Vezi mai mult
Vezi mai putin

Urmareste

Modifică dimensiunea fontului:

Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri totală de aproximativ 768,2 milioane de lei, respectiv 162 de milioane de euro, cu 8% mai mare faţă de anul precedent.

Potrivit unui comunicat al Agricola, remis marţi AGERPRES, vânzările de carne de pasăre ale companiei au totalizat în volum 48.398 tone, cu 7% mai mult comparativ cu anul anterior, iar cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional Bacău în 2019 este de aproximativ 501,35 milioane de lei (plus 8%), în condiţiile unei creşteri în totalul vânzărilor a puilor cu creştere lentă.

"Este rezultatul unei execuţii îmbunătăţite în operaţional, cu creşteri în vânzarea produselor diferenţiatoare (Puiul Fericit şi Cocoşel de Pădure) şi a produselor cu valoare adăugată mai mare, care au condus la o apreciere a preţului mediu la produsele noastre, creşteri susţinute de un brand puternic şi o comunicare adecvată. Aş menţiona că la sfârşitul anului trecut am finalizat un proces amplu de repoziţionare a brandului, ca urmare a cercetării consumatorilor, am redesenat imaginea Agricola în toate formele în care se manifestă aceasta, de la etichete la logistica auto, la exprimările în ATL, printuri şi instrumentele specifice in store", a declarat preşedintele Agricola, Grigore Horoi.

La categoria mezeluri (obţinute la Salbac), cifra de afaceri a fost de 143,1 milioane de lei, cu 7% mai mare decât în 2018, în condiţiile unei creşteri a volumelor cu aproape două procente la categoria salamurilor crud-uscate. Creşterea valorică a fost susţinută parţial de modificarea structurii de vânzare, cu plus de produse de calitate înaltă, însă şi de majorarea progresivă a preţurilor, ca urmare a achiziţiilor mai scumpe chiar şi cu 50% a cărnurilor de calitate, dificil de procurat în condiţiile crizei apărute din cauza pesta porcine africane (PPA).

Europrod, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2019 comparativ cu anul precedent vânzări mai mari cu 9%, în condiţiile unei creşteri a volumelor comercializate cu 3%.

"Creştem într-un ritm sănătos această categorie, motiv pentru care, anul trecut, am finalizat o investiţie de 5,5 milioane euro, prin care am dublat capacitatea de producţie. Circa 32% din produsele ready-meal merg la export", a precizat preşedintele Agricola.

La ouă de consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o menţinere a cifrei de afaceri în 2019 (50,386 milioane lei), în condiţiile în care compania a vândut 80 de milioane de ouă.

"Pentru 2020 ne propunem o creştere cu 5% la nivelul Grupului, contextul fiind în continuare dificil din punct de vedere al achiziţiilor cu preţ în creştere a cărnurilor de calitate necesare realizării specialităţilor noastre crud-uscate şi în condiţiile în care criza PPA nu a generat - aşa cum se aşteptau mulţi - creşteri semnificative ale consumului de carne de pasăre", a adăugat Horoi.

Potrivit sursei citate, grupul va realiza anul acesta o investiţie de aproape 17 milioane euro pentru majorarea cu 70% a capacităţii de abatorizare, un proces care va genera câteva perioade de oprire a activităţii curente.

Agricola este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, care în septembrie 2019 a împlinit 27 de ani de la înfiinţare.

Agricola deţine 18% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar salamul de Sibiu Agricola este lider în total segment salam de Sibiu comercializat în România, cu 50% cotă de piaţă medie în valoare (Nielsen). AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: editor: Oana Tilică, editor online: Gabriela Badea) 

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – marketing@agerpres.ro.

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Monitorizare
Setări

DETALII DESPRE TINE

Dacă ai cont gratuit te loghezi cu adresa de email. Pentru a crea un cont gratuit accesează secțiunea “Crează cont”.

Dacă ai cont plătit te loghezi cu username. Pentru a vă crea un cont plătit vă rugăm să contactați:

Dacă nu puteți vizualiza această știre, contactați echipa AGERPRES pentru a vă abona la fluxurile de știri.