COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 5 iunie, ora 12 – 5 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 05 iunie, ora 12 – 05 iunie, ora 23 se va semnala instabilitate atmosferică temporar accentuată COD GALBEN: 05-06-2025 ora 10 Intre 6 iunie, ora 12 – 6 iunie, ora 21 se va semnala temperaturi deosebit de ridicate și disconfort termic COD PORTOCALIU: 05-06-2025 ora 15 Intre 15:45 si 17:00 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină. in Județul Vâlcea; COD GALBEN: 05-06-2025 ora 15 Intre 15:40 si 16:30 se va semnala local, mai ales în partea de nord și de centru a orașului, averse torențiale care vor acumula 15...25 l/mp, descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină de mici dimensiuni. in Mun. Bucureşti; COD PORTOCALIU: 05-06-2025 ora 15 Intre 15:20 si 16:30 se va semnala Averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, vijelie, grindină. in Județul Prahova, zona de munte de peste 1800 m, Județul Prahova, Zona de munte a județului Dâmboviţa, respectiv zona de munte a localităților, Județul Dâmboviţa;
În ştirea cu titlul "Anca Dragu: Nu este foarte uşor să conduci în calitate de manager sau şef de instituţie şi să fii femeie", difuzată la ora 12:01 pe fluxul Economic Intern, în paragraful doi în loc de "ministrul Apărării (Carmen Dan, n.r.)" se va citi corect ministrul de Interne (Carmen Dan, n.r.).
Retransmitem ştirea în forma corectă:
Anca Dragu: Nu este foarte uşor să conduci în calitate de manager sau şef de instituţie şi să fii femeie
Fostul ministru al Finanţelor Publice, Anca Dragu, susţine că nu este foarte uşor să conduci în calitate de manager sau şef de instituţie şi să fii femeie, deoarece de multe ori eşti contestat, precizând că finanţele şi energia "sunt zone puţin deschise către femei".
"Nu este foarte uşor să conduci în calitate de manager sau şef de instituţie şi femeie. De multe ori eşti contestat. Vorbeam cu ministrul de Interne (Carmen Dan, n.r.), care spunea că i s-a părut cel mai greu să fie şefă peste atâţia bărbaţi într-o meserie tradiţional masculină. Nici lumea finanţelor nu este o zonă foarte deschisă femeilor - şi nici lumea energiei. Sunt zone puţin deschise către femei, dar femeile au adus rezultate foarte bune", a adăugat Anca Dragu, director general ajunct E.ON România, cu ocazia prezentării rezultatelor unui studiu de percepţie faţă de femeile antreprenor realizat de Grupul de iniţiativă în politici publice Vertik.
Aceasta a adăugat că studii ale Băncii Mondiale arată că firmele care au un număr de femei în management au rezultate mai bune. "De ce? În primul rând pentru că aduc echilibru, pentru că ne completăm unii pe alţii. Nu suntem într-o competiţie femei şi bărbaţi. Într-adevăr, femeile sunt mai prudente atunci când iau decizii, inclusiv decizii de management, pentru că avem o fire mai protectoare. Eu acum mă gândesc dacă băiatul meu la şcoală mănâncă, s-a spălat pe mâini, nu pentru că ar fi atât de mic şi de neajutorat, ci pentru că am această natură firească. Pe de altă parte, bărbaţii au viziune şi un leadeship puţin mai agresiv aş putea spune, se pot rupe mai uşor de anumite decizii luate în trecut. Este bine la un moment dat să spui: ok, am pus cruce, merg mai departe, nu a mers bine proiectul ăsta", a explicat Anca Dragu.
În ceea ce priveşte guvernanţa corporativă, Anca Dragu a precizat că este foarte important ca toate companiile, indiferent de mărimea lor, să fie companii transparente, dinamice, care să atragă atenţia, încrederea clienţilor, consumatorilor şi angajaţilor.
Potrivit studiului menţionat, nouă din zece români (88%) cred că femeile sunt potrivite pentru a conduce afaceri într-o măsură mare sau foarte mare, iar 89% dintre ei consideră că afacerile conduse de către manageri sau acţionari femei sunt de încredere, conform unui studiu de percepţie faţă de femeile antreprenor realizat de Grupul de iniţiativă în politici publice Vertik.
Totodată, 84% dintre participanţii la cercetare, reprezentând mediul urban la nivel naţional, nu văd nicio problemă în a avea drept superior o femeie, în timp ce doar 2% refuză această ipostază.
