COD PORTOCALIU: 27-05-2025 ora 10 Intre 27 mai, ora 10 – 29 mai, ora 03 Fenomene vizate: se va semnala ploi însemnate cantitativ COD GALBEN: 28-05-2025 Intre 07:40 si 10:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 70…90 km/h, iar la altitudini mari de peste 90...120 km/h. in Zona de munte a județului Gorj , respectiv zona de munte a localităților, Zona de munte a județului Vâlcea , respectiv zona de munte a localităților, Zona de munte a județului Mehedinţi , respectiv zona de munte a localităților; COD GALBEN: 28-05-2025 Intre 07:15 si 09:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 90...120 km/h. in Județul Dâmboviţa , zona de munte de peste 1800 m; COD GALBEN: 28-05-2025 Intre 07:15 si 09:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 90...120 km/h. in Județul Braşov , zona de munte de peste 1800 m; COD GALBEN: 28-05-2025 Intre 03:00 si 09:00 se va semnala Intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 90...120 km/h. in Județul Caraş-Severin , zona de munte de peste 1800 m, Județul Hunedoara , zona de munte de peste 1800 m;

Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Compania Naţionale de Căi Ferate "CFR" SA şi Asocierea RailWorks au semnat joi contractul, în valoare de 2,97 miliarde lei, fără TVA, pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, ceea ce va permite circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, a anunţat Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC).

Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile (finanţare CEF) şi de la bugetul de stat, iar durata totală de finalizare a contractului este de 108 luni (execuţia lucrărilor şi perioada de garanţie) de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

"Semnarea acestui contract este o etapă din lungul drum pe care trebuie să îl parcurgem în cel mai scurt timp posibil pentru a readuce calea ferată din România acolo unde îi este locul. Deşi, astăzi, după mai bine de 19 termene în justiţie, s-a semnat unul dintre cele mai importante contracte ca şi valoare nu sunt chiar atât de bucuros din prisma faptului că România a pierdut, totuşi, circa 330 milioane euro, din cauza faptului că nu s-a reuşit semnarea acestui contract anul trecut", a declarat ministrul desemnat al Transporturilor, Lucian Bode, într-un comunicat de presă, transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, România a fost printre primele ţări care au înţeles importanţa acestui mod de transport, dar după 1990 o serie de decizii greşite au afectat în mod direct dezvoltarea acestui sector.

"Unii paşi au fost deja făcuţi de când am preluat mandatul de ministru, dar este necesară o intensificare a eforturilor. Ne concentrăm pe dezvoltarea infrastructurii feroviare şi a înnoirii materialului rulant. Genul acesta de contracte, precum cel semnat astăzi, trebuie să devină o obişnuinţă la nivelul căii ferate. Mi-aş dori ca toate companiile noastre din calea ferată să vină cu proiecte bine scrise, pentru că numai aşa putem să facem faţă concurenţei de pe piaţa europeană. În condiţiile în care Comisia Europeană a propus ca 2021 să fie Anul european al căilor ferate, pentru a sprijini realizarea obiectivelor Pactului Ecologic European în domeniul transporturilor, cred că este clar pentru toată lumea cât de important este locul pe care îl ocupă transportul feroviar în economia naţională. De aceea am spus şi o repet: cei care sunt acum la conducerea companiilor de stat din acest domeniu trebuie să vină urgent cu rezultate care să determine pe termen scurt şi mediu dezvoltarea sustenabilă a căii ferate" a spus Bode.

Proiectul de modernizare pe cele două loturi Braşov-Apaţa (Lot 1) şi Caţa - Sighişoara (Lot 3) cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, şi anume: terasamente linii C.F, consolidări, poduri, viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de instalaţii, energoalimentare, telecomunicaţii şi protecţia mediului.

Modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secţiuni Braşov - Apaţa (Lot 1) şi Caţa - Sighişoara (Lot 3), în lungime totală de aproximativ 86 de kilometri, va contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea Frontiera Ungară - Curtici - Arad - Simeria - Sighişoara - Braşov, prin: creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creşterea gradului de siguranţă feroviară, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, respectiv îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

Subsecţiunile Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, aflate pe tronsonul Braşov - Sighişoara, sunt o componentă a Coridorului Rin - Dunăre. AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Daniel Badea, editor online: Irina Giurgiu)

Urmăreşte ştirile AGERPRES pe WhatsApp şi pe GoogleNews


Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.