

Aplicaţile care aveau inserate module adware erau disponibile pe marketplace-urile oficiale. Una dintre ele, un chestionar interactiv popular, cu milioane de descărcări, a folosit o întârziere post-instalare înainte de a afişa reclama, informează Kaspersky. În timp ce îşi îndeplinesc funcţionalitatea principală, acestea trimit utilizatorilor anunţuri pe jumătate de ecran, de îndată ce smartphone-ul este deblocat, indiferent dacă aplicaţia rulează sau nu, se mai arată în comunicat.

Adware-ul este o formă de software nedorit care afişează reclame utilizatorilor. Acesta este de ani de zile una dintre cele mai populare tipuri de ameninţări. Metodele de monetizare utilizate într-un astfel de software pot reprezenta o ameninţare pentru utilizatori dar aduc, în acelaşi timp, mai multe venituri pentru dezvoltatori, datorită unei vizibilităţi mai mari. Deşi ameninţările care vizează utilizatorii de telefonie mobilă sunt, de obicei, distribuite prin diverse site-uri web infectate sau prin magazine de aplicaţii neoficiale, veniturile din astfel de activităţi sunt atrăgătoare, fapt care îi determină pe dezvoltatori să-şi extindă numărul de potenţiale victime. Drept urmare, aceste aplicaţii sunt uneori capabile să se infiltreze inclusiv în magazinele de aplicaţii oficiale, cum a fost cazul exemplelor găsite de cercetătorii Kaspersky.

Pentru a se proteja de adware, Kaspersky recomandă utilizatorilor dezinstalarea aplicaţiilor care acţionează neobişnuit sau care afişează publicitate nedorită, verificarea întotdeauna a permisiunilor aplicaţiei înainte de a o instala, pentru a vedea ce poate accesa sau modifica pe dispozitiv şi utilizarea unei soluţie de securitate fiabilă pentru telefonul mobil, care poate ajuta la detectarea unei game variate de ameninţări, inclusiv adware, se mai arată în comunicat.

Răspândirea adware-ului nu este întotdeauna realizată în mod intenţionat. Chiar şi aplicaţiile legitime pot fi vulnerabile şi pot sfârşi prin a răspândi publicitate nedorită, fără cunoştinţa dezvoltatorilor, mai spun cercetătorii producătorului de soluţii de securitate cibernetică.

"În ziua de azi, ne bazăm foarte mult pe telefoanele noastre (...) Evident, aceasta atrage atenţia creatorilor de adware. Problema aici este că adware-ul nu creează dificultăţi de utilizare care frustrează utilizatorii; de asemenea, cu SDK-urile necorespunzător dezvoltate, ar putea rezulta scurgeri de date. Ca o modalitate suplimentară de monetizare, dezvoltatorii acelor SDK-uri pot profita de pe urma vânzării datelor utilizatorilor, relevante pentru terţi în vederea personalizării anunţurilor pe care le afişează utilizatorilor, fără permisiunea lor. Fiecare utilizator are zona lui de confort digital, iar buna funcţionare a dispozitivelor sale este acum mai importantă ca niciodată", spune Igor Golovin, security expert la Kaspersky.

Kaspersky este o companie globală de securitate cibernetică fondată în 1997 care elaborează soluţii de securitate şi servicii de ultimă generaţie pentru a proteja companiile, infrastructura critică, autorităţile guvernamentale şi utilizatorii individuali. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejaţi de tehnologiile Kaspersky, precum şi 270.000 de companii client. AGERPRES/(AS - autor: Alexandru-Costin Motroaşă, editor: Andreea Marinescu, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.