Studiul iniţiat de către think tank-ul Vertik şi-a propus să măsoare nivelul încrederii şi al prejudecăţii faţă de antreprenoriatul feminin, un domeniu în care România are performanţe bune raportate la media europeană. Astfel, conform unor cercetări recurente la nivel internaţional, România are un procent de femei antreprenor sau acţionari în afaceri peste media unor ţări precum Germania sau Franţa.
"Atât rapoartele oficiale, cât şi rezultatele studiului, ne arată că România are o resursă majoră de competitivitate în femeile antreprenoare. Ţine de noi să transformăm acest potenţial într-un vector de creştere economică, după modele deja testate în Canada, Spania sau Polonia", a declarat Daniela Şerban, preşedinte şi co-fondator Vertik.
Încrederea în capacităţile femeilor din zona de business este direct proporţională cu nivelul de educaţie şi veniturile, dar descreşte odată cu vârsta. Dacă 62% dintre tineri au foarte mare încredere într-o afacere condusă de către o femeie, doar 37% dintre persoanele peste 55 de ani le împărtăşesc părerea. Aproape 50% dintre persoanele cu studii superioare au încredere totală în potenţialul afacerilor conduse de către femei, spre deosebire de persoanele cu studii medii, unde procentul este de doar 32%. Cel mai mare nivel de încredere în femeile antreprenoare apare în rândul respondenţilor cu venituri de peste 1.000 de euro pe lună, dintre care 44% au încredere deplină în abilitatea femeilor de a porni, conduce şi administra o afacere.
Domeniile în care femeile antreprenor şi manager sunt văzute drept competente sunt: HORECA, sănătatea, educaţia, marketingul şi profesiile liberale. La capătul listei sunt domeniile tehnice: ingineria, transporturile, construcţiile sau agricultura.
"Vedem în aceste cifre o oportunitate care trebuie să se regăsească în politicile economice şi sociale ale României. Acest studiu este un prim pas pe care Vertik îl face în analiza unor domenii ale economiei şi societăţii româneşti în care datele sunt superficiale, uneori contradictorii. Astfel, deciziile politice sunt, în consecinţă, de multe ori, luate rapid şi fără fundamentare. Cred că avem de câştigat, ca ţară, dacă valorificăm potenţialul femeilor antreprenoare, mai ales în sectoare economice cu potenţial competitiv: IT&C, cercetare, inovare tehnologică, zone încă puternic segregate", a spus Daniela Şerban.
Femeile sunt investite cu un grad maxim de încredere mai ales de către persoanele care nu se află într-o relaţie şi nu au copii, într-un procent de peste 45%. Cu toate acestea, respondenţii aflaţi într-o relaţie de cuplu şi părinţii acordă încredere mare afacerilor conduse de către femei în proporţie de peste 40%.
"Ne propunem pentru acest an, pe de o parte, să punem aceste cifre în context: să analizăm în detaliu, statistic şi calitativ, evoluţia din ultimii ani a antreprenoriatului feminin. Pe de altă parte, avem nevoie de programe naţionale sincronizate la programele Uniunii Europene. Avem dovada că femeile pot schimba România prin business. Avem încrederea românilor în acest sens. Practic, mai avem nevoie doar de politici publice care să accelereze schimbarea", a mai declarat, Daniela Şerban.
Studiul de piaţă a fost realizat de către IZI data în luna februarie 2020, prin metodologia CAWI, pe un eşantion reprezentativ naţional urban, în rândul a 1.008 respondenţi şi are o eroare de eşantionare de 3,1%.
Vertik pentru Viitor este un grup de iniţiativă în politici publice, fondat de Daniela Şerban, care îşi propune să contureze o viziune pe termen lung pentru România, pornind de la punctele noastre forte şi oportunităţile internaţionale. Cel mai nou think tank pentru economie şi antreprenoriat va analiza şi propune soluţii pentru ca România să-şi atingă potenţialul şi să devină o naţiune prosperă. Grupul include o echipă de cercetare şi analiză independentă, societatea civilă şi mediul antreprenorial.
IZI data este o agenţie de studii de piaţă al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piaţă, făcând-o uşor de folosit şi de înţeles, atât pentru branduri consacrate, dar mai ales pentru start-up-uri, antreprenori, ONG-uri şi antreprenori sociali. IZI data utilizează instrumente agile, intuitive, precum şi cele de tip DIY. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Andreea Marinescu)
Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
© 2025 Agenția Națională de Presă AGERPRES
Conținutul acestui site este proprietatea Agenției Naționale de Presă AGERPRES. Este interzisă republicarea sau redistribuirea conținutului fără menționarea sursei.
Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.
Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:
Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.
< | june 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
< | july 2025 | > | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
su | mo | tu | we | th | fr | sa |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |