COD GALBEN: 26-10-2020 ora 23 Intre 23:50 si 02:00 se va semnala ceață care reduce vizibilitatea, local sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Iaşi; COD GALBEN: 26-10-2020 ora 23 Intre 23:10 si 02:00 se va semnala ceață care reduce vizibilitatea, local sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Neamţ, Județul Vaslui; COD GALBEN: 26-10-2020 ora 23 Intre 23:00 si 02:00 se va semnala ceață care determină reducerea vizibilității local sub 200 m și izolat sub 50 m in Județul Argeş, Județul Teleorman; COD GALBEN: 26-10-2020 ora 22 Intre 22:10 si 02:00 se va semnala ceață care reduce vizibilitatea, local sub 200 m, izolat sub 50 m. in Județul Bacău;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Piaţa produselor sanitare nu funcţionează bine în această perioadă, existând scumpiri chiar şi de 100%, iar autorităţile se pregătesc de plafonarea preţurilor sau de rechiziţionarea produselor, dacă situaţia nu revine la normal, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

"Vedem creşteri mari de preţuri la produsele sanitare, echipamente de protecţie, dezinfectanţi. După cum se ştie, pe zona aceasta au fost interzise exporturile, iar Guvernul importă, prin Unifarm sau prin alte instrumente, echipamente de protecţie. Au fost identificaţi producători din ţară care îşi reprofilează activitatea şi încep să producă măşti sau dezinfectanţi. În orice caz, aceasta este o piaţă care clar nu funcţionează bine. O observăm cu atenţie, avem în derulare investigaţii, iar dacă suspiciunile se confirmă vom aplica amenzi. Suntem atenţi la ce se întâmplă şi, dacă lucrurile nu se normalizează, atunci va trebui să venim cu alte intervenţii", a spus Chiriţoiu.

El a precizat că preţurile ar trebui să revină aproape la cele dinaintea crizei.

"Dacă vedem o creştere de 10-20%, bun, e o creştere excepţională, cum sunt şi perturbări ale lanţurilor de producţie şi logistice, deci anumite creşteri de preţ pot apărea corect în această perioadă. Dar dacă vedem creşteri foarte mari, cum sunt acum la unele produse, de 100%, atunci va trebui să venim cu alte mijloace de intervenţie.(...) În legislaţia de urgenţă sunt prevăzute măsuri precum rechiziţionarea produselor şi stabilirea preţurilor de către autorităţi. Sunt mijloace mai brutale, pe care nu e bine să le luăm cu uşurinţă, dar dacă va fi nevoie vom ajunge acolo...", a subliniat şeful Concurenţei.

Întrebat care este orizontul de timp în care ar putea fi luate aceste măsuri, Chiriţoiu nu a putut răspunde cu precizie.

"Nu ţine numai de noi, de Consiliul Concurenţei. Noi putem face investigaţii. Restul, dacă ajungem la alte măsuri, necesită o coordonare între instituţii şi nu putem decide numai noi. Acum facem schimb de informaţii cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi cu Ministerul Sănătăţii", a mai spus el.

Pe de altă parte, la alimente nu există o scumpire generalizată, care să necesite intervenţia statului, a subliniat Bogdan Chiriţoiu.

"În ceea ce priveşte preţul alimentelor, aici datele noastre reies din Monitorul Preţurilor la alimente, unde avem preţurile unor produse care acoperă în jur de 60% din consumul din ţară, vedem creşteri de preţuri moderate. Sunt produse la care avem creşteri de 1-2%, sunt produse pentru care avem 10-15-20%, dar nu vedem o creştere generalizată, nu putem spune că toate preţurile la produsele de bază cresc. Pe medie, asta vedem. Nu sunt creşteri atât de mari ca să putem spune că necesită o intervenţie în forţă a statului pe zona asta. Vedem şi preţuri care scad faţă de februarie. Mecanismele de piaţă par să funcţioneze", a explicat preşedintele Consiliului.

Potrivit acestuia, cele mai mari creşteri sunt la produsele importate, întrucât creşte costul transportului, care este afectat în toată Europa.

"În orice caz, monitorizăm cu atenţie piaţa şi acolo unde avem suspiciuni de înţelegeri între companii, acolo o să intervenim", a mai spus Chiriţoiu, care a recomandat consumatorilor să utilizeze aplicaţia Monitorul Preţurilor Alimentelor pentru a se informa cu privire la produsele din marile lanţuri de magazine. AGERPRES/(A-autor: Florentina Cernat, editor: Andreea Marinescu, editor online: Simona Aruştei)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.